Citat:
Ursprungligen postat av
goofer
Verkligheten hur ser den ut utanför dumpen?
Raderat för att spara utrymme
Väl mött.
Hade gärna sett dig analysera verkligheten i form av dokumenten under rättsbevakningen.
Du har lagt ner mycket tid på det du skriver så jag ska svara på det sättet du ber - argument inte känslostyrda floskler.
Vi granskar denne man som allt som oftast figurerar på dumpen. Han har du delat upp i två kategorier:
1. Män som letar efter sex
2. Kvinnor överlag, även barn
Vi är överens om att otrohet är omoraliskt och att kategori 2 ska stoppas. (Du går inte in på hur, jag blir nyfiken på om du har en ide).
Ditt argument är att kategori 1 även kan gå under kategori 2 då de "tar allt de kommer över" då oddsen är emot dem. Kategori 1 har nu slutit samman med 2, enligt ditt argument, och vi är fortfarande överens om att kategori 2 är den som måste stoppas.
Att ett brott sker mikroskopisktsällan gör det inte till ett mindre brott. Den har en makroskopisk inverkan på de få få barn som blir drabbade. Hur många terrordåd har skett i sverige? Inte många. De var förödande ändå. Blandar vi dessutom in att de barnen är i ett missbruk med självskadebeteende blir det hela snäppet värre. Ingenting ovan har någon inverkan på vad lagen tydligt säger.
Åter till de fiktiva barnen på dumpen. Gäddan får kontakt med ett fiktivt konto och väljer att inte backa. Gäddan känner till lagen och beslutar sig för att bryta mot den. Varför?
Det är den enda Gäddan fått svar av i sin jakt efter en kvinna. Gäddan får (du uteslöt ger) komplimanger, det här går under benämningen "grooming". De skickar bilder som om de skulle ha ett sexuellt innehåll utgöra ännu ett brott. De bestämmer träff, här begås ytterligare ett brott. Det enda som räddat männen från en domstol nu är att barnet inte är verkligt.
"Mannens kött är svagt" skriver du. Jag tolkar det som att mannen drivs av sin lust och känslor (saknaden efter närhet?). Det verkar som detta argument just bygger på känslostyrda floskler.
"Det finns inget försvar för att gäddan går med på träff så är det." Instämmer!