Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-30, 12:27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Hade inte islamister i massor tagit sig in i landet och misskött sig, så hade antagligen ingen kommit på iden att elda upp en koranbok.

Men ju mer vi får se av islam, ju mer avsky får vi för islam.
Citera
2023-07-30, 12:28
Bannlyst
Har vi så många moskéer i Sverige?

Källare eller med minareter?
Citera
2023-07-30, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Mig veterligen heter det patriotism , alla har rätt att värna om sitt eget land. Kort och gott har alla dessa jävla wokister fått alldeles för mycket luft. Det som sker här är att människor utifrån får friheter i Sverige på bekostnad av våra. Tror ända sättet att få bukt med allt detta är en SD eller AFS regering. Folket kommer inte ha något val till sist.
Gärna en SD nation men med moderat politik.

SD saknar vision för annat än migration anser jag
Citera
2023-07-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Har vi så många moskéer i Sverige?

Källare eller med minareter?

Här är ligan, ett 40 tal

Inlägg: (FB) 30 svenska moskéer vill se förbud mot kränkningar mot Islam
Citera
2023-07-30, 12:39
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Jag säger inte att varje muslim är rätt ute.

Men man har rätt att tillfälligt vara fel ute.

Det är bra att vi har lite salt där ute.
Så fler kanske iaf ser upp och tänker till.. Det gjorde jag.

Jag har missbrukat mycket och varit väldigt lost..

Det är bra om det finns några som får folk att tänka till..

Jag fick den första och största hjälpen bla helt klart från muslimer. Guds ord från Koranen.Började inse vart jag var på väg och vart jag befann mig..

Sen kanske det finns verser där i Koranen mm som vi inte förstår. Som angriper oss på fel sätt
Vi tar det fel.. lätt hänt ,tyvärr..

Behövde se det på "ett annat språk" och från andra folk..

Islam kan vara otroligt fint i mina ögon. Det kan bli så otroligt fint..
De har samma saker som Jesus. Vår Fader.. Hoppas alla kan vila ut i Honom snart. Han som älskar oss så mycket..

Det finns sjuka kristna människor och andra människor som behöver hjälp med sin tro..

Jag älskar iaf våra kära fina muslimer.. count me in..

Islam kan vara oerhört fult också.

Islamska staten, al-qaida, boko haram, al shabab, avrättningar av kristna, judar och homosexuella, stening, halshuggningar, förtryck av kvinnor.

Det finns en massa som islam kan kritiseras för dom dock dessa svenska Mosker och imamer vill förbjuda.

Jag hoppas alla skattemedel stryps och alla samarbeten avbryts med dessa moskeer.
Citera
2023-07-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Gärna en SD nation men med moderat politik.

SD saknar vision för annat än migration anser jag

Tror det är oundvikligt. Tycker förövrigt nästa val blir än mer intressant , för nu har vi ju dessutom haft bla koranbränning vilket lär röra om en del i grytan och få fler att känna sig manade att rösta på SD. För jag tror fler och fler börjar inse att något drastiskt behöver göras i landet. Samtidigt är jag förvånad över hur många som fortfarande låtsas som att det regnar när det ser ut som det gör. Man börjar undra om dem har någon verklighetsuppfattning alls.
Citera
2023-07-30, 12:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju rimligt, och en majoritet av svenska folket verkar också tycka att vi ska införa denna typ av lagar mot hets, som man redan har i Finland, Tyskland och många andra länder.

Kör säger jag!
Hur ser den finska lagstiftningen mot hets ut?

HMI finns ju här.
Citera
2023-07-30, 12:44
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kanske kommer krav från Indien/indier inom kort?
Ja. Vi får väl se. Jag vill bara belysa hur många som skulle kunna tänkas ha synpunkter
om vi inte behåller en svensk kontext i våra lagtexter.
Citera
2023-07-30, 12:44
Medlem
Snacka om att slå in öppna dörrar från Doku som drivs av ett starkt islam-hat och där medgrundare Sofie själv är av arabisk ursprung.

Nästa reportage är ett utskick till alla judiska församling med samma frågeställning inkl ”ska vi förbjuda omskärelse”. Men det vågar de inte.
Citera
2023-07-30, 12:48
Bannlyst
Citat:
Tror det är oundvikligt. Tycker förövrigt nästa val blir än mer intressant , för nu har vi ju dessutom haft bla koranbränning vilket lär röra om en del i grytan och få fler att känna sig manade att rösta på SD. För jag tror fler och fler börjar inse att något drastiskt behöver göras i landet. Samtidigt är jag förvånad över hur många som fortfarande låtsas som att det regnar när det ser ut som det gör. Man börjar undra om dem har någon verklighetsuppfattning alls.
I den bästa av alla världar så står sd ensamt som stöd parti och pressar allians regeringen. Då och då. Som en äldre statsman och inofficiell president, har Jimmie Åkesson makten att upplösa regeringen ifall han upplever att de försöker smyga in signal politik utan verkan. Tex motioner om utredningar istället för motioner om lagförslag.
Citera
2023-07-30, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Här är ligan, ett 40 tal

Inlägg: (FB) 30 svenska moskéer vill se förbud mot kränkningar mot Islam

Skrämmande eftersom antalet muslimer i Sverige borde sjunka i takt med att dessa invandrare blir sekulariserade.

Inte radikaliserade
Citera
2023-07-30, 12:50
Medlem
Citat:
De flesta svenskar är emot dessa bränningar och vill leva i ett tryggt och fungerande samhälle så jag tror snarare att SD kommer att tappa stort på det här.
Senast redigerad av Truefighter 2023-07-30 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in