2023-07-30, 17:33
Medlem
Prokloss avatar
Löjligt att lägga skattepengar på sådant här småskit.

Ica handlare h gjort detta till personlig grej, vill tvåla ditt en kändis.

Kontrollanten är ej trovärdig.

Han minns inte var han la köttet.

- ” påse i påse”

På golvet?
Senast redigerad av Proklos 2023-07-30 kl. 17:48.
Citera
2023-07-30, 17:49
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos

ICA-handlaren var tålmodig. Kan inte ha varit kul att uppleva flera stölder av den tilltalade över tid. Vem skulle inte få nog till slut.

Den som tycker stöld är "småskit" berättar mycket om sin egen moral...
Citera
2023-07-30, 18:09
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Låter väldigt väldigt märkligt av butiksägaren att säga åt butikskontrollanten så specifikt, att han har gäckat dem länge, måste punktmarkeras. Wtf.
Här döljer sig någon mer osämja, säkerligen något som hänt i fyllan på golfklubben.
Citera
2023-07-30, 18:12
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Låter väldigt väldigt märkligt av butiksägaren att säga åt butikskontrollanten så specifikt, att han har gäckat dem länge, måste punktmarkeras. Wtf.
Här döljer sig någon mer osämja, säkerligen något som hänt i fyllan på golfklubben.
Arga Snattaren kanske har tryckt butiksägarens fruga
Citera
2023-07-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag har lyssnat på en del av rättegången och jag blir lite fundersam till det hela.
Om det nu är så att man haft stora problem med Anders, varför tillåts han då att självskanna?
Kunder man inte litar på blir väl nekade självskanning?

Sedan, konspiratorisk som jag är, kan det vara så att man helt enkelt tog bort tre av köttbitarna Anders har skannat in? För nog har butiksägaren tillgång till systemet på en nivå som är ganska stor. Att ta bort varor för en kund som man ogillar och sedan klämma dit honom med en butikskontrollant känns i min värld inte speciellt långsökt.
Är det någon som har kollat loggar o liknande i datorsystemet?

Jag har självskannat en del och jag har råkat ut för samma sak som Anders, att det blippade till, som att varan lagts till i min varukorg, men när jag tittade på skannern så fanns inte varan där.

Väktarens berättelse är inte heller trovärdig när det kommer till att stoppa ner alla förpackningar kött samtidigt i påsen. Har själv testat detta med en skanner i handen o det går helt enkelt inte. Man måste ta förpackningarna en och en.

Jag tycker hela denna soppa verkar väldigt konstig.
Helt efterblivet.
Citera
2023-07-30, 20:16
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:

- ” påse i påse”

På golvet?

Okej, hur tänkte vi nu (eller rättare sagt gjorde vi det ens)?
Du menar att det är ICA handlarens fel att det hela går till rättegång?
Påföljden för snatteri är böter eller fängelse i högst sex månader (8 kap 2 § BrB). Enligt Brottsförebyggande rådets statistik är den vanligaste påföljden vid snatteri är böter genom dom eller strafföreläggande. Det absolut vanligaste är att böterna döms ut genom ett strafföreläggande.
https://lawline.se/answers/pafoljd-for-snatteri-skillnad-mellan-strafforelaggande-och-dom

Hade Anders bara erkänt snatteri hade han fått ett strafföreläggande men det vägrade han så då går de till rättegång. Det svarta fåret i historien är alltså Anders.
Citera
2023-07-30, 20:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Spännande, du verkar ha specifik koll på systemet. Jag läste någonstans att det finns sju nivåer kunderna kan ligga på. Stämmer det? Första gången det diffade i avstämningen så hade jag diff åt "andra hållet". Hur påverkar det?

Det är rätt det finns sju nivåer. Har du 7 så får du i princip ”nästan” aldrig avstämning. När du får avstämning som inte stämmer så åker du ner i nivåer och det innebär avstämning mer ofta. Därför om ni Anders haft en hel del fel så borde han typ ligga på nivå 1 eller 2 och då få avstämningar ofta.
Systemet är inte uppbyggt så att om du scannar för många saker så tyvärr är det också fel. Dock som anställd kan man gå in och ändra i kundprofilen så att kunden inte åker ner en nivå.
Vid misstanke om stöld så kan man gå in i systemet och klicka i avstämning. När kunden har för många fel så rekommenderar man kunden att istället gå till kassorna hädanefter. Ibland kan man inte hämta scanner för det är något fel. Ofta beror det på att det ligger en obetald scanning och den måste rättas till innan man får scanna på nytt. Hävdar då kunden att det är betalt så kan man söka på kundens betalkort och få upp gamla kvitton. Detta gäller hela Ica scanningsystem så ligger det en obetald order i en butik så kan du inte hämta en scanner i en annan butik innan detta regleras
Citera
2023-07-30, 20:51
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Märkligt att han missade de dyraste varorna. En annan kanske hade missat att skanna ett mjölkpaket eller liknande varor som är billiga.
Citera
2023-07-30, 20:58
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Snickaren hade gäckat dem länge sas det. Man kan ju förstå butiken mot den bakgrunden att de ville dätta dit honom med all rätt. Högfärdig och stöddig tror han väl att han kan bete sig som han vill där ute på värmdö för han är en KÄNDiiis.

Ja och ännu mer pinsam är han när han skall leka förbannad och tro att hela världen skall vara rädd för han eller nånting.
Tycker han är rent av pinsam i TV.
Citera
2023-07-30, 21:27
Medlem
Citat:

- ” påse i påse”

På golvet?

Tycker likadant!
Nej men snälla låt oss skattebetalare betala flera 100K för en rättegång som handlar om 400 kr!
Orka seriöst!

Sen å andra sidan, Anders är rik som en ett troll, inte fan skulle han stjäla för 400 kr!
Kom igen!
Citera
2023-07-30, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lamedon
Tycker likadant!
Nej men snälla låt oss skattebetalare betala flera 100K för en rättegång som handlar om 400 kr!
Orka seriöst!

Sen å andra sidan, Anders är rik som en ett troll, inte fan skulle han stjäla för 400 kr!
Kom igen!

Man måste vara bra dum om man tror att han är oskyldig efter ha läst fup och lyssnat på rättegången.
Citera
2023-07-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är rätt det finns sju nivåer. Har du 7 så får du i princip ”nästan” aldrig avstämning. När du får avstämning som inte stämmer så åker du ner i nivåer och det innebär avstämning mer ofta. Därför om ni Anders haft en hel del fel så borde han typ ligga på nivå 1 eller 2 och då få avstämningar ofta.
Systemet är inte uppbyggt så att om du scannar för många saker så tyvärr är det också fel. Dock som anställd kan man gå in och ändra i kundprofilen så att kunden inte åker ner en nivå.
Vid misstanke om stöld så kan man gå in i systemet och klicka i avstämning. När kunden har för många fel så rekommenderar man kunden att istället gå till kassorna hädanefter. Ibland kan man inte hämta scanner för det är något fel. Ofta beror det på att det ligger en obetald scanning och den måste rättas till innan man får scanna på nytt. Hävdar då kunden att det är betalt så kan man söka på kundens betalkort och få upp gamla kvitton. Detta gäller hela Ica scanningsystem så ligger det en obetald order i en butik så kan du inte hämta en scanner i en annan butik innan detta regleras

Kanon, tack! Hon som stämde av mig var lite förbryllad och undrade om jag inte hade den tredje julmusten som var inslagen någonstans. Lätt hänt att det sker en miss när man har tre röjiga ungar med sig.🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in