Citat:
Ursprungligen postat av
Orjisol
Nej Ryssland är inte uppblandat med några mongoler då som jag skrev var Novgorod helt orört. Medans hela Kiev blev sänkt till grunden. Men du kan ju fortsätta drömma.'
"The city of Kiev was later used as the starting point for further Mongol attacks against Poland and Hungary, Transylvania and Moldavia. The impact of the Mongol invasion was not felt equally across the territories of the Kievan Rus’. Centers such as Kiev never recovered from the devastation of the initial attack, as the town was almost completely wiped out and the few remaining inhabitants had to rebuild it from scratch. Other places were left untouched. Immigrants who fled Southern Russia to escape the Mongols gravitated mostly to the Northeast, where the soil was better and the rivers more conducive to commercial development. It was this region that provided the nucleus of the modern Russian state in the late medieval period." - Alltså så migrerade dom som kunde till Novgorod resten blev kvar i sunket i Kiev.

Vad jag säger är att ni NATO-Amerika anhängare inte står på Svenskarnas sida utan den liberala världsordningen. Du är emot EU men inte NATO? Okej. Slutresultatet är samma med båda två.
NATO's supreme commander, Gen. Wesley Clark: "There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That's a 19th-century idea and we are trying to transition it into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states."
.
Det är du som inte förstås vad jag skriver. Ryssarna är inte släkt med oss. Det är inte samma folk. Jag har sagt det flera gånger, men du verkar inte fatta det. Så om ryssarna nu skulle vara helt renrasiga, så skiter jag i det. Det är lika ointressant för mig som om turkar var det. Vi har inget gemensamt med dem. Fattar du inte det.
Men västra Ukraina har haft ett inflöde av polacker som ändå är mer närbesläktade med oss. Så de är ändå närmare oss oavsett dina mongoler, som om man ser på hur människor i Ukraina ser ut, inte verkar ha haft något större påverkan medan om man ser ryssar, blir man mer tveksam. Men skit samma. Jag försökte förklara att ryssarna är något främmande här men ni idioter tittar bara på hudfärg och verkar tro att vi skulle tycka om ryssar bara för det.
Ren dumhet. Dom bedöms liksom anda folk efter hur de uppför sig och då hamnar de långt ned, bland negrerna. Man skulle kunna säga att de kulturellt, liksom ekonomisk och korruptionsmässigt, hamnar lägre än många negerländer.
Gick det här in i ditt huvud eller ska du fortsätta med dina raser och tro att det ändrar något.
Du förstår inte Nato. Du tror att det är en politisk organisation när det är en militär. Samma med USA-hatet som finns bland de som slickar ryssröv. Svenskar hatar inte USA. Så att då komma med att USA skulle vara våran fiende är stendumt. Tror du att vi verkligen bryr oss om att de bombade Irak och Serberna och att vi skulle tycka illa om dem för det. Det är bara dumserber och dumirakier som kan tro det. Vi vill förstås att de ska bomba ryssarna i Ukraina också.
Det här med lösryckta citat som ni verkar anföra som bevis på något som alla i väst skulle anse genom det är förstås lika dumt. Bara tröttsamt. Försök istället förklara varför vi skulle hata USA. Hela vår kultur under 1900 talet kommer därifrån liksom att även vi har påverkat den. Inget från Ryssland eller de slaviska länderna har påverkat oss. De är oss helt främmande.
Precis som jag sagt förstår ni inte svenskar och alla argument ni för fram får svenskar att vända sig bort från er bortsett från några senila kommunister som missat sovjets kollaps och några obildade lättledda idioter på högerkanten. Inga som har någon som helst påverkan på åsikterna här. Att dessutom kalla människor hjärntvättade eller håna dem när de inte håller med, kommer förstås inte få folk att ändra åsikt, bara att få dem att vända sig bort. Det enda som ni gör är att skapa hat och förakt mot er.
Ska man påverka människors åsikter, måste man förstå dem och använda argument som tilltalar dem, inte som får dem att vända sig bort av avsky. Vilket ni gör. För då slutar de lyssna i samma ögonblick och ni är för alltid en liten marginaliserad grupp i samhällets utkant. Själv känner jag bara förakt för era infantila åsikter och argument. Se där.