2023-07-28, 16:17
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja om polisen fiskade efter gäddor och tog dem redan på stadiet innan de fick kontakt med barn vore ju perfekt, men hur skall de veta vem de skall skicka boten till?
Bara de allra dummaste skulle ju logga in med egna uppgifter.

Och att ha privata fiskare som skall sitta på kammaren och leta vad de tror är pedofiler är helt orimligt, däremot kan de ju anställa civila dataproffs som på polisens datorer kan beta gäddor.

Polisen har redan idag civilanställda dataproffs som jobbar inom myndigheten och dom har nog större möjlighet att både läsa ip adresser och komma över eventuell kryptering än vad dumpen har så det lär nog int vara ngt större problem
Citera
2023-07-28, 16:18
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, jag har en kompis som kan blåsa såpbubblor. Jag tänker inte mäta kuk med dig.

Du är tydligen både datatekniker och psykolog?

Men är det är inget märkligt samband. Sara som själv blev utsatt för övergrepp som barn. Sedan knarkat och levt kriminellt hela sitt liv. Hon utsatte sina egna barn för övergrepp.

Sara har inte upplevt något annat än kaos och misär i sitt liv. Hon är enligt sina egna vänner en psykopat man ska passa sig för.

Jag tror inte ens vår fader uppe i himlen kunnat få Sara till en normal människa utifrån det läget. Du behöver inte vara någon Sigmund Freud för att förstå det... Frågan är vad för fel det är på henne?

Vilken berg- och dalbana till läsning . Allt från såpbubblor, Freud och Gud till en skrämmande detaljerad inblick i en annan människas liv fick du med. Jag märker att Sara är ett ämne du känner stor passion för att diskutera.

Det finns nog substans i en del av det du säger. Att hon upplevt kaos, själv blivit utsatt för övergrepp, haft ett missbruk. Helt enkelt en människa som inte haft det enkelt. Det är bra att du även belyser hennes kamp i det du skriver.
Citera
2023-07-28, 16:24
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Vilken berg- och dalbana till läsning . Allt från såpbubblor, Freud och Gud till en skrämmande detaljerad inblick i en annan människas liv fick du med. Jag märker att Sara är ett ämne du känner stor passion för att diskutera.

Det finns nog substans i en del av det du säger. Att hon upplevt kaos, själv blivit utsatt för övergrepp, haft ett missbruk. Helt enkelt en människa som inte haft det enkelt. Det är bra att du även belyser hennes kamp i det du skriver.
Det kanske bottnar i att Fido hade behövt henne i sitt liv under sin uppväxt. Den sanna karaktären hon är idag - Hon som står upp för barn och hjälper dem till det yttersta.
Annars skulle Fido inte bära på dessa tankar oavsett psykiatriskt tillstånd.

Dessa rykten som sprids handlar bara om att svartmåla henne och det kommer inte hjälpa eller rädda någon. Det är lite som att skjuta sig själv i foten. De kan anteckna följande. Det ger bara motsatt effekt.
Citera
2023-07-28, 16:31
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det kanske bottnar i att Fido hade behövt henne i sitt liv under sin uppväxt. Den sanna karaktären hon är idag - Hon som står upp för barn och hjälper dem till det yttersta.
Annars skulle Fido inte bära på dessa tankar oavsett psykiatriskt tillstånd.

Dessa rykten som sprids handlar bara om att svartmåla henne och det kommer inte hjälpa eller rädda någon. Det är lite som att skjuta sig själv i foten. De kan anteckna följande. Det ger bara motsatt effekt.

Han verkar känna hennes vänner ändå så vi kan utgå ifrån (trovärdighet får vi avgöra själv) att han hänger inom samma kretsar.
Citera
2023-07-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Polisen har redan idag civilanställda dataproffs som jobbar inom myndigheten och dom har nog större möjlighet att både läsa ip adresser och komma över eventuell kryptering än vad dumpen har så det lär nog int vara ngt större problem
Svenska polisen kan ingenting om säg om IT. Alla som har blivit åtalade har skett med bevis från USA, Tyskland och Frankrike.
Citera
2023-07-28, 16:38
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Svenska polisen kan ingenting om säg om IT. Alla som har blivit åtalade har skett med bevis från USA, Tyskland och Frankrike.

Bra jobbat USA, Tyskland och Frankrike! Vi får ta lärdom och uppskatta deras arbete.
Citera
2023-07-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Du har inte styrkt dina påståenden med bevis.
Om du tycker att det är så hemskt.
Varför beskyddar du gäddorna?
Du tycker inte det är hemskt att barn får vänta medan mamma prostituerar sig i rummet bredvid?
Bevis? Bara att läsa tråden. Eller förväntar du dig en filmsnutt som bevisar det?
Har du inte fattat att jag inte skyddar gäddor än, så lär du inte fatta det nu heller... Jag är bara mot hur ryggradslösa, ynkliga människor som du behandlar de.
Citera
2023-07-28, 16:52
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du tycker inte det är hemskt att barn får vänta medan mamma prostituerar sig i rummet bredvid?
Bevis? Bara att läsa tråden. Eller förväntar du dig en filmsnutt som bevisar det?
Har du inte fattat att jag inte skyddar gäddor än, så lär du inte fatta det nu heller... Jag är bara mot hur ryggradslösa, ynkliga människor som du behandlar de.

Att någon har skrivit en sak i en tråd är inte bevis. Exemplet som skedde igår när fel namn kom ut är ett exempel på det. Bevis skulle vara om hon pratade om det själv. Oavsett tycker jag det är smaklöst att gräva upp historier från en människas mörkaste perioder när de uppenbarligen har tagit sig vidare. Släpps den mentaliteten så kommer detsamma även gälla gäddornas gamla loggar. Man är inte bättre än sin värsta handling och ingen människa är värd att ta sig vidare och bli bättre då.
Citera
2023-07-28, 16:53
Bannlyst
Citat:

Du glömmer det viktigaste, att hon själv utnyttjat barn. Råkade du glömma det? Sara är en gris
Citera
2023-07-28, 16:55
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13
Du glömmer det viktigaste, att hon själv utnyttjat barn. Råkade du glömma det? Sara är en gris

Ge mig bevis
På att Sara är en gris

Se exemplet från igår på vad falsk ryktesspridning gör och försök ta lärdom.
Citera
2023-07-28, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ge mig bevis
På att Sara är en gris

Se exemplet från igår på vad falsk ryktesspridning gör och försök ta lärdom.
Är det ok då så länge man inte är dömd för det?
Citera
2023-07-28, 16:58
Medlem
Citat:
Att någon har skrivit en sak i en tråd är inte bevis. Exemplet som skedde igår när fel namn kom ut är ett exempel på det. Bevis skulle vara om hon pratade om det själv. Oavsett tycker jag det är smaklöst att gräva upp historier från en människas mörkaste perioder när de uppenbarligen har tagit sig vidare. Släpps den mentaliteten så kommer detsamma även gälla gäddornas gamla loggar. Man är inte bättre än sin värsta handling och ingen människa är värd att ta sig vidare och bli bättre då.
Jag sitter inte och gräver i tråden åt någon fjant som förolämpar mig. Den upplysningen kom från S själv om jsg minns rätt, men bryr mig inte en sekund om att ta reda på det åt ett sånt där stolpskott.
Jag ville påpeka att hen sa mot sig själv, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in