2023-07-28, 16:38
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Svenska polisen kan ingenting om säg om IT. Alla som har blivit åtalade har skett med bevis från USA, Tyskland och Frankrike.

Bra jobbat USA, Tyskland och Frankrike! Vi får ta lärdom och uppskatta deras arbete.
Citera
2023-07-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Du har inte styrkt dina påståenden med bevis.
Om du tycker att det är så hemskt.
Varför beskyddar du gäddorna?
Du tycker inte det är hemskt att barn får vänta medan mamma prostituerar sig i rummet bredvid?
Bevis? Bara att läsa tråden. Eller förväntar du dig en filmsnutt som bevisar det?
Har du inte fattat att jag inte skyddar gäddor än, så lär du inte fatta det nu heller... Jag är bara mot hur ryggradslösa, ynkliga människor som du behandlar de.
Citera
2023-07-28, 16:52
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du tycker inte det är hemskt att barn får vänta medan mamma prostituerar sig i rummet bredvid?
Bevis? Bara att läsa tråden. Eller förväntar du dig en filmsnutt som bevisar det?
Har du inte fattat att jag inte skyddar gäddor än, så lär du inte fatta det nu heller... Jag är bara mot hur ryggradslösa, ynkliga människor som du behandlar de.

Att någon har skrivit en sak i en tråd är inte bevis. Exemplet som skedde igår när fel namn kom ut är ett exempel på det. Bevis skulle vara om hon pratade om det själv. Oavsett tycker jag det är smaklöst att gräva upp historier från en människas mörkaste perioder när de uppenbarligen har tagit sig vidare. Släpps den mentaliteten så kommer detsamma även gälla gäddornas gamla loggar. Man är inte bättre än sin värsta handling och ingen människa är värd att ta sig vidare och bli bättre då.
Citera
2023-07-28, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Vilken berg- och dalbana till läsning . Allt från såpbubblor, Freud och Gud till en skrämmande detaljerad inblick i en annan människas liv fick du med. Jag märker att Sara är ett ämne du känner stor passion för att diskutera.

Det finns nog substans i en del av det du säger. Att hon upplevt kaos, själv blivit utsatt för övergrepp, haft ett missbruk. Helt enkelt en människa som inte haft det enkelt. Det är bra att du även belyser hennes kamp i det du skriver.
Du glömmer det viktigaste, att hon själv utnyttjat barn. Råkade du glömma det? Sara är en gris
Citera
2023-07-28, 16:55
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13
Du glömmer det viktigaste, att hon själv utnyttjat barn. Råkade du glömma det? Sara är en gris

Ge mig bevis
På att Sara är en gris

Se exemplet från igår på vad falsk ryktesspridning gör och försök ta lärdom.
Citera
2023-07-28, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ge mig bevis
På att Sara är en gris

Se exemplet från igår på vad falsk ryktesspridning gör och försök ta lärdom.
Är det ok då så länge man inte är dömd för det?
Citera
2023-07-28, 16:58
Medlem
Citat:
Att någon har skrivit en sak i en tråd är inte bevis. Exemplet som skedde igår när fel namn kom ut är ett exempel på det. Bevis skulle vara om hon pratade om det själv. Oavsett tycker jag det är smaklöst att gräva upp historier från en människas mörkaste perioder när de uppenbarligen har tagit sig vidare. Släpps den mentaliteten så kommer detsamma även gälla gäddornas gamla loggar. Man är inte bättre än sin värsta handling och ingen människa är värd att ta sig vidare och bli bättre då.
Jag sitter inte och gräver i tråden åt någon fjant som förolämpar mig. Den upplysningen kom från S själv om jsg minns rätt, men bryr mig inte en sekund om att ta reda på det åt ett sånt där stolpskott.
Jag ville påpeka att hen sa mot sig själv, inget annat.
Citera
2023-07-28, 17:03
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13
Är det ok då så länge man inte är dömd för det?

Känns som jag pratat med dig förut?

Som du ser på gäddorna så är alla inte dömda. Ändå har omgivningen rätt till sin reaktion när någon blir påkommen i otrohet, i en lögn (graden varierar för olika personer) eller att begå sexualbrott mot den de tror är ett barn.
Citera
2023-07-28, 17:06
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag sitter inte och gräver i tråden åt någon fjant som förolämpar mig. Den upplysningen kom från S själv om jsg minns rätt, men bryr mig inte en sekund om att ta reda på det åt ett sånt där stolpskott.
Jag ville påpeka att hen sa mot sig själv, inget annat.

Du behöver inte gräva alls och jag har inte menat att förolämpa dig. Jag har aldrig hört påståendet tidigare och blir bara refererad till flashbacks trådar, som vi alla vet efter igår inte är pålitligt.

Om jag har varit otrevlig i mitt sätt att skriva är det oavsiktligt.
Citera
2023-07-28, 17:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Svenska polisen kan ingenting om säg om IT. Alla som har blivit åtalade har skett med bevis från USA, Tyskland och Frankrike.
Svenska polisen har inte samma befogenheter.
Det måste bli ändring på det snarast.
Polisen måste få mer verktyg.
Citera
2023-07-28, 17:19
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Hmm, dom flesta poliser har noll utbildning och dom nyutexaminerade har gått på Slöddertörn. Tror du att någon som är vass inom IT skulle vilja arbeta hos polisen. Glöm det.

Det är inte aspiranter som arbetar med IT inom polisen utan de som är utbildade inom just IT-området. Det är heller inte ovanligt att de tar hjälp av experter. Håller däremot med om att de verkar kämpa med rekrytering till poliskåren och jag hoppas på en vändning.
Citera
2023-07-28, 17:20
Medlem
Citat:
Du behöver inte gräva alls och jag har inte menat att förolämpa dig. Jag har aldrig hört påståendet tidigare och blir bara refererad till flashbacks trådar, som vi alla vet efter igår inte är pålitligt.

Om jag har varit otrevlig i mitt sätt att skriva är det oavsiktligt.
Nej nej, menade inte att du varit otrevlig. Tvärtom, dig går ju att ha en dialog med. Menade vår vän LeCastle eller vad hen nu kallar sig.
Pålitligjeten kan vara väldigt varierande ja. I detta fall har jag dock för mig att det fanns en källa länkad. Minns inte helt. Det var ett bra tag sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in