2023-07-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du försöker rädda ditt eget skin genom att hänga ut andra? Är det så jag ska tolka dig?

Ja, är det rätt den här gången så har du lyckats. De anhöriga får säkert lida istället för dig allt eftersom Dumpens följare trakasserar dem. Ingen räddning den här gången.

Ja jo, jag försöker nog rädda mitt eget skinn. Du har rätt. Men det tycker jag är med all rätt eftersom att min far inte gjort något och jag kan typ inte tänka mej något värre än att bli falsk anklagad för pedofili!!

Och jag försöker verkligen inte få dom att lida. Men rätt ska vara rätt och det är väll upp till var och en att tänka längre än vad näsan räcker och inte trakassera någon?
Citera
2023-07-30, 13:21
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du försöker rädda ditt eget skin genom att hänga ut andra? Är det så jag ska tolka dig?

Ja, är det rätt den här gången så har du lyckats. De anhöriga får säkert lida istället för dig allt eftersom Dumpens följare trakasserar dem. Ingen räddning den här gången.

Det är DU som trakasserar nu. H*n har inget med uthängningarna att göra lika lite som dumpen ansvarar för trakasserierna.

Den enda "räddningen" är att vuxna män inte dyker upp till träffar de anordnat med syftet att förgripa sig på ett barn.

Finns två scenarier: Det hade varit ett verkligt barn där och då hade polisen blivit inkopplad eller är dumpen där. I båda fallen kommer de bli avslöjade och får konsekvenser som dumpen inte kan påverka.
Citera
2023-07-30, 14:03
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olap1234
Ja jo, jag försöker nog rädda mitt eget skinn. Du har rätt. Men det tycker jag är med all rätt eftersom att min far inte gjort något och jag kan typ inte tänka mej något värre än att bli falsk anklagad för pedofili!!

Och jag försöker verkligen inte få dom att lida. Men rätt ska vara rätt och det är väll upp till var och en att tänka längre än vad näsan räcker och inte trakassera någon?

Jag vet att du är anhörig till en oskyldigt uthängd person som förväxlats med annan person. Jag kan sätta mej in i hur det känns. Hemskt. Tänker på dej och er !!!!

Och konstaterar att Dumpen borde ha bättre koll på vad de företar sej. De skapar ju helveten för många i fall som det här.
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-07-30 kl. 14:17. Anledning: Tillägg av mening
Citera
2023-07-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag vet att du är anhörig till en oskyldigt uthängd person som förväxlats med annan person. Jag kan sätta mej in i hur det känns. Hemskt. Tänker på dej och er !!!!

Och konstaterar att Dumpen borde ha bättre koll på vad de företar sej. De skapar ju helveten för många i fall som det här.
Är det Dumpen som skapar helveten??!

Sjukt att anklaga omgivningen för att det sitter tomtar på Flashback som tror sig vara grävare och hänger ut identiteter.
Händer inte bara i denna tråden, så fort pressen skriver något så är tomtarna igång.

Kom tillbaka till verkligheten och häng den som hängas bör. Värre ansvarsförskjutning än så här får man leta efter!
Citera
2023-07-30, 14:53
Medlem
Stina-Linas avatar
[quote=Vedklyv1980|85235766]Är det Dumpen som skapar helveten??! [quote]

Ja i det här fallet
Citera
2023-07-30, 14:58
Medlem
TottemHorses avatar
[quote=Stina-Lina|85235969][quote=Vedklyv1980|85235766]Är det Dumpen som skapar helveten??!
Citat:

Ja i det här fallet

Dumpen publicera ett inlägg som vanligt. Sen släpps en rebus som leder till fel person av en användare på fb. Efter det kommer Sara in på fb och undrar vad vi håller på med. Hon bestämmer att det tydligt ska stå att ingen utom dumpen kontaktar anhöriga (efter att ha tagit till sig ett förslag från Anteaus).

Peka på var dumpen "i det här fallet" bär ansvaret?
Citera
2023-07-30, 15:17
Medlem
Stina-Linas avatar
[quote=TottemHorse|85236022][quote=Stina-Lina|85235969]
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980

Dumpen publicera ett inlägg som vanligt. Sen släpps en rebus som leder till fel person av en användare på fb. Efter det kommer Sara in på fb och undrar vad vi håller på med. Hon bestämmer att det tydligt ska stå att ingen utom dumpen kontaktar anhöriga (efter att ha tagit till sig ett förslag från Anteaus).

De startade händelsekedjan. Om de inte hängt ut hade ingen rebus skapats och feltolkats och ingen skulle ha blivit fel utpekad.
Citera
2023-07-30, 15:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

De startade händelsekedjan. Om de inte hängt ut hade ingen rebus skapats och feltolkats och ingen skulle ha blivit fel utpekad.

De startar alltid händelsekedjan men, händelserna efter kan de inte ansvara för på samma vis du inte kan ansvara för hur andra bilar kör i trafiken. Det är nämligen, som Vedklyv säger, så att problemet med att få fram namn inte är unikt för dumpens uthängningar.
Citera
2023-07-30, 15:51
Medlem
[quote=Stina-Lina|85235969][quote=Vedklyv1980|85235766]Är det Dumpen som skapar helveten??!
Citat:

Ja i det här fallet
Hur kan det vara det när det är flashbacktomtar som pekar ut fel personer?
Citera
2023-07-30, 15:53
Medlem
[quote=TottemHorse|85236022][quote=Stina-Lina|85235969]
Citat:

Dumpen bär inget ansvar för vad flashbacktomtar gör.
Citera
2023-07-30, 16:00
Medlem
Citat:
Lilla Stina-Lina, trist att din man pissar ner sig men ingen annan än den tomte som börjar spekulera eller hänga ut personer på grund av ett reportage är ansvarig för det.
Dumpen är inte ansvarig för det, Expressen är det inte heller och inte ens Aftonbladet.
Behöver jag fortsätta..??
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-30 kl. 16:11.
Citera
2023-07-30, 16:41
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Lilla Stina-Lina, trist att din man pissar ner sig men ingen annan än den tomte som börjar spekulera eller hänga ut personer på grund av ett reportage är ansvarig för det.
Dumpen är inte ansvarig för det, Expressen är det inte heller och inte ens Aftonbladet.
Behöver jag fortsätta..??

Du känner inte mej eller min situation ( vilket jag är tacksam för) det märks på långt håll. Jag tänker inte kommentera längre här.
Men sist min åsikt är och den har jag rätt att ha att Dumpen skulle vara mer restriktiva med sina uthängningar.
Nu är det ingen idé att gå i polemik här emot mej för jag svarar inte längre.
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-07-30 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in