Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-30, 12:52
Medlem
Ja
Det var det vissa av oss sa för 30 år sedan.
Citera
2023-07-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Skrämmande eftersom antalet muslimer i Sverige borde sjunka i takt med att dessa invandrare blir sekulariserade.

Inte radikaliserade

Tror knappast att moskéerna blir mindre i antal heller, så som regeringen stryker dessa medhårs.
Bidragen haglar till alla moskéer, miljonbelopp till många, dags att sätta stopp för cirkusen.
Citera
2023-07-30, 12:55
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Klart man skall förbjuda intoleranta demokratifientliga terrororganisationer, såsom islam.
Islam är inte en terrororganisation däremot finns det ganska
många terrororganisationer som hänvisar sina handlingar till
islam och dessa organisationer kallar vi ofta för islamistiska.
Citera
2023-07-30, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Tror knappast att moskéerna blir mindre i antal heller, så som regeringen stryker dessa medhårs.
Bidragen haglar till alla moskéer, miljonbelopp till många, dags att sätta stopp för cirkusen.

Så är det. Stockholm stad ta pengar ifrån handikappade och sjuka, sänker t.ex bort mark till Skärholmens Moskén.
Citera
2023-07-30, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De flesta svenskar är emot dessa bränningar och vill leva i ett tryckt och fungerande samhälle så jag tror snarare att SD kommer att tappa stort på det här.

Om du tror att det kommer att göra någon skillnad att införa hädelselagar och förbjuda koranbränningar så har du fel!
När muslimer blir 30-40% av befolkningen så kommer dom att pusha på rejält med våld att införa Sharia
Och då lever vi inte i ett tryckt och fungerade samhälle, då lever vi i förtryck!

Alla ni som tror att islam är en fredlig religion får fan ta och vakna upp snart!

SD kommer att tappa stort om dom ger med sig och låter islam ta över och inskränker på våra grundlagar!
Citera
2023-07-30, 13:03
Medlem
irishrages avatar
30 moskéer det är väl väldigt många? Jag kommer ihåg när den första byggdes. Nästa gång är det "Sveriges 150 moskéer kräver".
Senast redigerad av irishrage 2023-07-30 kl. 13:05.
Citera
2023-07-30, 13:07
Medlem
Problemet som de flesta i Sverige ej begriper är att inom några årtionden är svenskar i minoritet. Då kommer de demokratiska valen användas för att förändra just sånt här.
Citera
2023-07-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De flesta svenskar är emot dessa bränningar och vill leva i ett tryckt och fungerande samhälle så jag tror snarare att SD kommer att tappa stort på det här.

Varför ljuger du för? Man gjorde en undersöknig för bara några dagar sedan som visade att 40% ville förbjuda koranbränningar. Den som vill leva i ett tryckt (sic) samhälle borde ha förstått bättre än att rösta för massinvandring. Nu är det för sent och invandrarna har gett oss ett helvete i form av kraftigt försvagad välfärd, bostadsbrist, arbetslöshet, fiffel, organiserad brottslighet, rån, misshandel, våldtäkter m.m. Där har du ditt trygga samhälle.
Citera
2023-07-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Om du tror att det kommer att göra någon skillnad att införa hädelselagar och förbjuda koranbränningar så har du fel!
När muslimer blir 30-40% av befolkningen så kommer dom att pusha på rejält med våld att införa Sharia
Och då lever vi inte i ett tryckt och fungerade samhälle, då lever vi i förtryck!

Alla ni som tror att islam är en fredlig religion får fan ta och vakna upp snart!

SD kommer att tappa stort om dom ger med sig och låter islam ta över och inskränker på våra grundlagar!
Det är kränkande mot deras religion och vi har religions frihet i Sverige så de har rätt i sitt uttalande. Du bara hetsar nu och letar dig längre in i ett förvirrat framtids scenario som föga har med verkligheten att skaffa. Det bara destabiliserar Sverige och sänker vårat anseende i utlandet.
Citera
2023-07-30, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Och jag vill gärna riva alla moskeer i Sverige då det inte hör hemma här..

Tycker dom kan stoppa upp sin Koran i röven helt ärligt talat

Sverige är ett kristet land och har varit det i 1000 år.
Att vi ens låter dom bygga en moske tycker jag är oerhört snällt.

Och passar det inte att vi bränner papper i Sverige så får dom väl åka till något muslimland.

Vi ska inte böja oss för muslimer. Och speciellt inte muslimländer. Där stenas kvinnor och homofiler hängs usch vilka skitländer det finns

Exakt och vad hade vi för tro och kultur sedan stenåldern tills kristendomen påtvingades oss? Vi är inte heller ett kristet land längre, vi har ingen statsreligion alls! Fuck kristendomen och alla tusentals offer den skitförtryckarreligionen har skördat bara i Sverige! Häxprocesser, samer, romer, barn, fattiga osv.
Jag tänker inte böja mig för varken muslimer eller kristna.
Citera
2023-07-30, 13:17
Medlem
Moskéer är byggnader pch kan inte vilja något alls. Det är människor i dessa byggnader som har uttryckt att man önskar "förbud mot kränkningar mot islam". Islam är en religion, en tro på en religiös gud, och det är i Sverige och resten av den fria världen en rättighet, men ingen skyldighet, att tro på islam. Islam måste som all annan religion tåla negativ kritik. Precis som alla andra religioner.

Man kan inte förbjuda hela jordens befolkning att "kränka islam" om man inte samtidigt förbjuder alla muslimer att kränka andra religioner.
Citera
2023-07-30, 13:18
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
30 svenska moskéer vill se ett förbud mot koranbränning, men också mot andra kränkningar mot religionens heliga värderingar och symboler.
Bara att konstatera att Mona och Fredde hade rätt: Mångkultur är mer spännande!

Man kan även skratta åt "liberalers" fullständigt meningslösa mantra:
Den enes frihet får inte sträcka sig så långt att den inkräktar på någon annans frihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in