Tack för att TS lyfter frågan om rysshat eller anti-vita hatet till en högre nivå än att bara fastna i det politiska träsket vem som startade kriget, varför det krigas, vem som är värst, hur det ska sluta osv.
Jag har också reagerat på att det finns så extremt mycket latent hat mot just ryssar som manifesteras här på Flashback.
Det är ingen nyhet att ryssar eller slaviska folkslag aldrig har varit speciellt populära i Sverige.
Svenskar gillar generellt sett inte utlänningar med undantag för engelsmän, jänkare, australiensare dvs. anglosaxer. Britter och jänkare har ju haft världshegemoni det senaste seklet och det ser vi upp till såklart.
Inte ens våra nordiska brödrafolk står särskilt högt i kurs.
Sverige var tämligen nazistiskt när det kom till rasfrågan innan och under WW2.
Judar har alltid varit suspekta i Sverige.
Kanhända finns det många medlemmar som har sina rötter i Polen, baltstaterna eller västra Ukraina som har komplicerad historisk relation till ryssar? Det är samma visa här i trådar om exempelvis turkar vs kurder, massor av hat och gammalt groll poppar upp.
Sverige har importerat utländska etniska konflikter.
Svenska politiker och etablissemang har fört en massiv ideologisk hjärntvätt de senaste decennierna för att svenska folket ska acceptera att vi blir utbytta mot främmande folkslag.
Man är per definition rasist om man talar negativt om invandrare.
Det ligger i de västliga globalisternas intresse att eliminera nationalism och att splittra de nationella folken genom massinvandring och genom att upplösa traditionella familjestrukturer.
Etniskt splittrade nationer som inte längre försvarar sin historiska kultur blir lättare att manipulera. Man kan tvångsbeskatta, suga ut och flytta runt industrier mm precis som man vill utan folkliga protester och uppror.
Nu råkar det knappast finnas några ryska invandrare att tala om här så det gör det lättare att bedriva hatkampanjer som t.o.m underblåses av MSM. Dessutom är ryssar "vita" vilket gör det mindre tabu.
Lite märkligt då ryssar både genetiskt och kulturellt har stora likheter med skandinaver och finnar.
Ryssar, vitryssar och ukrainare (lillryssar) är etniskt sett exakt samma folkgrupp.
Själv har jag genom släktforskning upptäckt att jag har en släktgren från södra Ukraina långt tillbaka!
Det är smärtsamt att se hur två folk som egentligen hör ihop bedriver slakt på varandra i dagens krig.
Både ryssar och ukrainare dras med negativ demografisk utveckling vilket innebär att folkgruppen minskar istf att öka.
Slaver har historiskt sett varit trälar åt de västeuropeiska folkstammarna. Begreppet
slav emanerar från detta historiska faktum.
Slavar/trälar fungerade som gladiatorer som fick strida till döds under det romerska riket.
I dagens nordamerikanska hegemoni fungerar etniska slaver som gladiatorer i ett proxykrig mellan USA och Kina om världshegemonin (ukrainare/US och ryssar/Kina).
Svenskar har valt sida dvs USA och därför är det politiskt korrekt att hata inte bara Putin (vilket kan begripas) utan även den ryska kulturen och folkgruppen (vilket inte kan begripas).
Hur bemöter jag det? Försöker argumentera utifrån fakta när unkna fördomar vädras , hat mot folkgrupper tillför inget och spelar bara globalister i händerna.
För övrigt vill jag bara tillägga dessa låtar som säger allt;
Rammstein - [Stalingrad] - Ohne Dich
https://www.youtube.com/watch?v=l-nxyD_mYT0
Brothers In Arms - The Dire Straits - Lyrics
https://www.youtube.com/watch?v=7dBRQvXe91g