2023-07-29, 13:54
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det finns rätt mycket studier som tyder på att stigmatisering leder till att folk undviker att söka hjälp och istället söker sig till likasinnade där deras beteende normaliseras.

Jag säger inte att dessa studier till 100% bevisar att Dumpens arbete är kontraproduktivt. Men att säga att det inte existerar studier som pekar i den riktningen är falskt.

Håller med. Det är mycket stigma. Att söker hjälp är därför något som måste underlättas.
Citera
2023-07-29, 13:55
Medlem
Jag har funderat lite över varför någon uthängd inte polisanmäler för trakasserier. Då är utgivningsbeviset irrelevant.

https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder/funktionsnedsattning-en-av-diskrimineringsgrunderna

”Funktionsnedsättning

Innehåll på sidan
När är diskriminering i samband med funktionsnedsättning förbjudet?
Bristande tillgänglighet är en form av diskriminering
Film – så kan diskriminering upplevas
Hur kan diskrimineringen se ut i samhället?
Exempel på diskriminering i samband med funktionsnedsättning
Vad innebär diskrimineringsgrunden funktionsnedsättning?
Olika diskrimineringsgrunder kan samverka
Anmäla diskriminering
Främja lika rättigheter och förebygga diskriminering
Anmälningar om diskriminering”

För det råder inget tvivel om att en mängd av dom uthängda lider av någon funktionsnedsättning.

Är bara att polisanmäla och JK har inte ett skvatt med det att göra.

”Kan man stämma någon för trakasserier?
Åtal kan väckas

När polis och åklagare fått fram bevis blir personen som förföljt delgiven misstanke om brottet. Åklagaren kan väcka åtal om bevisen bedöms som tillräckliga för att döma den misstänkte. Den som är utsatt kan ha rätt till stöd och hjälp av ett målsägandebiträde.”

Om man lägger ut en video på någon så skulle jag klassificera det som trakasseri.
Citera
2023-07-29, 13:55
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är många som blivit skadade av dumpens avslöjanden. Det finns ingen lösning där ingen kommer att bli skadad eller kränkt. Att avslöjas i ett brottsligt beteende är säkert inte lätt. Alla med avvikande sexuella böjelser ska kontakta preventell eller psykvården innan de begår ett brott.

Det finns bra och dåliga lösningar. Dumpen är en dålig lösning. Barnen är ju för övrigt bara en förevändning för att stilla samvetet. Även om det lurar en del svagsinta idioter som den du ser i spegeln varje morgon.

Om du tänker efter så måste det finnas bättre och mer vetenskapligt genomtänkta metoder än att lägga upp hundratals kukar på en hemsida?
Citera
2023-07-29, 13:57
Bannlyst
Citat:
Det finns en formel som säger att halva din ålder plus 7 är en bra ålder. Det gäller personer över 18. Nej, jag skulle ifrågasätta den lagen och vad de skulle bygga på för vetenskap. En människas hjärna är inte färdigutvecklad förrän vid 25 års ålder så vi kan tänka oss hur omogen någon som är 14 är. Inte direkt den åldern man fattade de klokaste besluten i.

Säg att du åkte fast för att försöka ha sex med minderårig, vad skulle du välja, 1 års fängelse lr bli uthängd på dumpen?
Att hamna på dumpen och få sitt liv förstört är mycket, mycket värre än fängelse.
Citera
2023-07-29, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Jag har funderat lite över varför någon uthängd inte polisanmäler för trakasserier. Då är utgivningsbeviset irrelevant.

https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder/funktionsnedsattning-en-av-diskrimineringsgrunderna

”Funktionsnedsättning

Innehåll på sidan
När är diskriminering i samband med funktionsnedsättning förbjudet?
Bristande tillgänglighet är en form av diskriminering
Film – så kan diskriminering upplevas
Hur kan diskrimineringen se ut i samhället?
Exempel på diskriminering i samband med funktionsnedsättning
Vad innebär diskrimineringsgrunden funktionsnedsättning?
Olika diskrimineringsgrunder kan samverka
Anmäla diskriminering
Främja lika rättigheter och förebygga diskriminering
Anmälningar om diskriminering”

För det råder inget tvivel om att en mängd av dom uthängda lider av någon funktionsnedsättning.

Är bara att polisanmäla och JK har inte ett skvatt med det att göra.

”Kan man stämma någon för trakasserier?
Åtal kan väckas

När polis och åklagare fått fram bevis blir personen som förföljt delgiven misstanke om brottet. Åklagaren kan väcka åtal om bevisen bedöms som tillräckliga för att döma den misstänkte. Den som är utsatt kan ha rätt till stöd och hjälp av ett målsägandebiträde.”

Om man lägger ut en video på någon så skulle jag klassificera det som trakasseri.
Diskrimineringslagen är inte tillämpbar på något sätt här.
Citera
2023-07-29, 13:58
Medlem
Någon som vet hur det går till när de söker efter de som vill ha kontakt med barn i sexuellt syfte? Tar de kontakt själva på dumpen eller väntar de till får kontakt?
Citera
2023-07-29, 13:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det finns bra och dåliga lösningar. Dumpen är en dålig lösning. Barnen är ju för övrigt bara en förevändning för att stilla samvetet. Även om det lurar en del svagsinta idioter som den du ser i spegeln varje morgon.

Om du tänker efter så måste det finnas bättre och mer vetenskapligt genomtänkta metoder än att lägga upp hundratals kukar på en hemsida?

Det finns massor med olika verksamheter som arbetar med området och har olika metoder. Jag har inte lyckats hitta någon som är utan kritik ännu. När det gäller att skydda barn så är det viktigt att de faktskt får konstruktiv kritik för att säkra sina svaghetet. Det gäller alla samhällsviktiga funktioner.

Om du ser bortom alla dick picks så finns det även skriven text i form av chattloggar från gäddorna.
Citera
2023-07-29, 13:59
Medlem
Citat:
Diskrimineringslagen är inte tillämpbar på något sätt här.
Klart den är, flera av dom har inte alla indianerna i kanoten.
Citera
2023-07-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Snillen spekulerar... Har du lärt dig detta via djupa studier i flaskan?`

Om du är en "gädda" som står på gränsen mellan rätt och fel. Är det då rätt att locka in denne på fel väg?

Många gäddor söker ju inte ens ungar. De är inne på vuxensidor och söker vuxna. Sen kommer Dumpen och lockar in dem på dumheter.

Vad sen? Har du fått livet förstört är det väl bara att köra på? Knulla de ungar du kommer över, och är fina. Du har ju knappast något kvar att förlora på det.
Nej, hur kan du tolka det jag skrev på det sättet? Jag varken försvarade eller kritiserade Dumpen. Jag menar bara att den som vet hur saker fungerar i verkligheten inte faller för den sortens bullshit. Men mitt förtroende för sådana vars omvändelse endast sker under galgen är mycket lågt. De vet vad de gör och att det är fel, rent ut sagt sjukt. Ändå gör de det. Att sedan låtsas att de kommit till insikt om sitt felaktiga beteende är rent hyckleri. Insikten kommer alltid efter att de blivit avslöjade. Aldrig före. I några fall har de spenderat hela sitt vuxna liv med att begå brott. De har haft tusentals möjligheter att 'komma till insikt' om sitt felaktiga beteende och 'reformeras'. De har valt att inte göra det. Men samma dag de blir avslöjade nås de plötsligt av en insikt om att de agerat felaktigt och påstår att de reformerats så att de aldrig ska begå brott igen. Tror du på jultomten också?
Citera
2023-07-29, 14:02
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Säg att du åkte fast för att försöka ha sex med minderårig, vad skulle du välja, 1 års fängelse lr bli uthängd på dumpen?
Att hamna på dumpen och få sitt liv förstört är mycket, mycket värre än fängelse.

Min vilja väger inte in i en rättslig dom. Min vilja har jag då även låtit gå före ett barns välmående. Det ena utesluter inte det andra. Bäst vorde om gäddorna dömdes efter att de avslöjats av dumpen.
Citera
2023-07-29, 14:03
Avslutad
Citat:
Diskrimineringslagen är väldigt tydlig med i vilka fall den är tillämpbar baserat på vilken roll den tilltalade och målsägande har i relation till varandra. Inget av fallen gäller här. Om du hävdar motsatsen får du säga specifikt vilken paragraf som skulle gälla.
Citera
2023-07-29, 14:03
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Allt ovanstående hade gått utmärkt att uppnå utan offentlig uthängning. Det går att nå mål utan social terrorism.
Det är tryggt för omgivningen att känna till pedofilers identiteter.
Citat:
Har det visat sig att verksamheter som Dumpen på sikt reducerar antalet verkliga övergrepp? Forskning tyder på motsatsen.
Vilken forskning?
Citat:
Så dom skall ha ensamrätt till att trakassera hebefilerna och det som drabbar deras anhöriga. Är det rätt tolkning?
Flera av gäddorna har sökt sig till småbarn.
Alla kan trakassera pedofilerna. Nu är folk inte ute efter det.
Citat:
Gäddorna ska inte begränsas till hebefiler. De har visat dragningar till barn så små som 18 månader (gädda #151). Alla som exponeras på dumpen har en sexuell störning och problemet ska inte förminskas till att de enbart gäller hebefiler.
De är inga hebefiler. Det vore ungefär som att kalla mördare för våldsverkare.
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Nu får dom sluta tramset med 14-åringar, halva Sveriges manliga befolkning skulle ligga med en storbystad 14-åring om dom fick chansen.
https://anonymfile.com/OE6lr/3fd6ea59-cb24-44fb-b2bd-cfe2450000a0.png

Börja jaga riktiga pedofiler och våldtäktsmän.
Nej. Så säger alla pedofiler.

De jagar pedofiler som söker efter barn i alla åldrar under 15.

Nån som gillar Taxi Driver där Judi Foster spelar en 12-årig prostituerad här. Vad oväntat.
Citat:
Du syftar på dem som inte skadar barn. Herregud. Hur ska vi toppa din förolämpning?
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-29 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in