2023-07-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Rent statistiskt är de flesta rekryterade asiater, därav bör de också dö mer.

Källa? Jag säger inte att det inte är så, men en källa är ju alltid trevligt. De flesta bilder på döda ryssar jag har sett har i alla fall varit vita europeiska ryssar. Detsamma gäller de flesta bilder på krigsfångar.
Citera
Iknowafewthingss avatar

Moderatormeddelande

Postat av Iknowafewthings 2023-07-30, 00:52
Moderator
Tråden handlar inte om kriget i Ukraina, vill ni diskutera det finns det en hel forumdel tillägnat detta. Kan man inte hålla sig så riskerar man att få en varning.

/Mod
2023-07-30, 06:37
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du har helt fel och är historiskt obildat. De flesta krig mot Ryssland har pågått på svensk mark. Sverige var större förr. Vi har krigat mycket mot Danmark, men vi är samma folk egentligen, så därför kan de inte vara arvfiende, bara ryssarna, ett främmande och obekant folk som vi inte har något gemensamt med oss, varken kulturellt eller historiskt. Den enda koppling som finns är Kievriket, grundat av svenskar och som Moskoviterna i skogarna i norr var ett lydrike till och varifrån de fått en del av den lilla kultur de har.

Jag vill påstå att de flesta som pratar om "vita människor" och menar att vi skulle ha något som helst gemensamt med ryssar, inte kan vara svenskar i grunden. De kanske har svenskt medborgarskap, men det betyder inte att man är etnisk svensk eller ens förstår oss, för då skulle man inte säga något så dumt och infantilt. Eller så är man uppväxt i en låda. Vilket förstås är möjligt.

Men som svensk står man förstås på samma sida som de som attackeras av ryssarna. Det är därför 97% av svenskarna står på Ukrainas sida, liksom vi stod på Finlands sida 1939, när den nya nationen Finland, blott 20 år gammal, fegt anfölls av de ryska horderna. Du har helt enkelt noll koll och kan därför inte anses vara etnisk svensk eller förstå oss.
Inget du sagt visar på det.
Haha du är ju helt bakom flötet. Mongolerna härjade sönder runt i kiev och i banderas hemtrakter kring galicien. Så om du går på någon fanatasi att dom skulle vara mer "rena" än ryssar så är det ju fullständigt felaktigt "After their victory at Kiev, the Mongols forced both Galicia and Volhynia to submit to Batu Khan's suzerainty, and they were free to advance westward into Hungary and Poland. The Mongol advance westward only halted in September 1242, when Batu Khan heard the news that Ögedei Khan had passed away" Sedan ska vi inte glömma att det efter Khazariska riket splittrades så vällde det in Khazariska turk-judar in i Ukraina och Kiev och under Pale of Settlement så blandades dom där judar-polacker-"ukrainare" litauer till en vägkorsning av dom mest värdelösa folken.

Medans Novgorod inte led något under Mongolernas invasion och det är där som Rurik först skapade sin dynasti som sedan tog Kiev till Ruserna så gör ju det att när Kiev förstördes av mongolinvasionen så blev Novgorod igen centrum för dom som var ättlingar till Rurik.

Sedan hur vi skulle bli hjälpa i Sverige utav att bögparads alliansen NATO och Amerika blir starkare förstår jag inte. Men jag är ju en Svensk hetrosexuell man. Jag antar att du möjligen har något att förlora på om Sverige skulle anta mer tradtionella normer och värden. Du kanske springer på bögdiscon och sådant som den moderna svensken gör i det liberala-väst. Aja. Du är väldigt rolig iallafall. Rolig och sorglig.
Senast redigerad av Orjisol 2023-07-30 kl. 06:45.
Citera
2023-07-30, 07:41
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Du har helt enkelt noll koll och kan därför inte anses vara etnisk svensk eller förstå oss.
Inget du sagt visar på det.

Du är en ogift barnlös man och tack Gud för det. Du argumenterar ohederligt och sprider anti-vit propaganda. Framtiden tillhör inte dig.

Framtiden tillhör våra vita barn, vi uppfostrar dom inte att värna en nationalstat som böjer sig för den judiska överheten. Vi fostrar dem till rasister. Svenskar är ett döende folk, du är en av dess svarta grenar på en torr och sprucken stam. Svenskar föder för få barn för att upprätthålla en livskraftig population, det innebär att svenskar framöver kommer uppgå i två olika grupper: en icke-vita blandgruppen och den euro-vita. I den senare ingår vita mer konservativa invandrargrupper ex.v polacker, juggar mfl. Ryssar finns i litet antal i Sverige men ett pragmatiskt förhållningssätt till slakten i öst är förstås att förhållandevis sunda svenska män hämtar en kvinna från dessa länder och bildar familj. Bland män jag känner som inte har bildat familj uppmuntrar jag att titta på östliga grannländer, svenskor på Tinder kommer ha svårt att leva traditionellt familjeliv efter sina formbara år i den värsta av woke-indoktrinering.

Östeuropeiska kvinnor, ukrainska och ryska, är mindre utsatta för den västerländska propagandan och är mer formbara som fruar och mödrar än den svenska Greta-generationen där man antingen är könsförvirrad autist i för stora jeans eller tatuerat luder med många år på kukkarusellen bakom sig redan innan man nått lämplig barnafödande ålder.

Således kan konflikten i Östeuropa och ett kvinnoöverskott där innebära fördelar för män i Västeuropa men alla förlorar vi på en anti-vit stämning. Framtidens svenskar är mixade vita européer till följd av svenskarnas kulturella och moraliska förfall. Ett folk som inte skaffar barn dör ut. Hur mycket man än sitter på Flashback och härjar om sin sak
Citera
2023-07-30, 08:27
Medlem
Tack för att TS lyfter frågan om rysshat eller anti-vita hatet till en högre nivå än att bara fastna i det politiska träsket vem som startade kriget, varför det krigas, vem som är värst, hur det ska sluta osv.
Jag har också reagerat på att det finns så extremt mycket latent hat mot just ryssar som manifesteras här på Flashback.
Det är ingen nyhet att ryssar eller slaviska folkslag aldrig har varit speciellt populära i Sverige.
Svenskar gillar generellt sett inte utlänningar med undantag för engelsmän, jänkare, australiensare dvs. anglosaxer. Britter och jänkare har ju haft världshegemoni det senaste seklet och det ser vi upp till såklart.
Inte ens våra nordiska brödrafolk står särskilt högt i kurs.
Sverige var tämligen nazistiskt när det kom till rasfrågan innan och under WW2.
Judar har alltid varit suspekta i Sverige.
Kanhända finns det många medlemmar som har sina rötter i Polen, baltstaterna eller västra Ukraina som har komplicerad historisk relation till ryssar? Det är samma visa här i trådar om exempelvis turkar vs kurder, massor av hat och gammalt groll poppar upp.
Sverige har importerat utländska etniska konflikter.
Svenska politiker och etablissemang har fört en massiv ideologisk hjärntvätt de senaste decennierna för att svenska folket ska acceptera att vi blir utbytta mot främmande folkslag.
Man är per definition rasist om man talar negativt om invandrare.
Det ligger i de västliga globalisternas intresse att eliminera nationalism och att splittra de nationella folken genom massinvandring och genom att upplösa traditionella familjestrukturer.
Etniskt splittrade nationer som inte längre försvarar sin historiska kultur blir lättare att manipulera. Man kan tvångsbeskatta, suga ut och flytta runt industrier mm precis som man vill utan folkliga protester och uppror.
Nu råkar det knappast finnas några ryska invandrare att tala om här så det gör det lättare att bedriva hatkampanjer som t.o.m underblåses av MSM. Dessutom är ryssar "vita" vilket gör det mindre tabu.
Lite märkligt då ryssar både genetiskt och kulturellt har stora likheter med skandinaver och finnar.
Ryssar, vitryssar och ukrainare (lillryssar) är etniskt sett exakt samma folkgrupp.
Själv har jag genom släktforskning upptäckt att jag har en släktgren från södra Ukraina långt tillbaka!
Det är smärtsamt att se hur två folk som egentligen hör ihop bedriver slakt på varandra i dagens krig.
Både ryssar och ukrainare dras med negativ demografisk utveckling vilket innebär att folkgruppen minskar istf att öka.
Slaver har historiskt sett varit trälar åt de västeuropeiska folkstammarna. Begreppet slav emanerar från detta historiska faktum.
Slavar/trälar fungerade som gladiatorer som fick strida till döds under det romerska riket.
I dagens nordamerikanska hegemoni fungerar etniska slaver som gladiatorer i ett proxykrig mellan USA och Kina om världshegemonin (ukrainare/US och ryssar/Kina).
Svenskar har valt sida dvs USA och därför är det politiskt korrekt att hata inte bara Putin (vilket kan begripas) utan även den ryska kulturen och folkgruppen (vilket inte kan begripas).
Hur bemöter jag det? Försöker argumentera utifrån fakta när unkna fördomar vädras , hat mot folkgrupper tillför inget och spelar bara globalister i händerna.

För övrigt vill jag bara tillägga dessa låtar som säger allt;
Rammstein - [Stalingrad] - Ohne Dich
https://www.youtube.com/watch?v=l-nxyD_mYT0
Brothers In Arms - The Dire Straits - Lyrics
https://www.youtube.com/watch?v=7dBRQvXe91g
Citera
2023-07-30, 09:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Haha du är ju helt bakom flötet. Mongolerna härjade sönder runt i kiev och i banderas hemtrakter kring galicien. Så om du går på någon fanatasi att dom skulle vara mer "rena" än ryssar så är det ju fullständigt felaktigt "After their victory at Kiev, the Mongols forced both Galicia and Volhynia to submit to Batu Khan's suzerainty, and they were free to advance westward into Hungary and Poland. The Mongol advance westward only halted in September 1242, when Batu Khan heard the news that Ögedei Khan had passed away" Sedan ska vi inte glömma att det efter Khazariska riket splittrades så vällde det in Khazariska turk-judar in i Ukraina och Kiev och under Pale of Settlement så blandades dom där judar-polacker-"ukrainare" litauer till en vägkorsning av dom mest värdelösa folken.

Medans Novgorod inte led något under Mongolernas invasion och det är där som Rurik först skapade sin dynasti som sedan tog Kiev till Ruserna så gör ju det att när Kiev förstördes av mongolinvasionen så blev Novgorod igen centrum för dom som var ättlingar till Rurik.

Sedan hur vi skulle bli hjälpa i Sverige utav att bögparads alliansen NATO och Amerika blir starkare förstår jag inte. Men jag är ju en Svensk hetrosexuell man. Jag antar att du möjligen har något att förlora på om Sverige skulle anta mer tradtionella normer och värden. Du kanske springer på bögdiscon och sådant som den moderna svensken gör i det liberala-väst. Aja. Du är väldigt rolig iallafall. Rolig och sorglig.

En ordentlig halmgubbe här, för jag har aldrig sagt att de är mer renrasiga. Jag säger att vi inte har någon koppling till ryssarna. Vi är förstås närmast besläktat med vita i Nordeuropa, England och USA. Men p.g.a. den invandring som varit i östra Europa västerifrån och att germanerna faktiskt kom genom Polen och Ukraina, är vi försåts mer besläktade med dem än ryssar, som är ett helt främmande folk och som själva är kraftigt uppblandade av mongoler och olika turkfolk som flyttat till västra Ryssland. Men som sagt. Du har skapat en halmgubbe av något jag aldrig sagt. Faktum är ändå att vi är mer besläktade med Ukrainare än Ryssar. Ska man ta historia så slogs ukrainare på Karl XII sida mot moskoviterna.

Jag har förstås inte sagt något som du påstår. Vad jag säger är att ni fegisar inte står på svenskarnas sida utan på ryssarnas. Själv har jag inget emot Nato. De enda som kan bli upprörda över det är förstås ryssarna vars arsle ni slickar helt tiden. Däremot är jag emot EU, det stora problemet och invandringen. Du däremot är förstås inte beredd att göra ett piss för svenskarna mer än att propagera för idioterna i öster. Tvärtom försöker ni bara splittra landet än mer med er infantila rysspropaganda. Så därmed går ni förstås judarnas ärenden här och i väst. Det är inte så att ni försöker ena etniska svenskar så att säga. Eller kan du visa att ni gör det?
De enda som kan känna samhörighet med ryssar, är förstås slaver då de är samma folk. Helt främmande för oss. Inga vi haft något att göra med, mer än i olika krig mot dem.

Men jag går förstås inte på några bögdiskon som du försöker retas med då du själv inte kan visa att du står upp för svenskar, utan är en ryssmedlöpare. Så utifrån det kan du inte kalla dig svensk, vilket jag inte tror att någon av er här som pratar om "vita människor" och menar de efterblivna i Ryssland som inte ens klarar av att bygga en bra bil. Men du drömmer väl om ett utedass, vatten i brunn och en vit Lada classic att köra omkring i.
Citera
2023-07-30, 09:27
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Proxykriget mellan ryska folk i Östeuropa (Ukraina-Ryssland) väcker starka känslor, hos sunda normala människor självklart känslor av både vanmakt och frustration över ännu ett brother war där vita unga män tvångsinkallas att utkämpa ett blodigt krig utan vinnare men något annat blottas i konfliktenskölvatten nämligen den extremt råa anti-vita stämning som blommar upp med kraft i Västeuropa med omnejd. Nu är det inte vita majoritetsbefolkningar här, och media och politiker styrs av globalistjudars lömska anti-vita intressesfär. Men - det är samma masspsykos som under Covid19 där gemene man plötsligt ska hata vissa vita människor (ukrainare är vita ryssar precis som vita ryssar i Ryssland är vita ryssar). Hatade dessa avarter syriska eller eritreanska desertörer innan kriget? Knappast. Då var plötsligt asylinvandring något jättefint och människor i totalitära stater var offer som man skulle hjälpa. Den gemensamma nämnaren här är således inte krig eller diktatorer utan ras - alla utom vita människor ska man älska/uppskatta/värdesätta.

Vita människor. Sådana som svenskar, eller finnar eller balter, eller polacker eller ryssar. Sådana kan eller ska man hata så besinningslöst att fradgan yr ur käften. Det är som ett dåligt skämt. Jag är inte rysk men nordeurope och upplever hatet mot östeuropeer som extremt obehagligt och närvarande. Så snabbt vita människor, svenskar om vi ska diskutera detta som ett lokalt problem, vänder sig mot andra vita människor med full jävla kraft. Inte ens blattar som pissar barn i munnen under förnedrande rån mottar det nakna hat som tonåriga tvångsinkallade ryska soldater nu får. Blattar och negrer som tar över svenska städer får knappt en blick av gemene svensk som istället vänder hatet mot ryska kvinnor.

Det finns ingen logik. Det finns bara indoktrinering där dessa människor inte skulle tveka att äta upp sina/dina/mina barn om tidningarna skrev så.

Hur fan bemöter man sånt här som sund vettig människa? Man kan tycka vad man vill om Putin men faktum kvarstår att ryska/vita folk tvångsinkallas till en svår blodig konflikt där stormakter pumpar in krigsmateriel för att hålla konflikten igång i åratal med hundratusentals vita liv till spillo. Till vilken nytta?

Vem tjänar på att vita människor dör? Inte jag som vit människa iaf. Hur bemöter ni rysshatet? Det anti-vita hatet?

Blir så tydligt att du är en östeurope, typ polack, jugge eller ryss. Finns väl inte många som ser Nordeuroper och öststatare som "samma". På samma sätt så ogillar folk ryssar och öststatare allmänt pga en mängd orsaker. Kriget som faktiskt urspelar sig i europa och helt oprovocerat startats skapar hat mot ryssar, knappast konstigt!
Citera
2023-07-30, 09:37
Medlem
Citat:
Proxykriget mellan ryska folk i Östeuropa (Ukraina-Ryssland) väcker starka känslor, hos sunda normala människor självklart känslor av både vanmakt och frustration över ännu ett brother war där vita unga män tvångsinkallas att utkämpa ett blodigt krig utan vinnare men något annat blottas i konfliktenskölvatten nämligen den extremt råa anti-vita stämning som blommar upp med kraft i Västeuropa med omnejd. Nu är det inte vita majoritetsbefolkningar här, och media och politiker styrs av globalistjudars lömska anti-vita intressesfär. Men - det är samma masspsykos som under Covid19 där gemene man plötsligt ska hata vissa vita människor (ukrainare är vita ryssar precis som vita ryssar i Ryssland är vita ryssar). Hatade dessa avarter syriska eller eritreanska desertörer innan kriget? Knappast. Då var plötsligt asylinvandring något jättefint och människor i totalitära stater var offer som man skulle hjälpa. Den gemensamma nämnaren här är således inte krig eller diktatorer utan ras - alla utom vita människor ska man älska/uppskatta/värdesätta.

Vita människor. Sådana som svenskar, eller finnar eller balter, eller polacker eller ryssar. Sådana kan eller ska man hata så besinningslöst att fradgan yr ur käften. Det är som ett dåligt skämt. Jag är inte rysk men nordeurope och upplever hatet mot östeuropeer som extremt obehagligt och närvarande. Så snabbt vita människor, svenskar om vi ska diskutera detta som ett lokalt problem, vänder sig mot andra vita människor med full jävla kraft. Inte ens blattar som pissar barn i munnen under förnedrande rån mottar det nakna hat som tonåriga tvångsinkallade ryska soldater nu får. Blattar och negrer som tar över svenska städer får knappt en blick av gemene svensk som istället vänder hatet mot ryska kvinnor.

Det finns ingen logik. Det finns bara indoktrinering där dessa människor inte skulle tveka att äta upp sina/dina/mina barn om tidningarna skrev så.

Hur fan bemöter man sånt här som sund vettig människa? Man kan tycka vad man vill om Putin men faktum kvarstår att ryska/vita folk tvångsinkallas till en svår blodig konflikt där stormakter pumpar in krigsmateriel för att hålla konflikten igång i åratal med hundratusentals vita liv till spillo. Till vilken nytta?

Vem tjänar på att vita människor dör? Inte jag som vit människa iaf. Hur bemöter ni rysshatet? Det anti-vita hatet?

Har du någon länk till eller exempel på denna anti-vita stämning som du nämner i trådstarten?
Citera
2023-07-30, 09:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du är en ogift barnlös man och tack Gud för det. Du argumenterar ohederligt och sprider anti-vit propaganda. Framtiden tillhör inte dig.

Framtiden tillhör våra vita barn, vi uppfostrar dom inte att värna en nationalstat som böjer sig för den judiska överheten. Vi fostrar dem till rasister. Svenskar är ett döende folk, du är en av dess svarta grenar på en torr och sprucken stam. Svenskar föder för få barn för att upprätthålla en livskraftig population, det innebär att svenskar framöver kommer uppgå i två olika grupper: en icke-vita blandgruppen och den euro-vita. I den senare ingår vita mer konservativa invandrargrupper ex.v polacker, juggar mfl. Ryssar finns i litet antal i Sverige men ett pragmatiskt förhållningssätt till slakten i öst är förstås att förhållandevis sunda svenska män hämtar en kvinna från dessa länder och bildar familj. Bland män jag känner som inte har bildat familj uppmuntrar jag att titta på östliga grannländer, svenskor på Tinder kommer ha svårt att leva traditionellt familjeliv efter sina formbara år i den värsta av woke-indoktrinering.

Östeuropeiska kvinnor, ukrainska och ryska, är mindre utsatta för den västerländska propagandan och är mer formbara som fruar och mödrar än den svenska Greta-generationen där man antingen är könsförvirrad autist i för stora jeans eller tatuerat luder med många år på kukkarusellen bakom sig redan innan man nått lämplig barnafödande ålder.

Således kan konflikten i Östeuropa och ett kvinnoöverskott där innebära fördelar för män i Västeuropa men alla förlorar vi på en anti-vit stämning. Framtidens svenskar är mixade vita européer till följd av svenskarnas kulturella och moraliska förfall. Ett folk som inte skaffar barn dör ut. Hur mycket man än sitter på Flashback och härjar om sin sak
Nu säger du att du inte är svensk, eller hur. Du talar om oss som dom. Du arbetar för att splittra Sverige precis som du säger judarna gör. En folkfiende. Dumheten i din argumentation är att slaverna inte heller skaffar barn. Ryssland liksom Ukraina tidigare har en negativ befolkningsutveckling och framförallt Ryssland är på väg att tas över av framförallt olika turkfolk och bli ett muslimskt land.

De blir förstås inte bättre nu när "vita människor", olika turkfolk och mongoler har startat krig i Ukraina. Inte heller kommer de att vinna det kriget. Det börjar till och med ni idioter att förstå. Du vill förstås avskaffa svenskar och jobbar för någon form av panslavism. Bästa lösningen är förmodligen ett inbördeskrig här. Det kommer att komma så då är det bättre att ta det så tidigt som möjligt. Problemet är ni som jobbar för ryssarna och försöker splittra svenskar istället för att ena dem. Till och med slickar muslimröv. En helt främmande religion, på samma sätt som ryssar och andra slaver är oss helt främmande. Jag säger det gång på gång, ni förstår er inte på svenskar. Därför blir allt ni säger idioti. Eran plan är dum och efterbliven.
Det intressanta blir nu dessutom att det krig ni säger handlar om att döda "vita människor" är bra. Alltså menar ni att det ni påstår judarna gör är bra.
Citera
2023-07-30, 10:07
Medlem
Tuors avatar
Citat:
är vi försåts mer besläktade med dem.

Fel. Ryssar och ukrainare är idag i princip exakt samma folk. Vi kan omöjligt vara mer lika ukrainare.

Citat:
Själv har jag inget emot Nato.

Nä, vi har förstått att du är en pro-judisk globalistlakej. Om du inte har något emot judens krigsorganisation så kan du nämligen inte vara annat än en judelakej.

Måste man för övrigt älska ryssar bara för att man inte står på Ukrainas sida? Jag gillar inte ryssar särskilt mycket egentligen men västvärlden med USA i spetsen är i dess nuvarande form värre för den europeiska/keltogermanska rasen.

Det är inte Ryssland som ligger bakom massinvandringen till Europa.

Det är inte Ryssland som har gett oss HBTQ-rörelsen.

Det är inte Ryssland som har gett oss feminism.

Det är inte Ryssland som ligger bakom den hysteriska klimatrörelsen.
Citera
2023-07-30, 10:17
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
En ordentlig halmgubbe här, för jag har aldrig sagt att de är mer renrasiga. Jag säger att vi inte har någon koppling till ryssarna. Vi är förstås närmast besläktat med vita i Nordeuropa, England och USA. Men p.g.a. den invandring som varit i östra Europa västerifrån och att germanerna faktiskt kom genom Polen och Ukraina, är vi försåts mer besläktade med dem än ryssar, som är ett helt främmande folk och som själva är kraftigt uppblandade av mongoler och olika turkfolk som flyttat till västra Ryssland. Men som sagt. Du har skapat en halmgubbe av något jag aldrig sagt. Faktum är ändå att vi är mer besläktade med Ukrainare än Ryssar. Ska man ta historia så slogs ukrainare på Karl XII sida mot moskoviterna.

Jag har förstås inte sagt något som du påstår. Vad jag säger är att ni fegisar inte står på svenskarnas sida utan på ryssarnas. Själv har jag inget emot Nato. De enda som kan bli upprörda över det är förstås ryssarna vars arsle ni slickar helt tiden. Däremot är jag emot EU, det stora problemet och invandringen. Du däremot är förstås inte beredd att göra ett piss för svenskarna mer än att propagera för idioterna i öster. Tvärtom försöker ni bara splittra landet än mer med er infantila rysspropaganda. Så därmed går ni förstås judarnas ärenden här och i väst. Det är inte så att ni försöker ena etniska svenskar så att säga. Eller kan du visa att ni gör det?
De enda som kan känna samhörighet med ryssar, är förstås slaver då de är samma folk. Helt främmande för oss. Inga vi haft något att göra med, mer än i olika krig mot dem.

Men jag går förstås inte på några bögdiskon som du försöker retas med då du själv inte kan visa att du står upp för svenskar, utan är en ryssmedlöpare. Så utifrån det kan du inte kalla dig svensk, vilket jag inte tror att någon av er här som pratar om "vita människor" och menar de efterblivna i Ryssland som inte ens klarar av att bygga en bra bil. Men du drömmer väl om ett utedass, vatten i brunn och en vit Lada classic att köra omkring i.
Nej Ryssland är inte uppblandat med några mongoler då som jag skrev var Novgorod helt orört. Medans hela Kiev blev sänkt till grunden. Men du kan ju fortsätta drömma.'
"The city of Kiev was later used as the starting point for further Mongol attacks against Poland and Hungary, Transylvania and Moldavia. The impact of the Mongol invasion was not felt equally across the territories of the Kievan Rus’. Centers such as Kiev never recovered from the devastation of the initial attack, as the town was almost completely wiped out and the few remaining inhabitants had to rebuild it from scratch. Other places were left untouched. Immigrants who fled Southern Russia to escape the Mongols gravitated mostly to the Northeast, where the soil was better and the rivers more conducive to commercial development. It was this region that provided the nucleus of the modern Russian state in the late medieval period." - Alltså så migrerade dom som kunde till Novgorod resten blev kvar i sunket i Kiev.
Vad jag säger är att ni NATO-Amerika anhängare inte står på Svenskarnas sida utan den liberala världsordningen. Du är emot EU men inte NATO? Okej. Slutresultatet är samma med båda två.

NATO's supreme commander, Gen. Wesley Clark: "There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That's a 19th-century idea and we are trying to transition it into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states."
.
Citera
2023-07-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ett sätt att försvåra för osynliga och illasinnade krafter som drar i trådar är ju att vägra att döda och dödas i meningslösa och destruktiva krig för judarnas intressen och agenda. Att vägra låta sig betingas och ryckas med i helt absurt och grundlöst hat. Rasens långsiktiga överlevnad och positiva utveckling bör alltid vara det som kommer i första rummet. Före tygbitar, papperslappar och påhittade landgränser. Inom vår kultur och vår del av världen så är vi dock sedan länge fångna i tankefigurerna som hänger samman med vår nuvarande typ av statsbildning och allt vad det innebär. Vi "är staten" mer än vi är stammen, folket och rasen. Nästan allt som gäller hur människor tänker och ser på sig själva, andra och världen är ju å andra sidan skapat och format av media och av statliga organ som skolan. Om vi hade fått kontroll över media och statliga institutioner så hade vi kunnat omforma människorna på ganska kort tid.

Krig som sådant borde totalförbjudas. Om jag har något privat otalt med dig så accepteras det ju inte att jag drar ihop ett gäng polare, bryter mig in i ditt hus och slår ihjäl din familj. Så varför ska exakt samma beteende vara acceptabelt bara för att några äckliga politiker säger så? Staten går först in och hindrar mig som privatperson från att skada andra och straffar mig om jag gör det, sedan säger samma stat att det är helt okej att lemlästa och döda – bara det sker i statlig regi.

Krig är ingenting annat än legaliserat massmord.

Citat:
Från olika sidor som handlar om massakrerna som de ukrainska miliserna utförde mot civila polacker i Volynien. Jag vet personligen inte exakt varifrån bilderna kommer, vem, var eller när.

Det är väl just spårbarheten som är problemet med sådana här bilder.

Citat:
Rysshatet är nedärvt genom vårat blod. Arvfienden. Fienden kommer alltid från öster. Har du inte det i blodet är du inte svensk helt enkelt.

Många ryssar skulle säga samma sak om oss i väst: "fienden kommer alltid från västerlandet". Ingen tycks ställa sig frågan varför vi överhuvudtaget ska vara fiender.

Citat:
Nu har en massa slaver flyttat från sina länder och vill inte återända till sin länder utan blir bröstfödda av svenskarna och lever i ekonomisk välmåga. Men som de människor de är, vänder de sig från de som gett dem välstånd och hatar dem. Istället ställer de sig på ryssens sida och hoppas han ska ge dem tillbaka det de saknar från sina hemländer. Fattigdom och utedass. De beklagar sig över invandringen och annat woke här, men istället för att ställa sig på svenskarnas sida mot det, ställer de sig på Sveriges fiendes sida och motverkar därmed själva en förändring. Förmodligen för att de själva är främlingar här och vet att de egentligen inte har något här att göra.

Men de klara inte att flytta tillbaka till sina fattiga länder utan bor kvar och gnäller på alla andra, då välståndet här väger tyngre än åsikterna. Vad de hoppas på är väldigt svårt att veta, själva har de inga svar. Bara ett hopp om att Putin ska komma och rädda dem på ett sätt de ej själva kan förklara. Kanske hoppas de på västs fall och att Sverige ska bli lika fattigt som därifrån de eller deras föräldrar smet iväg, så skillnaden mot deras gamla hemländer ska bli mindre.

Vad är det för sorts slaver som flyttat till Sverige och som sitter och hyllar Putin, menar du?

Citat:
Den enda koppling som finns är Kievriket, grundat av svenskar och som Moskoviterna i skogarna i norr var ett lydrike till och varifrån de fått en del av den lilla kultur de har.

Helt oseriöst påstående. Någon som häver ur sig sådant strunt går inte att ta på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
För övrigt vill jag bara tillägga dessa låtar som säger allt;
Rammstein - [Stalingrad] - Ohne Dich
https://www.youtube.com/watch?v=l-nxyD_mYT0
Brothers In Arms - The Dire Straits - Lyrics
https://www.youtube.com/watch?v=7dBRQvXe91g

Det där är ju fortfarande romantisering av krig och allt det meningslösa elände som det för med sig. Tänk om folk helt enkelt bara sa NEJ till allt vad krig heter. Då jävlar hade vi fått se positiva förändringar i världen. Men att hoppas på något sådant då folk totalt skiter ner sig och lägger sig platta på grund av en influensabacill... tja, det är nog ganska naivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Fel. Ryssar och ukrainare är idag i princip exakt samma folk. Vi kan omöjligt vara mer lika ukrainare.

De kan knappast vara samma folk då ryskor och ukrainskor inte alls är särskilt lika varandra. Ryskorna är mycket, mycket snyggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in