2023-10-20, 20:08
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Källa? Domen?
Åtta år betvivlar jag, han måste ha gjort något ytterligare.
Hej. Källan är postad i inlägget.
Citera
2023-10-20, 20:18
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Hej. Källan är postad i inlägget.
Tack. Nu såg jag källan.
Något jag reagerar på är att utredare hos Polisen uttalar sig och inte åklagaren. Det är inte kutym.
Min uppfattning kvarstår, man får inte 8 år för att chatta. Våldtäkt och spridning av bp material är högst sannolikt.
Skall leta upp Domen.
Var någon asiatisk kille i Söderort som figurerade i media och var liksom en ”hub” för grovt övergreppsmaterial och spred det. Sannolikt att det är han. Minns inte riktigt var jag läste om honom.
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-10-20 kl. 20:24.
Citera
2023-10-20, 20:46
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Tack. Nu såg jag källan.
Något jag reagerar på är att utredare hos Polisen uttalar sig och inte åklagaren. Det är inte kutym.
Min uppfattning kvarstår, man får inte 8 år för att chatta. Våldtäkt och spridning av bp material är högst sannolikt.
Skall leta upp Domen.
Var någon asiatisk kille i Söderort som figurerade i media och var liksom en ”hub” för grovt övergreppsmaterial och spred det. Sannolikt att det är han. Minns inte riktigt var jag läste om honom.
Hej. Om du läst hela inlägget och sett källan så ser du att det är från Polisens hemsida, där uttalar sig polisen. Jag tror du kan lita på uppgifterna om åtta år på anstalt och skadeståndssumman ändå. Personligen tycker jag det är låga skadestånd och för kort tid med tanke på mängden offer, det borde svida mer att utnyttja barn.
Citera
2023-10-20, 20:57
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Hej. Om du läst hela inlägget och sett källan så ser du att det är från Polisens hemsida, där uttalar sig polisen. Jag tror du kan lita på uppgifterna om åtta år på anstalt och skadeståndssumman ändå. Personligen tycker jag det är låga skadestånd och för kort tid med tanke på mängden offer, det borde svida mer att utnyttja barn.
Jo, såg att det var Polisen.se
Oavsett brukar inte utredare uttala sig om straffet. Det gör åklagarmyndigheten.
Jag skall leta lite för har ett vagt minne om tipset på den dömde kom från FBI. Polisen har gått igenom hans chattar efter det och hittat en massa. Tror inte det är huvudorsaken till 8 år.

Var 2 svenska killar som som höll på med webcasting i Manilla av både småtjejer och småkillar. Dom fick livstidsstraff. Finns någon tråd här på Flashback om det.
Citera
2023-10-20, 21:06
Medlem
Citat:
Läste det här idag:

Tänk vad proffsigt agerat. Det verkar som inte bara allmänheten utan också polisen har större medvetenhet och sett till att öka kompetensen. Dumpens arbete har säkert bidragit. Bra att fler barn vågar anmäla, det kan säkert också ha att göra med Dumpen, både föräldrar, barn och unga får modellerat för sig vilket beteende som är fel och olagligt.

Citat:
Hej. Starka känslor hos dig. Vad har du för belägg för att Sara inte får träffa sina barn? Det stämmer inte utifrån vad jag vet. Länka gärna till din källa när du hävdar så pass grova saker.

Var är din källa till att Dumpen har bidragit med något alls?

Eller är det bara andra som ska presentera källor?
Citera
2023-10-20, 21:30
Medlem
Citat:
Läste det här idag:

Tänk vad proffsigt agerat. Det verkar som inte bara allmänheten utan också polisen har större medvetenhet och sett till att öka kompetensen. Dumpens arbete har säkert bidragit. Bra att fler barn vågar anmäla, det kan säkert också ha att göra med Dumpen, både föräldrar, barn och unga får modellerat för sig vilket beteende som är fel och olagligt.
Absolut toppen att han åkte fast och blev dömd. Men vilken nytta har Dumpen haft här eller vad tänker du att de skulle ha gjort?

Hade han blivit konfronterad någon månad eller två innan husrannsakan vore risken stor att förundersökningen gått åt skogen.
Citera
2023-10-20, 21:50
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Jo, såg att det var Polisen.se
Oavsett brukar inte utredare uttala sig om straffet. Det gör åklagarmyndigheten.
Jag skall leta lite för har ett vagt minne om tipset på den dömde kom från FBI. Polisen har gått igenom hans chattar efter det och hittat en massa. Tror inte det är huvudorsaken till 8 år.

Var 2 svenska killar som som höll på med webcasting i Manilla av både småtjejer och småkillar. Dom fick livstidsstraff. Finns någon tråd här på Flashback om det.

Det är det. Finns inget mer än vad som står i inlägget. Varför vill du tro annat? Tycker du det är för långt? Själv anser jag det är för kort. Det finns fler liknande fall senaste året, det går åt rätt håll om inte annat.. Kolla upp själv om du inte tror mig, målnummer: B 6794–22
Citera
2023-10-20, 21:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustAnotherAccount
Absolut toppen att han åkte fast och blev dömd. Men vilken nytta har Dumpen haft här eller vad tänker du att de skulle ha gjort?

Hade han blivit konfronterad någon månad eller två innan husrannsakan vore risken stor att förundersökningen gått åt skogen.
Jag menar inte att Dumpen varit direkt inblandade på något sätt utan att de har fört fram de här avarterna i ljuset och ökat både vuxnas medvetenhet om vad deras barn möter på internätet och barns medvetenhet om att det inte är normalt beteende de behöver tolerera eller för den delen inte behöver skämmas över att de blivit manipulerade till saker utan att det som gjorts mot dem är brottsligt, vare sig de träffats på riktigt eller inte. Jag är övertygad om att Dumpen belyst problematiken på ett sätt som gynnar anmälandet.
Citera
2023-10-20, 21:59
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt

Hej. Jag förklarade hur jag menade i ett annat inlägg nyss: (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera
2023-10-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt

This!

Det borde påverka de osynliga fallen rejält i längden!

Jag som känner och som har umgåtts med en hel del kvinnor
Är faktiskt överraskad över hur dålig kvinnosyn allt för många män har.

Så riktigt bra med uthängningar av vuxna män

Då lär sig deras barn och alla deras kompisar och skolkamrater

Vad det kostar att vara ett svin mot kvinnor och barn

Så bara 1 uthängning lär ” uppfostra” ett hundratal vuxna, och unga män
Citera
2023-10-20, 22:10
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Det är det. Finns inget mer än vad som står i inlägget. Varför vill du tro annat? Tycker du det är för långt? Själv anser jag det är för kort. Det finns fler liknande fall senaste året, det går åt rätt håll om inte annat.. Kolla upp själv om du inte tror mig, målnummer: B 6794–22
Tack för målnumret.
Utgår från att du har domen i din ägo också.
Lägg upp den här: (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Har inte letat men det kanske existerar en tråd om gärningsmannen här på Flashback.
Glöm att man får 8 år för sexchattande och kanske någon posering. Inte i Svedala.
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-10-20 kl. 22:15.
Citera
2023-10-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men var är fakta om vanligheten, nu när Dumpen är känd bland många, skulle man kunna tänka sig att de som blivit utsatta, nu i vuxen ålder börjar prata om detta i en situation där övergreppet inte är nytt och inte aktuellt. Även om inte internet fanns för cirka 25 är sedan, borde det ha funnits fall tidigare, och utsatta från internet borde finnas i 40 årsåldern. Det finns fall i media men de är så sällsynta så de är osannolika, Som i Tage Danielssons sannolikslära om kärnkraftsolyckan i Three Mile Island, Harrisburg, USA, 1979.

Prostitution är skit och jag förstår ingen av parterna. Men låter dem sköta det själva.

Nu va det ju du som påstod att det har varit ok med prostituerade.
Kändes mest som att det va ditt sista desperata försök
Ni har ju kört med att Alla män tänder på 14 åringar
Och att det INTE är riktiga barn, som de sitter och runkar till och skickar bilder, samt även åker dit för att träffa dem
Och att det även finns 14 åringar med silicon- bröst och ankläppar, som verkligen ut som en kvinna
Och att ni blir lurade, då ALLA män inte kan säga nej, när det är ligga på gång, även om de är minderåriga

Osv osv
Senast redigerad av thomas6668 2023-10-20 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in