2023-07-31, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det stämmer hyfsat i genetisk variation, sämre i temperament och riktigt dåligt i intressen.
Intresse är absolut genetiskt. Inte till q100 procent men betydligt mer än du verkar vilja förstå.
Citera
2023-07-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Intresse är absolut genetiskt. Inte till q100 procent men betydligt mer än du verkar vilja förstå.

mm. kvinnor är mer intreserade av människor, män mer intreserade av saker.

läsförståelse är svårt sent på nätterna, eller efter ymmiga besök av tant röd misstänker jag...
Citera
2023-07-31, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som sagt, jag postade undersökningar som räknade med antal körda mil - kvinnor var fortfarande bättre bilförare än män. För femtielfte gången.

Det går extremt trögt för er två idag/inatt. Försök få era 7 timmars sömn inatt så kanske det klarnar upp en del imorgon.

är det den här undersökningen?

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21660888/

Citat:
The results indicate that in certain crash scenarios, male-to-male crashes tend to be underrepresented and female-to-female crashes tend to be overrepresented.
Citera
2023-07-31, 09:53
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Varför skulle jag behöva kausal bevisning för att säga att de bästa förarna är män? Det är inget kausalt påstående, det är en observation. Vilka har världsrekorden i de främsta motorsporterna? Du fick nyss 2 källor skickade till dig.

Olycksstatistiken antyder inte att kvinnor är de bästa förarna. Möjligtvis antyder den att kvinnor kör försiktigare och tar mindre risker. Att hävda tvärsäkert att kvinnor är bättre på att köra pga. det? Inte helt logiskt. Man är inte en skickligare förare bara för att man hamnar i färre olyckor. Jag har nyss bevisat med logik varför detta är ett skevt resonemang.

En kvinna kör i 10 km/h, en man kör i 100 km/h. Hur är kvinnan en bättre förare? Där har du ett av många problem när du bara fokuserar på olyckor, körsträcka och populationsstorlek. Det finns bra mycket mer faktorer att ta hänsyn till.

Du fick två källor som visade att män dominerar. Förklaringen är oviktig. Fortfarande en man som har världsrekordet.
Du serverar konstiga dikotomier, 10 knyck eller 200?
Felet du gör är att påståendet att bäst är snabbast.
Inte i trafiken föesöker jag förklara.
Olycksstatistiken förklarar precis det jag vill visa.
Citera
2023-07-31, 09:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
är det den här undersökningen?

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21660888/

Nej.
Citera
2023-07-31, 09:58
Medlem
Citat:
Nej.

inte, för den pekar ju på det vi kan se rent statistiskt i länder som noterar kön på den som orsakar en olycka.

och även i det landet så kör kvinnor i genomsnitt försiktigare och deras olyckor är mindre dödliga, och även färre i absoluta tal, eftersom kvinnor kör mycket mindre än män, även om de naturligtvis är fler per spenderad timme i trafiken, eftersom kvinnor är sämre bilförare.

Hade du läst tråden hade du vetat det, och hade du intresserat dig för vetenskapsteori i bredare bemärkelse än fiction så hade du vetat att "born to run" teorin är objektivt skräp.
Citera
2023-07-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Kvinnor är bra på estetik. Konst musik litteratur. och textil.
De är bra på psykologi, och andra humanistiska ämnen.
De är bra på vård.
De är bra på kemi, och biologi.
De är bra på att skapa hemtrevnad.
De är bra på att ha koll i närområdet.

Och så är de bra på att föda barn
Citera
2023-07-31, 10:13
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Jag tänkte just skapa denna tråd, så såg jag att den låg ETTA i feminismforumet.

Men den kan lika gärna lika i biologidelen, för det är ett biologiskt FAKTUM att kvinnor inte är bättre än män på NÅGONTING som traditionellt har utförts utanför hemmet.

Kvinnor är överlägsna män på att ta hand om sina och släktingars spädbarn (även om det finns stora brister även där).

Men utanför dessa hushållssysslor finns det absolut INGENTING som kvinnor gör bättre än män. Det går en RÄT LINJE mellan när vår civilisations förfall påbörjades och kvinnor fick fler rättigheter samt började kvoteras in i arbetslivet.

Män är starkare, smartare, mer lösningsorienterade, bättre på att samarbeta och kan tänka utan att låta känslorna ta överhanden. Vi är mer rationella, helt enkelt. Detta är egenskaper som gör oss bättre lämpade för snart sagt alla arbeten som inte rör ren omvårdnad. På de lägre nivåerna som undersköterskor är kvinnor bättre då arbetet är empatibaserat, men så fort patienters liv står på spel är män mycket bättre lämpade för sitt rationella tänkande.

Ett samhälle utan kvinnor på arbetsmarknaden (utom i lågavlönade serviceyrken) samt utan kvinnlig rösträtt, skulle vara ett mycket bättre sådant. Ett med en framtid, eftersom kvinnors intåg på arbetsmarknaden och i samhället kommer att bli vår död på sikt.
Citera
2023-07-31, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
De är bra på vård.

Ja, men är de bättre än män?
Citera
2023-07-31, 10:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
inte, för den pekar ju på det vi kan se rent statistiskt i länder som noterar kön på den som orsakar en olycka.

och även i det landet så kör kvinnor i genomsnitt försiktigare och deras olyckor är mindre dödliga, och även färre i absoluta tal, eftersom kvinnor kör mycket mindre än män, även om de naturligtvis är fler per spenderad timme i trafiken, eftersom kvinnor är sämre bilförare.

Hade du läst tråden hade du vetat det, och hade du intresserat dig för vetenskapsteori i bredare bemärkelse än fiction så hade du vetat att "born to run" teorin är objektivt skräp.

Kvinnor är bättre bilförare än män. I studien jag postade hade de räknat med körda mil - kvinnor var fortfarande bättre bilförare än män.

Vad fan har löpning med detta att göra? Springer du runt med en Fred Flinta bil? Troligen gör du det så jävla trög som du är så fattar du väl inte ens hur man öppnar dörren på en nutida bil.
Citera
2023-07-31, 10:37
Medlem
Ursprungligen postat av Urbizzo
De är bra på vård.

Citat:
Ja, men är de bättre än män?

Jo, om du tar en stor mängd människor både kvinnor och män, och jämför på de här områdena, så är kvinnorna bättre.
Citera
2023-07-31, 10:41
Medlem
Citat:
Kvinnor är bättre bilförare än män. I studien jag postade hade de räknat med körda mil - kvinnor var fortfarande bättre bilförare än män.

Är du säker på att det var en studie? för det kan ha varit typ, busstrafiken i London, där 3 tjejjer körde buss och 800 män, och männen var med i fler olyckor, eftersom av de 3 tjejjerna var 1 mammaledig, en långtidsjuksriven och den tredje identiferade sig som attackhelikopter.

Citat:
Vad fan har löpning med detta att göra?
Ah, fel tillstånd, du minns inte vad du skrivit i "dina andra tillstånd". tur att du kan gå bak i din egen posthistorik i tråden....

Citat:
Springer du runt med en Fred Flinta bil?

imponerande att ditt undermedvetna tycks bli kränkt av verkligheten på samma sätt som ditt aktiva medvetande. hoppas vården kan hjälpa dig med det.

Citat:
Troligen gör du det så jävla trög som du är så fattar du väl inte ens hur man öppnar dörren på en nutida bil.

det var en random projicering från din sida, du behöver inte skämmas, det är inte så ovanligt att kvinnor som grupp blir frustrerade och förvånade när de tvingas göra saker de inte är intreserade av, eller har förutsättningar att hantera , tex tekniska prylar.... som bildörrar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in