2023-07-27, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Oj, vad farlig du är. Hade säkert spöat den där snubben i klippet du länkade på bara några sekunder.

Jaja, jag har sagt mitt om den sparken. Han gör den förmodligen fel. Utöver 9 år av sparkande har jag har växt upp med K1. Och den sparken är inget att hänga i julgranen.
Senast redigerad av G-kraft89 2023-07-27 kl. 18:05.
Citera
2023-07-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Jag sparkar på säck 6 dagar i veckan... Han stoppar inte någonting med den sparken. Den är helt värdelös.

Det finns många olika sätt att sparka på, med många olika syften, även i Thaiboxning.

Att sitta och kalla något som du inte ens förstår för "värdelöst" visar att du är ganska ny i detta.
Citera
2023-07-27, 18:14
Medlem
Citat:
Jaja, jag har sagt mitt om den sparken. Han gör den förmodligen fel. Utöver 9 år av sparkande har jag har växt upp med K1. Och den sparken är inget att hänga i julgranen.

K1 hade en gång i tiden Feitosa (tror jag han hette).
Han sparkade sällan tunga hårda sparkar utan körde mkt taekwondoliknande, som var väldigt framgångsrikt.
Citera
2023-07-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Vilken jävla pissattityd du ger på en fråga om förtydligande som redan Brottargalning redan gett et svar på.

Hoppas att du trampar på en legobit

Ska du tävla i Thaiboxning så måste du tävla för en klubb som är ansluten till förbundet.

Vill du inte va med i en vanlig klubb så måste du starta en egen och sen gå med i förbundet.
Citera
2023-07-27, 18:45
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:

Ja, och tror helt ärligt de flesta thaiboxare skiter i vad en som inte tränat thaiboxning anser om sporten. Att du kollat på K-1 på TV betyder inte att du blir en bra fighter.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Han sparkade sällan tunga hårda sparkar utan körde mkt taekwondoliknande, som var väldigt framgångsrikt.

Feitosa körde kyokushin.
Citera
2023-07-27, 21:05
Avslutad
Citat:
Ja, och tror helt ärligt de flesta thaiboxare skiter i vad en som inte tränat thaiboxning anser om sporten. Att du kollat på K-1 på TV betyder inte att du blir en bra fighter.

.

Det här har ingenting att göra med att vara en bra fighter.. Är han som slog den ens en bra fighter? Tränare tenderar att inte lyckats något vidare som det...
Citera
2023-07-27, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Det var ingen tyngd i hans spark i klippet jag länkade.

Inte dessa heller. https://m.youtube.com/watch?v=BBSV6f2JNEA&t=4s&pp=ygUZbXVheSB0aGFpIHJvdW 5kaG91c2Uga2ljaw%3D%3D

Holländarna har tunga sparkar.
Citera
2023-07-27, 22:46
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Det här har ingenting att göra med att vara en bra fighter..

Jodå, det är stor skillnad i att träna en kampsport jämfört med att se den på TV.

Citat:
Är han som slog den ens en bra fighter? Tränare tenderar att inte lyckats något vidare som det...

Ingen aning, han är en youtuber. Däremot är det inget fel på teknikens utförande.
Citera
2023-07-27, 23:01
Avslutad
Citat:
Jodå, det är stor skillnad i att träna en kampsport jämfört med att se den på TV.

Ingen aning, han är en youtuber. Däremot är det inget fel på teknikens utförande.

Det finns ingen instruktionsfilm som visar att slå en muay thai-spark på det sättet.
Citera
2023-07-27, 23:06
Avslutad
Intressant nog verkar den äldre mekaniken där benet är som ett baseball-trä vara förlegat. Åtminstone för sparkar över bennnivå.

Alla böjer det numera.

Det är påfrestande för höfterna att svinga det stumt från mark till träffpunkt så jag är inte förvånad. Och samtidigt rotera.
Senast redigerad av G-kraft89 2023-07-27 kl. 23:10.
Citera
2023-07-27, 23:11
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Det finns ingen instruktionsfilm som visar att slå en muay thai-spark på det sättet.

Jodå, det är bara du som inte sett något.

Jag och många andra som tränat thaiboxning har fått lära oss flera varianter av rundsparkar. Ni som sitter i soffan och enbart ser på TV utan någon thaiboxningsträning saknar helt enkelt kunskapen.
Citera
2023-07-27, 23:19
Avslutad
Citat:
Jodå, det är bara du som inte sett något.

Jag och många andra som tränat thaiboxning har fått lära oss flera varianter av rundsparkar. Ni som sitter i soffan och enbart ser på TV utan någon thaiboxningsträning saknar helt enkelt kunskapen.

Du gör ju samma fel med karaten och tkd och tror det bara finns snärtvarianten. Jag har inte ens lärt mig snärtvarianten då min instruktör var i militären och där sparkar man för att skada, inte markera. Han tillät inga tornadosparkar heller då de är bara trams. Eller dubbelsparkar.

Så jag sparkar minst lika hårt som kickboxare (och jag har använt skenbenet sedan jag var vitbältare), men jag saknar färdigheten att kombinera slag med sparkar. Då vi gör helt enkelt inte det. Och det är en stor nackdel om man vill tävla. Jag får typ skrämmas med tyngden av sparkarna på guarden.. Som bas rutten. Inga kombos..

Men jag ser ganska ofta att kickboxare på hobbynivå har sisådär form, ibland dålig. Så allt är inte bättre i Kickboxning. Om man hittar en bra TKD-klubb (lycka till med det) kan man vässa till findetaljerna sidan av
Senast redigerad av G-kraft89 2023-07-27 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in