2023-07-27, 12:37
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jag är också visselblåsare och vill varna för att det här är skitsnack. Om utomjordlingar kom till jorden skulle ingen varken kunna eller vilja hålla det hemligt. Människor funkar så.

Människor funkar inte så att de ljuger? Undanhåller information? Särskilt om de riskerar fängelse och förstört liv om de öppnar käften? Du har lite kvar att lära om människor om man säger så....
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-07-27 kl. 12:44.
Citera
2023-07-27, 12:43
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag skulle vilja veta vad visselblåsarna anser om Steven Greers utsagor och vice versa.

Steven Greer känns oseriös för min del. Han babblar och babblar, släpper nya dokumentärer och kommer aldrig någon vart Där har vi en som verkligen älskar sin egen röst

Jag ogillar honom, upplever att han inte är kritisk alls. Jag däremot är åtminstone övertygad om att personer som tex är psykiskt sjuka, kanske har eller haft en psykos, kan se och tro precis vad som helst. Alltså behöver man ta hänsyn till den psykiska hälsan hos alla som påstår saker. Greer gör aldrig det.

Först om individer får godkänt på testet av psykisk hälsa, de pratar sammanhängande och har gott rykte privat och yrkesmässigt, då finns anledning att börja fundera på vad folk säger. Gruch och andra uppfyller dessa grundkrav.
Citera
2023-07-27, 12:49
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Politikern Eric Burlison ville få reda på hur det kunde komma sig att varelser med högteknologiska farkoster som kunde färdas till Jorden plötsligt kraschade så fort de kom hit.

Det där är ju ett illvilligt och ohederligt sätt att argumentera. Ingen har påstått att alla farkoster som kommer hit kraschar. Däremot att några har gjort det, vid sällsynta tillfällen. Jag undrar vad det är för fel i huvudet på människor som inte kan göra denna distinktion, som alltid tänker allt eller inget, svart eller vitt. Och sedan avfärdar allt som har gråskalor som larvigt.
Citera
2023-07-27, 12:56
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Hans föregångare i den rollen var ju Harry Reid som lite la grunden för hela den här disclosure-trenden.

Jag har en vag misstanke att Demokraterna har blivit lämnade utanför under väldigt lång tid och att de precis som flottan är irriterade över detta. Det finns lite rykten om att de hade tänkt försöka pusha för disclosure med Hillary, men det blev ju aldrig av. Minns inte om något framkom kring det i de där mailen som wikileaks släppte på den tiden.

Både Obama och Bill Clinton har ju talat om UFO-grejen och antytt att de inte släpptes in. Något som jag inte tror vi hört från Republikanernas presidenter. Den sista Demokraten som tycks ha släppts in enligt rykten var Carter. Någon story om hur han grät efter att han fått höra vad man visste. Även han var ju inne på disclosure innan han blev vald, något som stärker min misstanke om att frågan är politisk också.

Elizondo har också nämnt att det finns en sorts evangelisk klick inom militären som har haft en avgörande roll i att motarbeta disclosure. Kan tänka mig att de kan vara anledningen till att bara vissa presidenter släpps in.

Om man ser till vilka politiker som driver frågan så är det höjdare inom Demokraterna men mer vanliga politiker bland Republikanerna.

Enligt Ross Coulthart så blev både Obama och Trump informerade om icke-mänsklig teknologi.

https://www.youtube.com/watch?v=x_9gTDXF9Vc

01:50 'I was a skeptic'
03:41 How Ross Coulthart met David Grusch
05:30 Is David Grusch a whistleblower?
06:30 Are there aliens on this planet?
07:30 The high-ranking people supporting Grusch's claims
09:20 Who is David Grusch?
12:20 Grusch on government cover-up
14:50 Is the cover-up illegal?
15:25 How Ross Coulthart confirmed Grusch's claims
16:10 The US government has 'alien bodies'
18:50 Why mainstream media treats the issue as a joke
23:55 What US Congress Oversight Committee needs to do
24:22 Trump and Obama knew about UFOs
29:11 Have US Presidents been lied to about UAP and UFO intel?
32:00 Why this is a pivotal moment in human history
Citera
2023-07-27, 12:56
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vanliga passagerarflyg kraschar ungefär 1 av 300,000 - så om USA har 2 kraschade farkoster och minst ett till i Italien enligt Grusch så blir ju bara det nästan en miljon utomjordingar på besök förutsatt att de är lika kassa på att bygga rymdskepp som vi är på flygplan, trots att de rimligen borde ligga långt långt före oss i utveckling… sannolikt?

Kina skickade väl en sond till månen här om året. Den fungerade ca en dag där innan de förlorade kontakten med den. Nu är den skräp på månen. Hur blir statistiken då kring kinas kapacitet att bygga stabilt funktionsdugliga farkoster som ska fungera i rymden?

Man behöver förstå att rymden är en otroligt mycket mer farlig miljö än luften på 10.000 meters höjd. Där finns ytterst lite som kan störa korta flygningar som väl ytterst sällan överstiger 12 timmar. Rymden däremot är full av strålning, projektiler som kan vara 100 m långa eller mikroskopiska och som kan göra hål tvärs igenom det tjockare stål pga de färdas med sanslösa hastigheter och bär på extrem energi, extrema temperaturer.... och farkoster i rymden behöver fungera i år i sträck, inte bara 12 timmar! Var hittar man reservdelar ute i rymden? Vad nödlandar man? Är väl egentligen underligt att det inte dimper ned fler ufon på jorden än det gör....så antagligen är de av mycket god kvalitet!
Citera
2023-07-27, 14:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Kina skickade väl en sond till månen här om året. Den fungerade ca en dag där innan de förlorade kontakten med den. Nu är den skräp på månen. Hur blir statistiken då kring kinas kapacitet att bygga stabilt funktionsdugliga farkoster som ska fungera i rymden?

Man behöver förstå att rymden är en otroligt mycket mer farlig miljö än luften på 10.000 meters höjd. Där finns ytterst lite som kan störa korta flygningar som väl ytterst sällan överstiger 12 timmar. Rymden däremot är full av strålning, projektiler som kan vara 100 m långa eller mikroskopiska och som kan göra hål tvärs igenom det tjockare stål pga de färdas med sanslösa hastigheter och bär på extrem energi, extrema temperaturer.... och farkoster i rymden behöver fungera i år i sträck, inte bara 12 timmar! Var hittar man reservdelar ute i rymden? Vad nödlandar man? Är väl egentligen underligt att det inte dimper ned fler ufon på jorden än det gör....så antagligen är de av mycket god kvalitet!

Det är ju inte jag som påstår att dessa aliens är (hundra)-tusentals år före oss - och det är ju inte i den farliga stråliga rymden de kraschar - det är ju här det påstås ske… Att kina inte lyckades jättebra med sin första månlandning är ju inte ens jämförbart med interstellärt resande…
Citera
2023-07-27, 14:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske många skepp tvingas stanna till på jorden just för att de haft tekniska problem, när de avsett att resa förbi? Jorden är som en verkstad ute i öknen. Det kanske går en motorväg förbi ganska nära vårt solsystem, och jorden är en lämplig rastplats? Kanske är farkosterna som används därute av andra arter väldigt gamla, men funkar dugligt oftast. Så ibland går de sönder, för inte alla får sprillans nya skepp att använda, vad de nu gör därute...

Motorväg? Har du läst Liftarens guide till galaxen kanske 😂? Rymden är stor vet du - jag tror inte de behöver göra vare sig motorvägar, huvudleder eller rondeller för rymdskepp..
Citera
2023-07-27, 15:07
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Det där är ju ett illvilligt och ohederligt sätt att argumentera. Ingen har påstått att alla farkoster som kommer hit kraschar. Däremot att några har gjort det, vid sällsynta tillfällen. Jag undrar vad det är för fel i huvudet på människor som inte kan göra denna distinktion, som alltid tänker allt eller inget, svart eller vitt. Och sedan avfärdar allt som har gråskalor som larvigt.
Om "aliens" har rest från ett annat solsystem (närmsta är 4,2 ljusår bort) eller annan galax (2,5 miljoner ljusår), då borde de klara av att landa på jorden? Om det är sällsynt att de kraschar då menar du att det är ganska vanligt att de landar? Men varför har vi inte sett de här landningarna, rymdskeppen, eller varelserna/robotarna som åkte med? Den enklaste förklaringen är väl att de här "visselblåsarna" ljuger eller arbetar med desinformation. Särskilt när den enda uppgift de kan lämna är hörsägen.
Citera
2023-07-27, 16:48
Medlem
Citat:
Vanliga passagerarflyg kraschar ungefär 1 av 300,000 - så om USA har 2 kraschade farkoster och minst ett till i Italien enligt Grusch så blir ju bara det nästan en miljon utomjordingar på besök förutsatt att de är lika kassa på att bygga rymdskepp som vi är på flygplan, trots att de rimligen borde ligga långt långt före oss i utveckling… sannolikt?

Snarare en miljon flygturer. Skeppen kan ju användas mer än en gång. Jag har inga problem att tänka mig tusentals skepp under en hundraårs-period. Inte heller en miljon skulle egentligen förvåna mig med tanke på mängden av observationer och variationer av farkoster.
Citera
2023-07-27, 16:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Snarare en miljon flygturer. Skeppen kan ju användas mer än en gång. Jag har inga problem att tänka mig tusentals skepp under en hundraårs-period. Inte heller en miljon skulle egentligen förvåna mig med tanke på mängden av observationer och variationer av farkoster.

Ok - så en miljon fly-by,s under 100 år av olika civilisationer/kulturer i olika sorters rymdskepp och inte en enda som får för sig att landa och säga hej och ta en selfie med lokalbefolkningen på Sergels torg typ? Det måste vara väldigt disciplinerade och ljusskygga individer de där utomjordingarna..
Citera
2023-07-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ok - så en miljon fly-by,s under 100 år av olika civilisationer/kulturer i olika sorters rymdskepp och inte en enda som får för sig att landa och säga hej och ta en selfie med lokalbefolkningen på Sergels torg typ? Det måste vara väldigt disciplinerade och ljusskygga individer de där utomjordingarna..

Vi vet för lite för att säga något säkert om deras motivation för dessa tefatsutflykter i vår atmosfär och våra hav, men troligen är de inte här för att säga hej. Min gissning är att vi är ett av deras experiment som de övervakar. Det är förstås bara en teori, men den tycks åtminstone rimlig med tanke på hur de uppträder.
Citera
2023-07-27, 17:16
Medlem
Citat:

Jag diskuterade just utomjordingsstrategin med min son i går, när vi följde kongressförhören. Om man vet att man har att göra med intelligenta varelser, vilka kan observera, dokumentera, diskutera och minnas händelser, så kan man tänka sig två huvudstrategier, förutsatt att man tror sig ha ett intellektuellt och teknologiskt övertag.

Den första strategin vore att verka utan att synas, dvs observera Jordens liv och resurser utan att dra till sig uppmärksamhet. Det skulle garantera att man inte interagerar med livet på Jorden, vilket då kan fortsätta utvecklas efter sina förutsättningar.

Den andra strategin är den "klassiska" 'Vi kommer med fred. För oss till er ledare!'. Man har alltså landat på Jorden och vill ha kontakt och är inte rädd för att påverka livet här.

Men "Gruschs utomjordingar" verkar ha en tredje strategi. De vill inte ha mottagning med röda mattan och inleda fredliga förbindelser. De vill heller inte verka utan att synas. De verkar dras till stora militäranläggningar och susar omkring där, till synes utan att vara oroliga för upptäckt. Ofta syns de av allmänheten och ibland av militären. Ibland till och med kraschar de! Det verkar nästan som om de skulle ha räknat ut att detta beteende skulle medföra en skamfaktor för journalister, allmänhet och militärer av lägre grad som vill avslöja dem. De nöjer sig med kontakt med stormakternas försvarsorganisation, vilka ju på sätt och vis kan sägas vara de som har den egentliga makten på Jorden. Samtidigt låter de dessa försvarsorganisationer mixtra med deras kraschade teknologi.
Senast redigerad av IngemarH 2023-07-27 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in