2023-07-30, 11:26
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Blir så tydligt att du är en östeurope, typ polack, jugge eller ryss. Finns väl inte många som ser Nordeuroper och öststatare som "samma". På samma sätt så ogillar folk ryssar och öststatare allmänt pga en mängd orsaker. Kriget som faktiskt urspelar sig i europa och helt oprovocerat startats skapar hat mot ryssar, knappast konstigt!

Jag är inte östeurope, jag har inte heller sagt att nordeuropeer och östeuropeer är samma men de är närliggande genetiska kluster och framtiden tillhör (tyvärr) inte svenskarna. Varför? Svenskar skaffar inga barn och har en anti-familjekultur. Är du svensk och har du barn? Hur många barn? Nej just det...
Citera
2023-07-30, 11:29
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Har du någon länk till eller exempel på denna anti-vita stämning som du nämner i trådstarten?

Jag rekommenderar dig att läsa den här tråden. Det hat som uppvisas mot olika östeuropeiska nationaliteter är ett bra bevis. Vad har en ryss eller polack gjort mot dig eller dina nära och kära? Vad har en ukrainare gjort?
Citera
2023-07-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Jag rekommenderar dig att läsa den här tråden. Det hat som uppvisas mot olika östeuropeiska nationaliteter är ett bra bevis. Vad har en ryss eller polack gjort mot dig eller dina nära och kära? Vad har en ukrainare gjort?
Inget och det har jag inte påstått heller. Jag har verkligen inget emot dem. Varför tror du det? Verkar mer som att du lider av paranoia?
Det är inte ryssars fel att de har idioter till ledare.
Citera
2023-07-30, 11:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Nej Ryssland är inte uppblandat med några mongoler då som jag skrev var Novgorod helt orört. Medans hela Kiev blev sänkt till grunden. Men du kan ju fortsätta drömma.'
"The city of Kiev was later used as the starting point for further Mongol attacks against Poland and Hungary, Transylvania and Moldavia. The impact of the Mongol invasion was not felt equally across the territories of the Kievan Rus’. Centers such as Kiev never recovered from the devastation of the initial attack, as the town was almost completely wiped out and the few remaining inhabitants had to rebuild it from scratch. Other places were left untouched. Immigrants who fled Southern Russia to escape the Mongols gravitated mostly to the Northeast, where the soil was better and the rivers more conducive to commercial development. It was this region that provided the nucleus of the modern Russian state in the late medieval period." - Alltså så migrerade dom som kunde till Novgorod resten blev kvar i sunket i Kiev.
Vad jag säger är att ni NATO-Amerika anhängare inte står på Svenskarnas sida utan den liberala världsordningen. Du är emot EU men inte NATO? Okej. Slutresultatet är samma med båda två.

NATO's supreme commander, Gen. Wesley Clark: "There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That's a 19th-century idea and we are trying to transition it into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states."
.
Det är du som inte förstås vad jag skriver. Ryssarna är inte släkt med oss. Det är inte samma folk. Jag har sagt det flera gånger, men du verkar inte fatta det. Så om ryssarna nu skulle vara helt renrasiga, så skiter jag i det. Det är lika ointressant för mig som om turkar var det. Vi har inget gemensamt med dem. Fattar du inte det.

Men västra Ukraina har haft ett inflöde av polacker som ändå är mer närbesläktade med oss. Så de är ändå närmare oss oavsett dina mongoler, som om man ser på hur människor i Ukraina ser ut, inte verkar ha haft något större påverkan medan om man ser ryssar, blir man mer tveksam. Men skit samma. Jag försökte förklara att ryssarna är något främmande här men ni idioter tittar bara på hudfärg och verkar tro att vi skulle tycka om ryssar bara för det.
Ren dumhet. Dom bedöms liksom anda folk efter hur de uppför sig och då hamnar de långt ned, bland negrerna. Man skulle kunna säga att de kulturellt, liksom ekonomisk och korruptionsmässigt, hamnar lägre än många negerländer.
Gick det här in i ditt huvud eller ska du fortsätta med dina raser och tro att det ändrar något.

Du förstår inte Nato. Du tror att det är en politisk organisation när det är en militär. Samma med USA-hatet som finns bland de som slickar ryssröv. Svenskar hatar inte USA. Så att då komma med att USA skulle vara våran fiende är stendumt. Tror du att vi verkligen bryr oss om att de bombade Irak och Serberna och att vi skulle tycka illa om dem för det. Det är bara dumserber och dumirakier som kan tro det. Vi vill förstås att de ska bomba ryssarna i Ukraina också.

Det här med lösryckta citat som ni verkar anföra som bevis på något som alla i väst skulle anse genom det är förstås lika dumt. Bara tröttsamt. Försök istället förklara varför vi skulle hata USA. Hela vår kultur under 1900 talet kommer därifrån liksom att även vi har påverkat den. Inget från Ryssland eller de slaviska länderna har påverkat oss. De är oss helt främmande.

Precis som jag sagt förstår ni inte svenskar och alla argument ni för fram får svenskar att vända sig bort från er bortsett från några senila kommunister som missat sovjets kollaps och några obildade lättledda idioter på högerkanten. Inga som har någon som helst påverkan på åsikterna här. Att dessutom kalla människor hjärntvättade eller håna dem när de inte håller med, kommer förstås inte få folk att ändra åsikt, bara att få dem att vända sig bort. Det enda som ni gör är att skapa hat och förakt mot er.

Ska man påverka människors åsikter, måste man förstå dem och använda argument som tilltalar dem, inte som får dem att vända sig bort av avsky. Vilket ni gör. För då slutar de lyssna i samma ögonblick och ni är för alltid en liten marginaliserad grupp i samhällets utkant. Själv känner jag bara förakt för era infantila åsikter och argument. Se där.
Citera
2023-07-30, 11:42
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Inget och det har jag inte påstått heller. Jag har verkligen inget emot dem. Varför tror du det? Verkar mer som att du lider av paranoia?
Det är inte ryssars fel att de har idioter till ledare.

Bara från sida ett i denna tråd beskrivs folkslag som "äckliga", "vidriga", "svin", "barbarer" "och jag får den retoriska frågan om (jag är så dum att) jag tycker synd om barn och kvinnor som blivit "avlivade" pga sitt ursprung (OT så blev de inte avlivade utan våldtagna, ihjälslagna, massakerade m.m inkl spädbarn).

Man kan ju fråga sig hur du definierar hat, eller om du bara är en av alla dessa jag beskriver...
Citera
2023-07-30, 11:48
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är du som inte förstås vad jag skriver. Ryssarna är inte släkt med oss. Det är inte samma folk. Jag har sagt det flera gånger, men du verkar inte fatta det. Så om ryssarna nu skulle vara helt renrasiga, så skiter jag i det. Det är lika ointressant för mig som om turkar var det. Vi har inget gemensamt med dem. Fattar du inte det.

Men västra Ukraina har haft ett inflöde av polacker som ändå är mer närbesläktade med oss. Så de är ändå närmare oss oavsett dina mongoler, som om man ser på hur människor i Ukraina ser ut, inte verkar ha haft något större påverkan medan om man ser ryssar, blir man mer tveksam. Men skit samma. Jag försökte förklara att ryssarna är något främmande här men ni idioter tittar bara på hudfärg och verkar tro att vi skulle tycka om ryssar bara för det.
Ren dumhet. Dom bedöms liksom anda folk efter hur de uppför sig och då hamnar de långt ned, bland negrerna. Man skulle kunna säga att de kulturellt, liksom ekonomisk och korruptionsmässigt, hamnar lägre än många negerländer.
Gick det här in i ditt huvud eller ska du fortsätta med dina raser och tro att det ändrar något.

Du förstår inte Nato. Du tror att det är en politisk organisation när det är en militär. Samma med USA-hatet som finns bland de som slickar ryssröv. Svenskar hatar inte USA. Så att då komma med att USA skulle vara våran fiende är stendumt. Tror du att vi verkligen bryr oss om att de bombade Irak och Serberna och att vi skulle tycka illa om dem för det. Det är bara dumserber och dumirakier som kan tro det. Vi vill förstås att de ska bomba ryssarna i Ukraina också.

Det här med lösryckta citat som ni verkar anföra som bevis på något som alla i väst skulle anse genom det är förstås lika dumt. Bara tröttsamt. Försök istället förklara varför vi skulle hata USA. Hela vår kultur under 1900 talet kommer därifrån liksom att även vi har påverkat den. Inget från Ryssland eller de slaviska länderna har påverkat oss. De är oss helt främmande.

Precis som jag sagt förstår ni inte svenskar och alla argument ni för fram får svenskar att vända sig bort från er bortsett från några senila kommunister som missat sovjets kollaps och några obildade lättledda idioter på högerkanten. Inga som har någon som helst påverkan på åsikterna här. Att dessutom kalla människor hjärntvättade eller håna dem när de inte håller med, kommer förstås inte få folk att ändra åsikt, bara att få dem att vända sig bort. Det enda som ni gör är att skapa hat och förakt mot er.

Ska man påverka människors åsikter, måste man förstå dem och använda argument som tilltalar dem, inte som får dem att vända sig bort av avsky. Vilket ni gör. För då slutar de lyssna i samma ögonblick och ni är för alltid en liten marginaliserad grupp i samhällets utkant. Själv känner jag bara förakt för era infantila åsikter och argument. Se där.
Om en liberal-svensk Amerika älskare som dig känner ett förakt mot dom som har mina åsikter då vet jag att jag har tänkt precis rätt. NATO är en militärallians som driver en politik - den som är satt utav Amerika, och det är att det ska vara hyllandet utav bögar transor och feminism. Hela organisatiuonen genomsyras ju utav giftet
Staff Resource Groups
NATO’s first Staff Resource Group (SRG), PROUD@NATO, was officially established in 2020 to further LGBTQ+ perspectives at NATO. NATO’s SRGs provide opportunities for personal and professional development through mentoring, networking and community involvement. They also deliver cultural engagement events to raise awareness for specific issues. At the first conference on LGBTQ+ perspectives in the workplace hosted at NATO Headquarters on 19 March 2021, Secretary General Jens Stoltenberg stated that “Diversity and inclusion is at the heart of who we are and what we do... drawing on all resources and all experiences makes us stronger, and better equipped to face the future

In 2020, NATO announced the creation of a Diversity and Inclusion Programme and Action Plan, promoting diversity in the workforce, cultural inclusion, training initiatives, external partnerships, and diverse perspectives in decision-making. NATO also has a Women, Peace, and Security agenda, a Gender Balance and Diversity Task Force, and a Staff Resource Group for LGBTQ+ perspectives.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_64099.htm

Din lilla tramspelle!
Senast redigerad av Orjisol 2023-07-30 kl. 11:51.
Citera
2023-07-30, 11:54
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Fel. Ryssar och ukrainare är idag i princip exakt samma folk. Vi kan omöjligt vara mer lika ukrainare.

Nä, vi har förstått att du är en pro-judisk globalistlakej. Om du inte har något emot judens krigsorganisation så kan du nämligen inte vara annat än en judelakej.

Måste man för övrigt älska ryssar bara för att man inte står på Ukrainas sida? Jag gillar inte ryssar särskilt mycket egentligen men västvärlden med USA i spetsen är i dess nuvarande form värre för den europeiska/keltogermanska rasen.

Det är inte Ryssland som ligger bakom massinvandringen till Europa.

Det är inte Ryssland som har gett oss HBTQ-rörelsen.

Det är inte Ryssland som har gett oss feminism.

Det är inte Ryssland som ligger bakom den hysteriska klimatrörelsen.
Det är inte alls samma folk. Först har vi en här som säger att det är mongoler, sen kommer du och säger att de inte är det. Vad jag säger är att vi har mer gemensamt med ukrainare, historiskt och kulturellt, än vi har med ryssarna. Jag sysslar inte med genforskning nu. Förstår du.

Klimatrörelsen har de faktiskt varit inblandade i. Men jag håller med dig om att mycket du säger kommer inte från Ryssland, då i stort sett ingenting kommer därifrån. Så hur skulle de kunna påverka oss? Det du räknar upp kommer inte från älgarna i skogen heller. Vilket förstås inte säger ett piss. Meningslösa argument.

Men då kommer vi fram till att om man vill förändra åsikterna i väst, måste man göra det i väst. Inte tro att ryssarnas dumma krig ska göra det. Det är ett feltänk helt enkelt.

Då blir frågan hur du tror du ska åstadkomma det genom att kalla de som inte påverkar oss "vita", eller att påstå att man i väst hatar vita människor, när det är bara ryssarna man inte gillar och det är de själva som faktiskt dödar vita människor och även uttrycker har mot andra vita människor. Däremot aldrig mot judar. Försök fundera över det ett tag och kom gärna med ett svar.
Citera
2023-07-30, 11:59
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Det är inte alls samma folk. Först har vi en här som säger att det är mongoler, sen kommer du och säger att de inte är det. Vad jag säger är att vi har mer gemensamt med ukrainare, historiskt och kulturellt, än vi har med ryssarna. Jag sysslar inte med genforskning nu. Förstår du.

Klimatrörelsen har de faktiskt varit inblandade i. Men jag håller med dig om att mycket du säger kommer inte från Ryssland, då i stort sett ingenting kommer därifrån. Så hur skulle de kunna påverka oss? Det du räknar upp kommer inte från älgarna i skogen heller. Vilket förstås inte säger ett piss. Meningslösa argument.

Men då kommer vi fram till att om man vill förändra åsikterna i väst, måste man göra det i väst. Inte tro att ryssarnas dumma krig ska göra det. Det är ett feltänk helt enkelt.

Då blir frågan hur du tror du ska åstadkomma det genom att kalla de som inte påverkar oss "vita", eller att påstå att man i väst hatar vita människor, när det är bara ryssarna man inte gillar och det är de själva som faktiskt dödar vita människor och även uttrycker har mot andra vita människor. Däremot aldrig mot judar. Försök fundera över det ett tag och kom gärna med ett svar.
Oj spännande. Berätta den högkultur vi delar med Ukraina? För Kiev-Rus är ju Ryssland. Som jag har förklarat tidigare. Vad mer menar du? Att vi marscherade och hade några slag där? Har man delat kultur då? Hur är man för Svenska intressen om man vill ha ett NATO som värnar om exakt alla kulturella värderingar som sänkt hela samhället? Är du rädd att förlora dina bögdiscon?
Citera
2023-07-30, 12:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Om en liberal-svensk Amerika älskare som dig känner ett förakt mot dom som har mina åsikter då vet jag att jag har tänkt precis rätt. NATO är en militärallians som driver en politik - den som är satt utav Amerika, och det är att det ska vara hyllandet utav bögar transor och feminism. Hela organisatiuonen genomsyras ju utav giftet
Staff Resource Groups
NATO’s first Staff Resource Group (SRG), PROUD@NATO, was officially established in 2020 to further LGBTQ+ perspectives at NATO. NATO’s SRGs provide opportunities for personal and professional development through mentoring, networking and community involvement. They also deliver cultural engagement events to raise awareness for specific issues. At the first conference on LGBTQ+ perspectives in the workplace hosted at NATO Headquarters on 19 March 2021, Secretary General Jens Stoltenberg stated that “Diversity and inclusion is at the heart of who we are and what we do... drawing on all resources and all experiences makes us stronger, and better equipped to face the future

In 2020, NATO announced the creation of a Diversity and Inclusion Programme and Action Plan, promoting diversity in the workforce, cultural inclusion, training initiatives, external partnerships, and diverse perspectives in decision-making. NATO also has a Women, Peace, and Security agenda, a Gender Balance and Diversity Task Force, and a Staff Resource Group for LGBTQ+ perspectives.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_64099.htm

Din lilla tramspelle!
Vad jag försöket säga, är att i stort sett inga svenskar lyssnar på dig eller blir påverkade av det du säger, du pratar till blattar, negrer och serber. Din innegrupp.
Citera
2023-07-30, 12:02
Medlem
Det är bara för ryssarna att packa ihop och avsluta deras olagliga invasionskrig så är konflikten över och och färre slipper att dö. För putler är det däremot viktigare att hålla igång sitt fullständigt meningslösa krig och skicka fler människor i graven, samtidigt som han själv sitter och gömmer sig i en bunker och skyddar sina närmaste från att behöva skickas till fronten. När putlers psykos bedarrat och han avslutar kriget så kan alla återgå till att leva livet igen.
Citera
2023-07-30, 12:09
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Oj spännande. Berätta den högkultur vi delar med Ukraina? För Kiev-Rus är ju Ryssland. Som jag har förklarat tidigare. Vad mer menar du? Att vi marscherade och hade några slag där? Har man delat kultur då? Hur är man för Svenska intressen om man vill ha ett NATO som värnar om exakt alla kulturella värderingar som sänkt hela samhället? Är du rädd att förlora dina bögdiscon?
Men sluta, jag har inte sagt att vi delar kultur, bara att vi har mer gemensamt även om det är väldigt lite. Då vi inte har något gemensamt alls med ryssar. Noll. Men Ukraina är förstås mer västligt än Ryssland och vill förstås heller tillhöra den delen av världen än den ryska. På samma sätt som inga slaver flyttar hem igen när de väl kommit hit utan hellre springer på bögdiscon eller går i prideparader utklädda som transor, än behöva åka tillbaka till sina dystra länder.
Citera
2023-07-30, 12:10
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Vad jag försöket säga, är att i stort sett inga svenskar lyssnar på dig eller blir påverkade av det du säger, du pratar till blattar, negrer och serber. Din innegrupp.
Du har ingen aning om vilka som lyssnar eller inte, du famlar i mörkret. Den politiska organisationen nato är västs kulturella arm som sprider sin dekadens inom och utom sig. Säger din manual du har från NATO-högkvarteret vad svenskarna tilltalas utav?Och du går på det! Du talar till dom som går till bögdiscon på kvällen. Din innegrupp är en skev mix utav alla dekadenta avarter samt dom som har makten i Amerika. För inte talar du till Svenskar med din NATO och Amerika vurm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in