2023-07-30, 16:41
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Lilla Stina-Lina, trist att din man pissar ner sig men ingen annan än den tomte som börjar spekulera eller hänga ut personer på grund av ett reportage är ansvarig för det.
Dumpen är inte ansvarig för det, Expressen är det inte heller och inte ens Aftonbladet.
Behöver jag fortsätta..??

Du känner inte mej eller min situation ( vilket jag är tacksam för) det märks på långt håll. Jag tänker inte kommentera längre här.
Men sist min åsikt är och den har jag rätt att ha att Dumpen skulle vara mer restriktiva med sina uthängningar.
Nu är det ingen idé att gå i polemik här emot mej för jag svarar inte längre.
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-07-30 kl. 17:16.
Citera
2023-07-30, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Du känner inte mej eller min situation ( vilket jag är tacksam för) det märks på långt håll. Jag tänker inte kommentera längre här.
Men sist min åsikt är och den har jag rätt att ha att Dumpenskulle vara mer restriktiva med sina uthängningar.
Du känner till alla andras situation men ingen skulle känna till din? Förstår du inte att tomtar kan gräva på dig likväl?
Är det ditt fel, Dumpens, Aftonbladets eller Expressens fel? Kan det inte vara Tomten?
Eller är det för dina egna gärningar som du blir exploaterad??
Om du verkligen ärligt avsåg dig att avsluta så hade du avhållt dig från en sk ”slutreplik”.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-30 kl. 17:02.
Citera
2023-07-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Citat hämtat från andra tråden.

Ang. Gädda 263 - Nakenbadaren

Senast för någon dag sedan satt du här och grinade över att blivit uthängd på Flashback. Det tog 24 timmar så gör du lika dant mot andra. Är det sådan du är?

Se nedan vad som händer! Fast det borde du veta... Gäddorna och deras anhöriga blir trakasserade...

vi körde bara förbi vi så inga har blivit trakasserade iallafall av oss.
vi körde förbi för polaren har en anhörig som bor granne men skräpet och vi skulle prata med den familjen angående deras granne för vi tycker dom har rätt att få reda på detta ifall dom inte redan viste
Citera
2023-07-30, 18:36
Medlem
[quote=Stina-Lina|85236198][quote=TottemHorse|85236022]
Citat:

De startade händelsekedjan. Om de inte hängt ut hade ingen rebus skapats och feltolkats och ingen skulle ha blivit fel utpekad.
Gäddan startade händelsekedjan genom att sexchatta med en unge. Om man resonerar som du. Gäddans fel.
Citera
2023-07-30, 18:37
Medlem
Citat:
Men sist min åsikt är och den har jag rätt att ha att Dumpen skulle vara mer restriktiva med sina uthängningar.
Polemik nu igen.

Dumpen ÄR restriktiva, de avslöjar enbart dem som de har vattentätt äckelbeteende på.
Citera
2023-07-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incel-pelle90
Jag kör på sannolikhetsläran där och utgår från att publiceringen på dumpen är en stark bidragande orsak till att "Dink" och "mannen utan samvete" avled. Mord kan vi iaf utesluta och olycka/sjukdom känns inte heller så troligt.
Mannen utan samvete var outad på ganska många sajter och sidor redan innan Dumpen som sin dom. Så där kan man undra. Vad gäller Dink så var det väl flera månader efter han avslöjades som han dog?
Citera
2023-07-30, 19:32
Medlem
Vet inte om det här uppmärksammats i tråden redan, jag hittar det inte iallafall:

Citat:
Svenska medier är mer intresserade av att sätta dit pedofiljägarna på uthängningssajten Dumpen än att rapportera om sexuella övergrepp mot barn. De journalistiska prioriteringarna och instinkterna har hamnat snett. En förövare som tar livet av sig efter exponering får spaltmeter i utrymme, medan de våldtagna barnen – varav en stor del enligt forskningen kommer att växa upp och bli suicidala – knappt ens nämns i nyhetsrapporteringen.

https://magasinetkonkret.se/kritiken-av-dumpen-handlar-om-klassforakt/?fbclid=IwAR11OirhTojcIrTTc78oJjoFNst4V2wi6ULdIQWD eIdkDfPP2Y2ed-Cx5WY
Citera
2023-07-30, 22:55
Medlem
Sara verkar gå all in när det gäller "Trappstegen". Som sagt först förnekan sen var det väl wisemind. Stella höll snabbkurs för Dumplingarna i denna psykologiska process men Patrik och Sara är inte det minsta samspelta kring dessa nya favoritbegrepp som vi garanterat kommer få höra fler gånger.
Psykologanalysen stämmer säkert men det känns som att börja rabbla detta efter 10 sekunder under en konfrontation är fel väg att gå, fick tyvärr inte den där fingertoppskänslan även om Sara är helt underbar annars. Gissar att gäddan inte är mottaglig i den situationen. Måste finnas nån jävla fas innan trappstegen ska träda i verket.

Fantastiskt vad Patrik avbryter vid konfontrationer, i synnerhet den i Humlegården, (Stockholm/Eskilstuna) t om Stella som kan människans psykologi fick hålla truten när hans ilska skulle ut. Hennes ansiktsuttryck indikerar missnöje. Snacka om brist på wisemind hos Patrik.
Citera
2023-07-30, 23:56
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Sara verkar gå all in när det gäller "Trappstegen". Som sagt först förnekan sen var det väl wisemind. Stella höll snabbkurs för Dumplingarna i denna psykologiska process men Patrik och Sara är inte det minsta samspelta kring dessa nya favoritbegrepp som vi garanterat kommer få höra fler gånger.
Psykologanalysen stämmer säkert men det känns som att börja rabbla detta efter 10 sekunder under en konfrontation är fel väg att gå, fick tyvärr inte den där fingertoppskänslan även om Sara är helt underbar annars. Gissar att gäddan inte är mottaglig i den situationen. Måste finnas nån jävla fas innan trappstegen ska träda i verket.

Fantastiskt vad Patrik avbryter vid konfontrationer, i synnerhet den i Humlegården, (Stockholm/Eskilstuna) t om Stella som kan människans psykologi fick hålla truten när hans ilska skulle ut. Hennes ansiktsuttryck indikerar missnöje. Snacka om brist på wisemind hos Patrik.
Vad är rätt väg att gå? Förklara sedan varför det är rätt att gå.

P och S sköter jobbet för allmänheten utmärkt. De är inga psykologer som är där för att trösta pedofilerna.
Gäddhjärnorna kommer med bisarra ursäkter och har ingen ångest. I värsta fall bara för att de åkte fast.
Citera
2023-07-31, 00:07
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

P och S sköter jobbet för allmänheten utmärkt. De är inga psykologer som är där för att trösta pedofilerna.
Gäddhjärnorna kommer med bisarra ursäkter och har ingen ångest. I värsta fall bara för att de åkte fast.

Jag går lite på samma linje. Det är jättebra att de fortbildar sig i psykologi, men jag tror den utbildningen ger större nytta i andra lägen än konfrontationer. Vi får inte glömma att gäddornas familjer också blir offer för dem. Vid konfrontation är de ändå i fight or flight mode och allt går väldigt fort. De kommer inte tänka logiskt just då.
Citera
2023-07-31, 00:26
Medlem
goofers avatar
Verkligheten hur ser den ut utanför dumpen?

Detta är något alla redan vet men verkar förtränga av någon anledning, jag tror inte de som tror på dumpens budskap är mer eller mindre intligent än gemene man, men de har de största skygglapparna på vi någonsin har beskådat.

Detta är Verkligheten som den ser ut, och denna verklighet vet alla inblandade på dumpen men de kommer aldrig berätta om den.

Ni vet också hur det ser ut om ni tänker efter.

De gäddor dumpen fiskar upp är allt som oftast män som letar sex på olika internetsidor, en del letar kvinnor överlag, en del letar yngre och en del är bara intresserade av barn.

Den sista kategorien är den som man vill stoppa, visst det är taskigt av gifta män att leta efter tillfälliga kontakter på nätet men det är inte olagligt om än omoraliskt.
Dessa män är alldeles säkert inte ute efter barn utan de tar allt de kommer över.

Sanningen är dock att det är i princip omöjligt för någon av dessa män att överhuvudtaget få till en träff, det är nästan omöjligt och det vet alla som försökt nätdejta, det går hundratals män på varje kvinna så oddsen är starkt emot.

Detta gäller än mer den grupp som letar barn på reguljära sidor, den chansen att en ung tjej (för ung) skall stämma träff med en sk gädda är mikroskopisk. Förmodligen inte ens mätbar.
Ingen normalt funtad barn eller ungdom skulle gå med på detta, endast ett barn som redan är illa ute i missbruk och självskadebeteende kanske skulle låta sig raggar upp i utbyte mot pengar till droger.

Så med de här premisserna har dumpen skapat en mängd konton där de först inte talar om hur gammal man är, en konversation inleds och gäddan kanske har fått sitt första svar på år och är givetvis sugen på att gå vidare med allt, då talar fiskaren om att åldern är 14 eller yngre och här tar gäddan betet fast han borde backa.

Men ur gäddan synpunkt är det alltså det enda svar han fått och här sitter alltså en tjej eller kille och säger att de vill ha en äldre, de öser komplimanger över gäddan och de insisterar på en träff och man skickar bilder.
Man blir tom besviken när gäddorna inte kommer till mötet....

Mannens kött är svagt så är det bara och det utnyttjas av fiskarna och nu har över 200 stycken nappat på betet.

De får såklart skylla sig själva som inte inser att det är något lurt bakom en 14åring som är så på om en träff.
De är egentligen riktigt korkade som tror att ett barn vill träffa dem.
Därför borde ingen egentligen ligga sömnlös över gäddornas öde men det finns andra allvarliga saker att oroa sig för i processen.

Det finns inget försvar för att gäddan går med på träff så är det.

Men det man skall ha med sig är att utan dumpens fiskare finns inga barn att träffa, eller de kanske finns där men de kommer inte låta sig luras till en träff, det är bara att glömma det i dagens upplysta samhälle, barn är smartare än vad vi tror.
Det är en illusion dumpen byggt att det är så mycket barn där ute som träffar gäddor på riktigt.
Det är rent skitsnack. Och dumpen vet om det.
De barn som träffar äldre är alltid illa ute och träffar äldre för att få pengar, skydd eller narkotika.

Så är verkligenheten även om många här inne är naiva och tror att dumpen har räddat barn.
Det finns inga barn att rädda så som dumpen beskriver det, de barn som behöver räddas kommer inte dumpens metod åt. De barnen är illa ute I missbruk och destruktiva beteenden.

Det här är ingen nyhet för någon och det är inte kontroversiellt heller för vi vet alla vad dumpen gör egentligen.

Konklusionen är att inga barn kan räddas med att hänga ut gäddor som till största delen egentligen inte är ute efter barn men som ändå ger vika när en påstridig fiskare till slut får till en träff.

Jag försvarar inte de gäddor som dumpen har hängt ut, de är dumma i huvudet som låter kuken styra dem och gå i en sådan här fälla, de ska ge fan I att möta barn eller ens fortsätta chatta så är det bara.

Men några barn finns ju inte att träffa som sagt var så vilka barn som räddas av just det här upplägget är svårt att se.
Här sparkar man in öppna dörrar.
Varför gör dumpen detta när de precis lika bra som alla andra vet att om det handlar om att rädda barn från att träffa dessa gäddor så är det lönlöst iom att inga barn (riktiga) kommer att stämma träff med dubbelt så gamla män.

Jag tror de flesta är fullt införstådda med detta men man vill ändå gotta sig åt uthängningar och man vill se hur jävligt det kan bli för gäddan och hans anhöriga, lite som att titta på mondo och gore, man vill gotta sig i andras olycka.

Föralldel, med något enstaka undantag är de förtjänta av skit iom att de trots allt kom till mötesplatsen i tron om att träffa en ungdom.

Men sättet det hela gått till är försåtligt och skall endast skötas av polis, ingen allmänhet borde syssla med offentliga uthängningar, i synnerhet inte mot swishgåvor.
För ni är väl inte dummare än att ni förstår vilken drivkraft swishen har blivit i att jaga nya gäddor, mer gäddor och mer uthängda vilket ger mer följare och mer swish.

Nu kommer folk ha synpunkter och inte vilja ta till sig verkligheten och det är upp till var och ens förstånd att se hur verkligheten ser ut, ur andra perspektiv kanske någon har en senan uppfattning.
Nu tror jag ju inte att dumpenfolket kommer erkänna att de är manipulerade av dumpen men man bör ändå försöka ta till sig lite av hur verkligheten ser ut.

Men det vore intressant att höra om ni tror på verkligheten eller vill fortsätta leva under devisen att dumpen räddar barn.

Nästa lilla inlägg kommer handla om de sk överlevare som dumpen menar är en massa utsatta som skrivit brev till dumpen om vad de varit utsatta för.
Är breven äkta?

Obs den som kallar mig gädda igen eller går till annat angrepp kommet att rapporteras till mod.
Har ni inga andra argument emot så knip istället för att kalla kritiker gädda, kom med argument som håller och inte känslostyrda floskler.

Väl mött.
Citera
2023-07-31, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

Oj tung ny skribent, nytänkande. Jag är inte psykolog så det är inte min uppgift men man kan räkna ut med arslet att slänga sig med massa psykologitermer som man inte behärskar efter en snabbkurs på några timmar i psykologi inte kommer funka i praktiken när man konfronterar en gädda i några sekunder. Nånstans tror jag du förstår det. Det har varit 100% bom hittills i alla fall.

Jag förstår att frestelsen är stor. Det handlar om att Sara vill så in i helvete men har för bråttom. Gäddan tar inte ens in begreppen i ett chocktillstånd. Man kan säkert trycka in flera av hennes begrepp i behandlingen när gäddan landat men första steget får nog Impulskontrollen etc ta. Det har diskuterats flera gånger innan du dök upp här.

Vi vill ju samma sak serru!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in