Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Det var inte min avsikt att påstå att att just DU gör sånt, även om det kanske kunde tolkas så. Om du gör det så är det din ensak men det är ändå moraliskt förkastligt.
Min poäng handlar om samvetet därför tog jag upp just en sådan handling som de flesta gör men som man, om man inte är skamlös, vanligen känner skam för och därför inte vill vara öppen med.
Bevisar du min poäng när du blir så förnärmad av ämnet?
Tråden handlar om moral så det är inte OT. Den kristna moralen stämmer mer med samvetet än den profana.
Jag ser vissa problem i porrbranschen, helt klart. (Men det finns ju också stora problem i textilbranschen och i diamantgruvor i Afrika). Men nej, jag känner ingen skam om jag skulle ha tittat på porr, inte någonting alls. Om ingen skadas, tvingas eller plågas och det inte är med barn. Det är inte OK, det är skamligt och omoraliskt. Men en erotisk bild på ett vuxet par som kramas utan kläderna på, och de deltar 100% frivilligt, det är absolut inget fel eller skamligt med det, nej. Föddes du på 1800-talet eller?
Du hade alltså inget argument om att kristna är mer moraliska. I stället har du visat upp en elak och dömande sida, alltså bristande moral från din sida. Är du stolt över dig själv?