2023-07-29, 20:35
Bannlyst
Nästan alla i världen och definitivt i Sverige tar lån. Oavsett om det handlar om sms lån eller lån för att köpa hus.

Varför gör de det?

Alltså hur jävla dum i huvudet får man vara om man tar lån och hamnar i skuld? Det är så jävla dumt så jag fattar inte varför de gör det?

Om du vill köpa något så får du jobba mer eller spara mer.

Och argumentet att man vill ”leva nu istället för att ha kul som pensionär” är så jävla dumt. Alltså det är så jävla korkat.

Varför tar folk lån?

Och varför tar folk lån när de vet att de kommer hamna i grov skuld?

Dumma får.
Citera
2023-07-29, 20:38
Medlem
Raytheons avatar
De ångrar sig nog nu när räntorna rusar. De gick i fällan. De får skylla sig själva då centralbankerna har hållit på med samma pump and dumps i århundraden.
Citera
2023-07-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maknedy
Nästan alla i världen och definitivt i Sverige tar lån. Oavsett om det handlar om sms lån eller lån för att köpa hus.

Varför gör de det?

Alltså hur jävla dum i huvudet får man vara om man tar lån och hamnar i skuld? Det är så jävla dumt så jag fattar inte varför de gör det?

Om du vill köpa något så får du jobba mer eller spara mer.

Och argumentet att man vill ”leva nu istället för att ha kul som pensionär” är så jävla dumt. Alltså det är så jävla korkat.

Varför tar folk lån?

Och varför tar folk lån när de vet att de kommer hamna i grov skuld?

Dumma får.
att ta ett lån och köpa ett hus har varit en bra investering för väldigt många dom senaste åren.. varför har du varit så dum och inte gjort det?
Citera
2023-07-29, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
De ångrar sig nog nu när räntorna rusar. De gick i fällan. De får skylla sig själva då centralbankerna har hållit på med samma pump and dumps i århundraden.

Hur dum får man vara? 99.9999% av befolkningen tar flertalet lån under deras liv. Varför?
Citera
2023-07-29, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Jag lånade 425tkr och den är värd ca 3,5 milj efter nedgången

Citat:
Ursprungligen postat av pumpiz
att ta ett lån och köpa ett hus har varit en bra investering för väldigt många dom senaste åren.. varför har du varit så dum och inte gjort det?

Vad löjliga ni är, skrattretande.

Skärpning! Väx upp.

Det är så dumt att skuldbelägga sig och ta lån, varför gjorde ni det?
Citera
2023-07-29, 20:45
Medlem
Citat:

Skärpning! Väx upp.

Haha ditt troll. ja som tjanska säger han kan plussa 3mille om han vill han är inte skuldsatt för livet. Det finns alltid möjligheten att sälja. Dessutom så i mitt fall så bor jag billigare än i lägenhet och betalar samtidigt av lånet..
Citera
2023-07-29, 20:46
Medlem
Citat:

Skärpning! Väx upp.

För att ha ett boende, skillnad på investeringar och konsumtion....
Citera
2023-07-29, 20:47
Bannlyst
Citat:
Haha ditt troll. ja som tjanska säger han kan plussa 3mille om han vill han är inte skuldsatt för livet. Det finns alltid möjligheten att sälja. Dessutom så i mitt fall så bor jag billigare än i lägenhet och betalar samtidigt av lånet..

Vad dum du är.

Så låt mig se.

Du tog ett lån för en halvmiljon

10 år senare är den värd 3 miljoner

Och detta ser du som en vinst? Hahaha.

Han måste fortfarande betala av lånet med ränta. Och om han säljer huset så var ju lånet onödigt som fan?

Löjligt.
Citera
2023-07-29, 20:47
Medlem
Citat:
Precis, köpte vid 90-tals krisen, skuldfri och lever gott...... var tuffa fem-sju år men sedan uppåt
Citera
2023-07-29, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
För att ha ett boende, skillnad på investeringar och konsumtion....

Du kan jobba mer eller spara mer. Du tog lån för en halv miljon, och efter 10 år är det värt 3 miljoner, är detta en vinst enligt dig? Du måste fortfarande betala av lånet med ränta och om du säljer huset så var lånet onödigt.

Vad dumt.

Oj efter 30 år till och med. Hahahahah. Ja du det var väldigt dumt.
Citera
2023-07-29, 20:49
Medlem
Citat:

Skärpning! Väx upp.

För att betala skatt på vinsten på min investering, så du får ditt uppehälle......
Citera
2023-07-29, 20:51
Medlem
Citat:
Du kan jobba mer eller spara mer. Du tog lån för en halv miljon, och efter 10 år är det värt 3 miljoner, är detta en vinst enligt dig? Du måste fortfarande betala av lånet med ränta och om du säljer huset så var lånet onödigt.

Vad dumt.

Oj efter 30 år till och med. Hahahahah. Ja du det var väldigt dumt.
Läs ovan skuldfri sedan 15 år....., säljer, behöver bo, om jag säljer så efter skatt har jag ca 3milj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in