2023-07-31, 09:52
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Att förlora vårdnad över sitt barn är en form av dom som grundas på föräldrabalken. Det är ingen rättslig dom, men det kan ske rättsliga påföljder parallellt med utredningen. Beslutet bygger på en noggrann utredning av socialtjänsten, som är ett fristående organ från domstolen, där många aspekter väger in i beslutet. Att förlora vårdnaden är ovanligt och det krävs väldigt mycket som äventyrar barnets bästa. Det behöver inte heller vara något permanent utan kan ske tills vårdnadshavaren fått hjälp. Soc erbjuder hjälp.
Men nu får du ge dig, du vet ingenting om hur verkligheten ser ut utanför din kammare.
Noggrann utredning? Tillåt mig skratta. Och det är VANLIGT idag att förlora vårdnaden. Det är stor brist på fosterhem och tillfälliga boenden.
Googlar du fram dina svar? De är så långt från verkligheten så man undrar ju om du bott 30 isolerad i en stuga i skogen.
Soc är ju i ordentligt blåsväder för att se plockar barn godtyckligt.

Du behöver en " reality check"!
Citera
2023-07-31, 09:55
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Att avslöja låg moral kan få som kedjeeffekt att det motverkar något olagligt. Dumpens fiskare är däremot för få och problemet för stort vilket, i samband med att de är nya, gör det svårt att avgöra om deras arbete har gjort påverkan.

Det vi vet är att många av gäddorna är oroliga över att bli uthängda. De lyssnar inte på sin oro och fortsätter aktiviteter som de vet hade varit brottsliga. Vi vet också att polisen bara ingriper när ett verkligt barn redan har blivit inblandad i de aktiviteterna.
Polisen ingriper när ett brott har begåtts, precis som det skall vara.
Vi vill ju att de skall kunna agera på förberedelse till brott så att inget barn skall bli drabbat av fullbordat brott men polisen har inte resurser, de hinner ju inte ens klara upp redan begågna brott.
Citera
2023-07-31, 09:58
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen signalerar.

Män är snuskhumrrar.
Kvinnor är änglar.
Män är rovdjur.
Kvinnor är kycklingar.
Män våldtar.
Kvinnor våldtar inte.
Män gromar barn. Och det är ofantligt många barn.
Kvinnor skyddar barn, som är ofantligt många.
Barn som kvinnor inte lyckas skydda tar livet av sig, vilket är ofantligt många.

Allt finns siffror på enligt Dumpen. Det som inte Dumpen nämner är hur många barn som låter sig utnytjas. För att antalet skulle avslöja att det är försumbara siffror.

Om du tycker det jag skriver är fel, nämn hur många barn som låter sig utnyttjas i Sverige.

Att ett brott mot barn har låga siffror inom statistiken kan även bero på att det är få som anmäler brottet.

Att fler män blir konfronterade av dumpen visar statistikt att det är fler män som kommer i kontakt med dumpen. Det finns inte så mycket mer som går att utläsas av det.

Att kvinnor är både änglar och kycklingar har jag inget grund till, den teorin får du gärna utveckla. Det vi vet är att övergrepp på barn vad gäller kvinnor sker i kvinnornas närhet. De ger sig sällan ut på jakt via internet. Det stämmer alltså att det är en ovanlig händelse, men brottets ovanlighet har ingen inverkan på om det blir lagligt.

Inget barn är försumbar i något avseende. Inte ens barnets handlingar kan leda till det.
Citera
2023-07-31, 10:03
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Men nu får du ge dig, du vet ingenting om hur verkligheten ser ut utanför din kammare.
Noggrann utredning? Tillåt mig skratta. Och det är VANLIGT idag att förlora vårdnaden. Det är stor brist på fosterhem och tillfälliga boenden.
Googlar du fram dina svar? De är så långt från verkligheten så man undrar ju om du bott 30 isolerad i en stuga i skogen.
Soc är ju i ordentligt blåsväder för att se plockar barn godtyckligt.

Du behöver en " reality check"!

Om soc gör ett bra eller dåligt jobb kan jag inte uttala mig om. Socialtjänsten styrs av regelverk och är under kontant lupp för granskning. Det ska mycket till för att de ska kunna "plocka barn". Beslutet vilar även på en laglig grund där många aspekter i barnets liv vägs in. Det vanligaste är att en släkting blir en ställföreträdare (tillfällig vårdnadshavare). Målet är att alla barn ska kunna vara med sina föräldrar och få en trygg uppväxt hos dem.
Citera
2023-07-31, 10:06
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Polisen ingriper när ett brott har begåtts, precis som det skall vara.
Vi vill ju att de skall kunna agera på förberedelse till brott så att inget barn skall bli drabbat av fullbordat brott men polisen har inte resurser, de hinner ju inte ens klara upp redan begågna brott.

Vi håller med varandra om att polisen ska kunna agera innan ett barn blir drabbat. Nuvarande lagar omöjliggör ett tidigt ingripande. De måste redan ha fått kontakt med en vuxen och blivit utsatt av denne på någon skala.
Citera
2023-07-31, 10:09
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Så du ljög helt enkelt i ditt inlägg kl 08:35?

Jag ljög inte, jag gjorde ett antagande
Citera
2023-07-31, 10:26
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Så du "antog" bara?

Hela åtalet hamnade i papperskorgen, ett villospår av dumpen men jag klandrar inte fiskaren för han/hon blev trollad och fick smaka på egen medicin.

Det blev nerlagt i brist på bevis då ord stod mot ord
Det betyder inte att hon blev frikänd
Citera
2023-07-31, 10:28
Bannlyst
Citat:
Inte det minsta märkligt, klart man vill ha lammkött om lammet själv är villig och "kär".

Märkligt är däremot hans Thailandsresor som han gör inkognito, ingen har sett eller hört om honom.

Nejdå inte konstigt alls.Däremot i hans fall är det lite märkligt att han träffar tjejer bara några år äldre än de han vill ” skydda ”

Vi alla vet varför han håller sig till 18 + det behöver jag inte säga igen. Jag får lite kapten klänning vibbar från den där mannen, verkligen.

Det är inte så svårt att gissa sig till vad han gör i Thailand. Tror inte alla tjejer är 18+ där nere som han träffar. Bara en känsla. Han lever inte som han lär Patrik.
Citera
2023-07-31, 10:34
Bannlyst
Är det inte ganska..soft att Tweedy fick 80 000 i skadestånd ?
Citera
2023-07-31, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen signalerar.

Män är snuskhumrrar.
Kvinnor är änglar.
Män är rovdjur.
Kvinnor är kycklingar.
Män våldtar.
Kvinnor våldtar inte.
Män gromar barn. Och det är ofantligt många barn.
Kvinnor skyddar barn, som är ofantligt många.
Barn som kvinnor inte lyckas skydda tar livet av sig, vilket är ofantligt många.

Allt finns siffror på enligt Dumpen. Det som inte Dumpen nämner är hur många barn som låter sig utnytjas. För att antalet skulle avslöja att det är försumbara siffror.

Om du tycker det jag skriver är fel, nämn hur många barn som låter sig utnyttjas i Sverige.
Kvinnor brukar skydda barn från män. Det är ett globalt mönster som inte bara gäller Sverige.
I USA förbjöds NAMBLA från att delta i prideparader tack vare lesbiska kvinnors hårda arbete.
Citera
2023-07-31, 10:38
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
Nejdå inte konstigt alls. däremot i hans fall är det lite märkligt att han träffa tjejer bara några år äldre än de han vill ” skydda ”

Vi alla vet varför han håller sig till 18 + det behöver jag inte säga igen. Jag får lite kapten klänning vibbar från den där mannen.

Det är inte så svårt att gissa sig till vad han gör i Thailand. Tror inte alla tjejer är 18+ där nere som han träffar. Bara en känsla. Han lever inte som han lär Patrik.

Hittills vet vi att han dejtat någon som var 18-22 (åldern har hoppat, kan vara fler kvinnor). Man ska inte lite på något som ger dålig magkänsla så det är bra att du lyssnar på den. Kan vara ingenting, kan vara något, som magen din varnar dig för. Vi får se om han blir åtalad för något brott. 18 är ändå en laglig ålder där man räknas som vuxen i många aspekter förutom hos SJ och arbetsförmedlingen. Två villiga vuxna som ingår en ömsesidig relation är helt naturligt. Stora ådersskillnader kan däremot göra att man höjer på ögonbrynen. Vi få helt enkelt hoppas på att de hade en fin relation och se om dina känslor är något på spåren.
Citera
2023-07-31, 10:40
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
Är det inte märkligt att Patrik är med tjejer precis 18 fyllda som 60 bast? Vi alla vet att han bara gör det för att det är mer socialt accepterat annars hade han velat ha 14-15 åringar om det va mer socialt accepterat.

Hör hur upprörd farfar blir när någon säger jag trodde hon va 15 & han håller sig inte till topic & säger” tycker du 15 är okej bara för det är lagligt ” Patrik är som den mannen i hatten säger redigt pinsam.

Skulle Patrik vara ensam på en öde ö med en 15 åring är jag övertygad om att han för eller senare hade satt på henne. Han försöker verka bättre än de han hänger ut, det är han inte. Han är bara mycket smartare & anpassar sig till sociala normer bättre än dom uthängda.
Din hypotes haltar kraftig när du talar om att "sätta på". Ingen 15 årig tjej skulle frivilligt ha sex med en gubbe på 60 år. Sex handlar om när två personer som tycker om varandra älskar med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in