2023-07-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Blev hon?
Inte enligt hennes facebook iallafall.

Vart hittade du den uppgiften?
De blev av med vårdnaden. Knappast okej föräldrabeteende att skicka flera bilder på sitt barn till vad man tror är en pedofil, även om avsikten var att "blåsa" pedofilen (bedrägeri lades ner enbart för att det var dumpen som fiskade). Det räcker för att visa att man är en olämplig förälder. Hoppas paret aldrig får barnet igen och han får bo med trygga, friska föräldrar hela uppväxten.
Citera
2023-07-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så du "antog" bara?

Hela åtalet hamnade i papperskorgen, ett villospår av dumpen men jag klandrar inte fiskaren för han/hon blev trollad och fick smaka på egen medicin.
Dumpen hade inte för avsikt att betala för barnet, eller våldta det så bedrägeri, koppleri eller förberedelse till våldtäkt var inte applicerbart. Socialtjänsten har betydligt lägre beviskrav då de inte utdömer straff utan agerar för barnets säkerhet, så bilder och beteende hos föräldrarna seglade dealen, ungen omhändertogs direkt, med rätta.
Citera
2023-07-31, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
Är det inte märkligt att Patrik är med tjejer precis 18 fyllda som 60 bast? Vi alla vet att han bara gör det för att det är mer socialt accepterat annars hade han velat ha 14-15 åringar om det va mer socialt accepterat.

Hör hur upprörd farfar blir när någon säger jag trodde hon va 15 & han håller sig inte till topic & säger” tycker du 15 är okej bara för det är lagligt ” Patrik är som den mannen i hatten säger redigt pinsam.

Skulle Patrik vara ensam på en öde ö med en 15 åring är jag övertygad om att han för eller senare hade satt på henne. Han försöker verka bättre än de han hänger ut, det är han inte. Han är bara mycket smartare & anpassar sig till sociala normer bättre än dom uthängda.
Det där är lögn och det vet du.
Citera
2023-07-31, 11:01
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Detta beskriver dumpen i ett nötskal. Folk har fått sina liv förstörda helt i onödan.

Inställer. Gäddorna raserar tillvaron för sina familjer och några har till och med lämnat verkliga barn som offer för sitt agerande. Helt i onödan. Inget gott kommer ur egoistiska handlingar som har i uppsåt att skada ett barn.
Citera
2023-07-31, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det där är lögn och det vet du.

Har du legitima bevis på att det är en lögn?
Citera
2023-07-31, 11:08
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Din hypotes haltar kraftig när du talar om att "sätta på". Ingen 15 årig tjej skulle frivilligt ha sex med en gubbe på 60 år. Sex handlar om när två personer som tycker om varandra älskar med varandra.
Du och jag kanske gillar pillow talk, men alla gör inte det. Jag håller dock med om att ingen 15-åring skulle ligga med de gubbar som Dumpen hänger ut, vilket givetvis är ett stort hål i Dumpens logik. De skulle i princip lika gärna kunna hänga ut människor som försöker mörda med voodoo.
Citera
2023-07-31, 11:08
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Har du legitima bevis på att det är en lögn?

Alla ska räknas som oskyldiga tills bevis som visar motsatsen kan presenteras. Bevisbördan ligger hos dig som anklagar.
Citera
2023-07-31, 11:11
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Är det inte ganska..soft att Tweedy fick 80 000 i skadestånd ?
Han hade tur. Pedofiler tycker det eftersom de vet att det kunde ha varit dem. Men det är förmodligen inte sista gången han åker på stryk!
Citera
2023-07-31, 11:13
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Fast det krävs väl inget geni att räkna ut att enda anledningen till att han håller sig till dem över 18 är för att det är någorlunda socialt accepterat än så länge?

Du skriver än så länge? Skulle du vilja att åldern ändrades?

Vi kan alltid spekulera kring varför han blev kär i en kvinna på 18 år, eller om han ens blev kär. Vi vet inte hur deras relation såg ut. Vi vet däremot att de hade en lagligt relation som det saknas belägg för inte skulle ha varit ömsesidig.
Citera
2023-07-31, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Din hypotes haltar kraftig när du talar om att "sätta på". Ingen 15 årig tjej skulle frivilligt ha sex med en gubbe på 60 år. Sex handlar om när två personer som tycker om varandra älskar med varandra.

I de flesta fall så är det nog så att ingen tjej i den åldern skulle vilja göra det med en så pass mycket äldre man. Fast det finns självklart undantagen som Johnny Depp & Brad Pitt. Är det någon som är ovanligt fräsch så tror jag det finns ett fåtal tonårstjejer som inte skulle ha något i emot åldersskillnaden.

Du har däremot rätt om du syftar på den genomsnittliga svenska mannen som är runt 60 år gammal (Patrik räknas in här) du anar inte hur många tonårstjejer under 18 som även i nuläget hade kunna tänka sig att vara med Eminen eller Johhny Depp t.e.x

När jag menade om Patrik hade varit på en ö dö ensam med en 15 åring så förutsätter jag att det var via samtycke mellan henne och honom. Tror du att han hade sagt nej då om ingen fick reda på det? personligen så är jag skeptisk.
Citera
2023-07-31, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Han hade tur. Pedofiler tycker det eftersom de vet att det kunde ha varit dem. Men det är förmodligen inte sista gången han åker på stryk!

Är du en av de som kommer vara med och leka tuff i grupp då eller ? Skulle han få stryk igen så kanske det blir mer än 80 000 den här gången. Du gör honom bara en tjänst i slutändan mannen
Citera
2023-07-31, 11:18
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du och jag kanske gillar pillow talk, men alla gör inte det. Jag håller dock med om att ingen 15-åring skulle ligga med de gubbar som Dumpen hänger ut, vilket givetvis är ett stort hål i Dumpens logik. De skulle i princip lika gärna kunna hänga ut människor som försöker mörda med voodoo.

Vilka som vill begå brottet (utseende, ålder, vikt, längd osv) har ingen inverkan på en dom. Det är inte heller vad dumpen vill visa. Männen (hur du än har ratat deras attraktionsvärde) har visat uppsåt till att begå brott mot barn som dumpen (även jag) anser borde ha ett straffvärde i proaktivt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in