Citat:
Du gör ju samma fel med karaten och tkd och tror det bara finns snärtvarianten. Jag har inte ens lärt mig snärtvarianten då min instruktör var i militären och där sparkar man för att skada, inte markera. Han tillät inga tornadosparkar heller då de är bara trams. Eller dubbelsparkar.
Nej, det gör jag inte. Jag spenderade min barndom i sport ju jutsun och känner mycket väl till karatesparkar som t.ex. mawachi geri. Sen har jag också tränat thaiboxning i en jävla massa år, både i Sverige och i Thailand.
Snärtvarianten är den vanliga traditionella rundsparken i både Karate och Taekwondo.
Ger blanka fan i militären, nuförtiden använder de skjutvapen och artilleri, de springer inte runt i skytteskravar och rundsparkar varandra.
Citat:
Så jag sparkar minst lika hårt som kickboxare (och jag har använt skenbenet sedan jag var vittbältare), men jag saknar färdigheten att kombinera slag med sparkar. Då vi gör helt enkelt inte det. Och det är en stor nackdel om man vill tävla. Jag får typ skrämmas med tyngden av sparkarna på guarden.. Som bas rutten. Inga kombos..
Men jag ser ganska ofta att kickboxare på hobbynivå har sisådär form, ibland dålig. Så allt är inte bättre i Kickboxning. Om man hittar en bra TKD-klubb (lycka till med det) kan man vässa till findetaljerna sidan av
Men jag ser ganska ofta att kickboxare på hobbynivå har sisådär form, ibland dålig. Så allt är inte bättre i Kickboxning. Om man hittar en bra TKD-klubb (lycka till med det) kan man vässa till findetaljerna sidan av
Om du nu sparkar lika hårt som en kickboxare och alla andra är så jävla dåliga så är det bara att slänga upp en video på när du sparkar eller en lista på alla dina meriter.
Ditt tidigare argument med att du kollat på K-1 i nio år imponerar nog knappast på någon, särskilt inte när du inte ens kan grunderna på hur en vanlig rundspark fungerar inom thaiboxningen.
jag träffade likförbannat mest med fotryggen den gången..så hur mycket massa fick jag egentligen igenom där...