2023-07-27, 23:47
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Hur var Twente på läktaren? De har ju rätt mycket folk men känns lite mellanmjölk.

Det enda som märktes med dom var att alla hade röda tröjor.
Citera
2023-07-27, 23:50
Medlem
Jag tycker att man ska kunna stötta sitt lag från sittplats men ute i Europa får man vara beredd på att man inte kan ta sig den typen av friheter. De hängde upp flaggor också? Man har ju bett om det. I andra ögon är det inte sponsorer, oavsett vad vi hemma tycker.
Citera
2023-07-27, 23:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
När har bajare suttit och jublat över att familjemedlemmar till spelare och sponsorer attackeras inne på arenan?
Bättre fråga är väl varför BaggeBo inte blir mer upprörd av att mörkhyade herrar sliter halsduken av svenska brudar. Jag trodde Bagge var nazist.

Hur som helst sjukt fegt och vidrigt. Antar att de flesta holländare väljer att stanna hemma för returmötet. Twente är ju inte Feyenoord precis om man säger så...
Citera
2023-07-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Det enda som märktes med dom var att alla hade röda tröjor.

Lite det jag trodde. Tror vi är Sverige är långt före Holland. Möjligtvis att Feyenoord och Ajax är bra.
Citera
2023-07-28, 00:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Lite det jag trodde. Tror vi är Sverige är långt före Holland. Möjligtvis att Feyenoord och Ajax är bra.
Utrecht och Den Haag har ganska hyggligt stöd också men Ajax och Feyenoord spelar i en egen liga på läktaren i Holland
Citera
2023-07-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Utrecht och Den Haag har ganska hyggligt stöd också men Ajax och Feyenoord spelar i en egen liga på läktaren i Holland

De har väl gått ner sig ganska duktigt väl? Speciellt Den Haag. Både Utrecht och Den Haag hade nog de stökigaste supportrarna i Holland på 90-talet.
Citera
2023-07-28, 00:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
De har väl gått ner sig ganska duktigt väl? Speciellt Den Haag. Både Utrecht och Den Haag hade nog de stökigaste supportrarna i Holland på 90-talet.
Sportsligt är dom riktigt i skiten men på läktaren är dom fortfarande tillhörande det skiktet under Ajax/Feyenoord tillsammans med Utrecht. Ado är fortfarande stökiga. Den Haag är ju i princip ett stort ghetto..
Citera
2023-07-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sportsligt är dom riktigt i skiten men på läktaren är dom fortfarande tillhörande det skiktet under Ajax/Feyenoord tillsammans med Utrecht. Ado är fortfarande stökiga. Den Haag är ju i princip ett stort ghetto..

Aha, mer än jag visste. Deras publiksnitt är ju bara på typ 6000? Iofs spelar väl de inte ens i högsta ligan längre men ändå.
Citera
2023-07-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är bajens sponsorläktare som stormats, vidriga Twente.

Dom ska ju bara bannas helt från returen dom jävla asen. totalt nedvärderar gästandes lag till apor och förbjuder dom att vara i staden och beter sig så här sen, inte ett bortafan ska släppas in på returen enligt mig.
Citera
2023-07-28, 04:28
Medlem
Lundbondens avatar
Ajax bra på läktaren? De har bra tryck 20 min, resten av tiden är de helt knäpptysta.

Har inte så bra koll på Twente nuförtiden, men för x antal år sedan hade de en stor och röstark klack.
Citera
2023-07-28, 08:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jag tycker att man ska kunna stötta sitt lag från sittplats men ute i Europa får man vara beredd på att man inte kan ta sig den typen av friheter. De hängde upp flaggor också? Man har ju bett om det. I andra ögon är det inte sponsorer, oavsett vad vi hemma tycker.
Hur har man bett om det? Vidrigt beteende, hoppas att de tar sin borgmästare med sig, bussa skiten till Rinkeby och låt dem stanna där!

Jag har varit på många derbyn i Stockholm, där kan man på sittplats se en rätt blandad publik utan att de attackeras.
Citera
2023-07-28, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hur har man bett om det? Vidrigt beteende, hoppas att de tar sin borgmästare med sig, bussa skiten till Rinkeby och låt dem stanna där!

Jag har varit på många derbyn i Stockholm, där kan man på sittplats se en rätt blandad publik utan att de attackeras.
Genom att bete sig som vanliga supportrar, hänga upp flaggor osv. Det funkar inte så i Europa, oavsett vad vi tycker. Jag är medveten om hur det funkar här hemma men väljer man den approachen i andra länder kan det bli konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in