2023-07-28, 15:54
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hon kunde inte hjälpa sina egna barn. De fick en hemsk uppväxt med ständig oro för vad deras kriminella och pundare mamma gjorde, om hon levde eller dött i en överdos.
Barnen blev omhändertagna, hennes eget kött och blod!

Och du säger att hon bryr sig om barn......
Det är fan att håna hennes barn och deras långa lidande. Skäms på dig!

Alla människor som har tagit sig ut ett missbruk visar på styrka. Många barn förlorar föräldrarna helt i ett missbruk, men Sara tog sig ut. Barn och omgivningen blir ett offer och jag tror inte den som testar drogerna har de i åtanke. De skriver upp sig på en livslång kamp som faktiskt är på liv och död. Att vinna den kampen och komma tillbaka ska hyllas. De har efter så många fel gjort rätt. Knark är bajs.
Citera
2023-07-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Att använda andras förflutna mot dem kommer du inte långt med.
Vad bra. Då kan alla gäddor känna sig trygga på att du ger de en andra chans.
Citera
2023-07-28, 16:00
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vad bra. Då kan alla gäddor känna sig trygga på att du ger de en andra chans.
Det handlar om barn och de fick inte en andra chans. Sorry.
Citera
2023-07-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Alla människor som har tagit sig ut ett missbruk visar på styrka. Många barn förlorar föräldrarna helt i ett missbruk, men Sara tog sig ut. Barn och omgivningen blir ett offer och jag tror inte den som testar drogerna har de i åtanke. De skriver upp sig på en livslång kamp som faktiskt är på liv och död. Att vinna den kampen och komma tillbaka ska hyllas. De har efter så många fel gjort rätt. Knark är bajs.
Ränderna går aldrig ur. Hon de facto kriminell och moraltant. Tror att hon är Moder Theresa. Är inte länge sedan hon åkte dit för drograttfylleri.
Citera
2023-07-28, 16:06
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Ränderna går aldrig ur. Hon de facto kriminell och moraltant. Tror att hon är Moder Theresa. Är inte länge sedan hon åkte dit för drograttfylleri.

Tycker den här diskussionen i tråden handlar mycket om att ge en andra chans, även till gäddor. Jag tror ditt svar visar på hur svårt det kan vara för alla att ge andra chanser till medmänniskor. Vi drar ett streck i sanden på olika platser och mitt finns vid övergrepp på barn.
Citera
2023-07-28, 16:08
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
VPN är inte 100% hållbart. Det finns många människor som inte sköter internet- och datorhygienen. Krävs bara ett litet misstag för att spåra. Nätfiskare är extremt skickliga och jag har en nära vän som jobbar med det. Jag är själv utbildad datatekniker och har kontakt med en person som är med i Anonymous. De kan göra allt och de har avslöjat pedofilringar.

Det finns VPN-tjänster där det är svårt att komma åt. Just att de inte sparar loggar ja.

Det krävs lång utredning med anhöriga och du är en ingen psykolog. Du är en ensam liten pajas som tror att ditt billiga snack ska göra nån påverkan förutom att du bara hoppas på det.

Här försöker du få fram att Sara är empatistörd och det är inget annat än självprojicering.

Okej, jag har en kompis som kan blåsa såpbubblor. Jag tänker inte mäta kuk med dig.

Du är tydligen både datatekniker och psykolog?

Men är det är inget märkligt samband. Sara som själv blev utsatt för övergrepp som barn. Sedan knarkat och levt kriminellt hela sitt liv. Hon utsatte sina egna barn för övergrepp.

Sara har inte upplevt något annat än kaos och misär i sitt liv. Hon är enligt sina egna vänner en psykopat man ska passa sig för.

Jag tror inte ens vår fader uppe i himlen kunnat få Sara till en normal människa utifrån det läget. Du behöver inte vara någon Sigmund Freud för att förstå det... Frågan är vad för fel det är på henne?

Edit.
På fråga i PM. Sara har mig veterligen INTE begått sexuella övergrepp på sina barn. Hon har misskött dem till den grad att barnen blivit omhändertagna. Jag anser att det är ett övergrepp, inget barn mår bra av det. Minst ett av hennes barn är dessutom dömd för egna brott.
Senast redigerad av fido1986 2023-07-28 kl. 16:34.
Citera
2023-07-28, 16:14
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, jag har en kompis som kan blåsa såpbubblor. Jag tänker inte mäta kuk med dig.

Men är det är inget märkligt samband. Sara som själv blev utsatt för övergrepp som barn. Sedan knarkat och levt kriminellt hela sitt liv. Hon utsatte sina egna barn för övergrepp.

Sara har inte upplevt något annat än kaos och misär i sitt liv. Hon är enligt sina egna vänner en psykopat man ska passa sig för.

Jag tror inte ens vår fader uppe i himlen kunnat få Sara till en normal människa utifrån det läget. Du behöver inte vara någon Sigmund Freud för att förstå det... Frågan är vad för fel det är på henne?
Jag är ingen psykolog.

Konsekvenserna att bli utsatt för hemskheter som barn leder till hälsorisker och självskadebeteende och hon jobbar på heltid med att förhindra att barn drabbas. Det går inte att toppa det.

Känner du hennes vänner?

Ska du prata om att vara normal som fantiserar om att våldta barn!
Om jag kan förhindra att du kommer våldta ett barn så indikerar det inte på att jag skulle vara en psykopat.
Citera
2023-07-28, 16:17
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja om polisen fiskade efter gäddor och tog dem redan på stadiet innan de fick kontakt med barn vore ju perfekt, men hur skall de veta vem de skall skicka boten till?
Bara de allra dummaste skulle ju logga in med egna uppgifter.

Och att ha privata fiskare som skall sitta på kammaren och leta vad de tror är pedofiler är helt orimligt, däremot kan de ju anställa civila dataproffs som på polisens datorer kan beta gäddor.

Polisen har redan idag civilanställda dataproffs som jobbar inom myndigheten och dom har nog större möjlighet att både läsa ip adresser och komma över eventuell kryptering än vad dumpen har så det lär nog int vara ngt större problem
Citera
2023-07-28, 16:18
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Vilken berg- och dalbana till läsning . Allt från såpbubblor, Freud och Gud till en skrämmande detaljerad inblick i en annan människas liv fick du med. Jag märker att Sara är ett ämne du känner stor passion för att diskutera.

Det finns nog substans i en del av det du säger. Att hon upplevt kaos, själv blivit utsatt för övergrepp, haft ett missbruk. Helt enkelt en människa som inte haft det enkelt. Det är bra att du även belyser hennes kamp i det du skriver.
Citera
2023-07-28, 16:24
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Vilken berg- och dalbana till läsning . Allt från såpbubblor, Freud och Gud till en skrämmande detaljerad inblick i en annan människas liv fick du med. Jag märker att Sara är ett ämne du känner stor passion för att diskutera.

Det finns nog substans i en del av det du säger. Att hon upplevt kaos, själv blivit utsatt för övergrepp, haft ett missbruk. Helt enkelt en människa som inte haft det enkelt. Det är bra att du även belyser hennes kamp i det du skriver.
Det kanske bottnar i att Fido hade behövt henne i sitt liv under sin uppväxt. Den sanna karaktären hon är idag - Hon som står upp för barn och hjälper dem till det yttersta.
Annars skulle Fido inte bära på dessa tankar oavsett psykiatriskt tillstånd.

Dessa rykten som sprids handlar bara om att svartmåla henne och det kommer inte hjälpa eller rädda någon. Det är lite som att skjuta sig själv i foten. De kan anteckna följande. Det ger bara motsatt effekt.
Citera
2023-07-28, 16:31
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Det kanske bottnar i att Fido hade behövt henne i sitt liv under sin uppväxt. Den sanna karaktären hon är idag - Hon som står upp för barn och hjälper dem till det yttersta.
Annars skulle Fido inte bära på dessa tankar oavsett psykiatriskt tillstånd.

Dessa rykten som sprids handlar bara om att svartmåla henne och det kommer inte hjälpa eller rädda någon. Det är lite som att skjuta sig själv i foten. De kan anteckna följande. Det ger bara motsatt effekt.

Han verkar känna hennes vänner ändå så vi kan utgå ifrån (trovärdighet får vi avgöra själv) att han hänger inom samma kretsar.
Citera
2023-07-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Polisen har redan idag civilanställda dataproffs som jobbar inom myndigheten och dom har nog större möjlighet att både läsa ip adresser och komma över eventuell kryptering än vad dumpen har så det lär nog int vara ngt större problem
Svenska polisen kan ingenting om säg om IT. Alla som har blivit åtalade har skett med bevis från USA, Tyskland och Frankrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in