Citat:
Ursprungligen postat av
recept
Hans föregångare i den rollen var ju Harry Reid som lite la grunden för hela den här disclosure-trenden.
Jag har en vag misstanke att Demokraterna har blivit lämnade utanför under väldigt lång tid och att de precis som flottan är irriterade över detta. Det finns lite rykten om att de hade tänkt försöka pusha för disclosure med Hillary, men det blev ju aldrig av. Minns inte om något framkom kring det i de där mailen som wikileaks släppte på den tiden.
Både Obama och Bill Clinton har ju talat om UFO-grejen och antytt att de inte släpptes in. Något som jag inte tror vi hört från Republikanernas presidenter. Den sista Demokraten som tycks ha släppts in enligt rykten var Carter. Någon story om hur han grät efter att han fått höra vad man visste. Även han var ju inne på disclosure innan han blev vald, något som stärker min misstanke om att frågan är politisk också.
Elizondo har också nämnt att det finns en sorts evangelisk klick inom militären som har haft en avgörande roll i att motarbeta disclosure. Kan tänka mig att de kan vara anledningen till att bara vissa presidenter släpps in.
Om man ser till vilka politiker som driver frågan så är det höjdare inom Demokraterna men mer vanliga politiker bland Republikanerna.
Enligt Ross Coulthart så blev både Obama och Trump informerade om icke-mänsklig teknologi.
https://www.youtube.com/watch?v=x_9gTDXF9Vc
01:50 'I was a skeptic'
03:41 How Ross Coulthart met David Grusch
05:30 Is David Grusch a whistleblower?
06:30 Are there aliens on this planet?
07:30 The high-ranking people supporting Grusch's claims
09:20 Who is David Grusch?
12:20 Grusch on government cover-up
14:50 Is the cover-up illegal?
15:25 How Ross Coulthart confirmed Grusch's claims
16:10 The US government has 'alien bodies'
18:50 Why mainstream media treats the issue as a joke
23:55 What US Congress Oversight Committee needs to do
24:22 Trump and Obama knew about UFOs
29:11 Have US Presidents been lied to about UAP and UFO intel?
32:00 Why this is a pivotal moment in human history