2023-07-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Vaddå bråka? Jag gick ju när pålistomtarna sa att jag skulle gå. Vad är problemet?

Nå, mina vännerrrrr. Vill ni veta vad som hände vid Palatset då? Gucci-butiken på Birger Jarls-helvetet? För endast en Dolce Gabana-tischa kan Ni få veta det.

Sen kan det väl vara så att du är känd av polisen? Att dom vet om att det alltid har varit massor av bråk runt dig?
Citera
2023-07-27, 15:00
Medlem
immenhusens avatar
Vad hade du gjort om adressen på bollen missade att sparka tillbaka den, och den rullade ut på gatan, varpå en bilist reflexmässigt svänger av vägen och in i en folkmassa? "Oj, då! Det var inte meningen..." Ditt konsekvenstänk verkar vara noll. Är dock glad för din skull att du fick nya vänner, varav en från ett av Västeuropas mest korrupta länder.

/AI
Citera
2023-07-27, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Sen kan det väl vara så att du är känd av polisen? Att dom vet om att det alltid har varit massor av bråk runt dig?
Jodå, inte bara känd av pålisen tyvärr. Jag får känslan av att påliserna tycker det är "häftigt" att få ha stoppat/jiddrat/mobbat mig. Dom pratar säkert om det "internt." Fan vet. "Du känner ju igen mig?!" Då säger jag "nej", jag tittar inte ens på mobbaräcklen, normalt sett. Jag tror pålisen på Södermalm (även om det var Östermalm nu) har lite "driver" av personer dom väljer att trakassera. Dom kan inte vara på ALLA udda filurer samtidigt. Det har dom varken begåvning eller resurser till. I det här fallet kände INTE pålisklockstaplarna igen mig.

Bråk runt mig, ja. Det har alltid varit så här. Byt ut pålisen mot rektorn så har du min skolgång. Jag får nästan alltid ta hela smällarna eftersom jag är lugn av mig och ALLA (ja, ALLA - mer eller mindre) skyller ALLT på mig istället för att analysera problemen.
Citera
2023-07-27, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Vad hade du gjort om adressen på bollen missade att sparka tillbaka den, och den rullade ut på gatan, varpå en bilist reflexmässigt svänger av vägen och in i en folkmassa? "Oj, då! Det var inte meningen..." Ditt konsekvenstänk verkar vara noll. Är dock glad för din skull att du fick nya vänner, varav en från ett av Västeuropas mest korrupta länder.

/AI
Tack för inlägget. Mina nya vänner är INTE imponerade av Pizza, Cappucino, Gelato, Italian Lingeeeerie och Napoli Centrale ("It's two italian words") - Italian Vintage. Jag kan lite Italiano och hörde ett telefonsamtal till ett av Västeuropas mest korruopta länder där Stockholms Italiano-utbud hånades. Med all rätt.

//AI (Allmänna Idioter)
Citera
2023-07-27, 16:13
Medlem
Citat:
Jodå, inte bara känd av pålisen tyvärr. Jag får känslan av att påliserna tycker det är "häftigt" att få ha stoppat/jiddrat/mobbat mig. Dom pratar säkert om det "internt." Fan vet. "Du känner ju igen mig?!" Då säger jag "nej", jag tittar inte ens på mobbaräcklen, normalt sett. Jag tror pålisen på Södermalm (även om det var Östermalm nu) har lite "driver" av personer dom väljer att trakassera. Dom kan inte vara på ALLA udda filurer samtidigt. Det har dom varken begåvning eller resurser till. I det här fallet kände INTE pålisklockstaplarna igen mig.

Bråk runt mig, ja. Det har alltid varit så här. Byt ut pålisen mot rektorn så har du min skolgång. Jag får nästan alltid ta hela smällarna eftersom jag är lugn av mig och ALLA (ja, ALLA - mer eller mindre) skyller ALLT på mig istället för att analysera problemen.

Okej men du har aldrig närmat dig tanken att felet ligger hos dig?
Citera
2023-07-27, 17:12
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Nå, mina vännerrrrr. Vill ni veta vad som hände vid Palatset då? Gucci-butiken på Birger Jarls-helvetet? För endast en Dolce Gabana-tischa kan Ni få veta det.

Jag gissar att du numera är portad från den butiken! Inte för att jag tror att det rör dig i ryggen det minsta.

P.S
Är det du på bilden?
Citera
2023-07-27, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag gissar att du numera är portad från den butiken! Inte för att jag tror att det rör dig i ryggen det minsta.?
Portad? Skulle inte tro det. Citerar från annan tråd:

Citat:
Och så här. I fredags stod Mr. SECURITY på Gucci (Birgerjarlsgatehelvetet) och gjorde tummen upp, garvade och nån liten småapplåd också tror jag till att jag hånade och mobbade (själv, inte ens en mob) pålisen utanför deras butik. Det SKA dom ha, dom här tomteidioterna.

...

Tycker inte det här ovan är OT direkt då det belyser vilka jävla rövhål pålisen i Sverige faktiskt är. Lägre människor går nog knappt att hitta på planeten.

GUCCI-SECURITY frågade om jag ville komma in i butiken, men jag sa att jag inte hade tid. Portad? Nej. Forza Gucci! Forza Gucci!

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
P.S Är det du på bilden?
JAaaa!
Citera
2023-07-27, 20:18
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Vi provar med Brott och brottsbekämpning istället.

Juridik --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2023-07-27, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Vi provar med Brott och brottsbekämpning istället.

Juridik --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Tack, tack. Vi undrar väl en del om det har begåtts något brott här. Förargelseväckande beteende är väl det jag skulle kunna tänka mig, men jag hade inget uppsåt så jag borde bli friad kan jag tycka. Ärligt talat så värmde jag upp en del inför cyklande eftersom jag har rätt ont i ryggen, fortfarande sen den här lilla "incidenten":
(FB) Misshandlad av ordningsvakter - någon idé att anmäla ens?
Citera
2023-07-27, 20:50
Medlem
Citat:
Och så nästa pålisidiottråd (skulle kunna posta 20-30, men det är bäst att fokusera på dom allra mest efterblivna "incidenterna")... I fredags hade jag oturen att befinna mig på Stureplan vid 17-tiden. Jag skulle hem till Söder och det ena ledde till det andra, och helt plötsligt står man där: Stureplan vid 17-tiden och joxar lite med en Djurgårdsfotboll.

Jag är rätt okej på fotboll och har bra kontroll då jag jonglerar, skjuter mot en vägg och liknande. I det här fallet sköt jag lite löst mot någon betonggrej folk sitter på och så gjorde jag väldigt, väldigt lösa passningar (4-5?) till en del som gick förbi. Tanken (som ALLA vet, utom pålisen?) är att dom man passar ska spela tillbaka bollen. Inte så krångligt och det är roli't, utvecklande, socialt och allt möjligt. MEN, det här gillades inte hos pålisen. Helt plötsligt dyker en pålisbil upp och jag tänkte: "Nej, det KAN inte vara sant...". Men det VAR sant. Ut stormar någon pålisidiot och hetsar: "VAD HÅLLER DU PÅ MED? FOLK KAN BLI SKADADE!!!!!!" Han stod typ 30 centimeter från mig (MAKT!) så jag bad honom att hålla avstånd. Det gjordes inte. Och sen dök det upp en till töntig pålistölp som också stod med armarna i kors. Nära (MAKT!). Jag AVVISADES från Stureplan (Tack, jag vill ALDRIG vara där). Så jag sa "Gärna!" när jag var tvungen att DRA. Då när jag går till cykeln rycker en pålistölp mig i väskan av otroligt oklara skäl. "B.la. b.la. b.la. b.la." - man orkar inte ens minnas. Jag frågade i alla fall vilket område AVVISNINGEN gällde och hur länge. Fick ett halvdiffust svar, men det var bättre än inget. Tror det var diverse hot om att köra hem mig också (MAKT!). Urk, usch och fy.

Så själva frågeställningen, som kanske inte ens hör hemma i Juridik: hur har det blivit så att påliser beter sig på det här viset, och i stort sett inte någon svenne reagerar på det? Pålisen har ju alltid varit sketna rövhål, men dom har tagit det till helt nya nivåer tycker jag.

Det var en italienare (från Roooooooma!) som pratade med mig efter eländet: "WHAT THE FUCK?????????". Han sa att en amerikan som såg eländet reagerade likadant nu när svensk pålis skämmer ut sig, och landet, inför öppen ridå. Vi umgicks på kvällen där sen och blev väl vänner via det här. Tack, till svenska pålisarslen för det åtminstone då.
Du är inte frisk någonstans. Snälla, ta emot den hjälp du får av vården, du behöver den så väl.
Citera
2023-07-27, 21:30
Medlem
Det var värst vad ni ska mata trollet. Han har åtskilliga andra trådar där han, på något sätt, alltid hamnar i trubbel. Och envisas att stava som en boomer som precis upptäckt formatteringsverktyg.

Antingen är han troll eller mentalt instabil - oavsett vilket skall han inte ha svar.
Citera
2023-07-27, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du är inte frisk någonstans. Snälla, ta emot den hjälp du får av vården, du behöver den så väl.
Jag är relativt frisk, världen är sjuk så in i bomben.

Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Det var värst vad ni ska mata trollet. Han har åtskilliga andra trådar där han, på något sätt, alltid hamnar i trubbel. Och envisas att stava som en boomer som precis upptäckt formatteringsverktyg.
Jag satt och gjorde ASCII-art™ och digitala fanzines back in the rätt värdelösa days. Jag kan ʇƃıloɹʇo ʇǝp llıʇ ɐɹöɹ m̴̨̠͚̤̼̆͐̂̚̕¥̵̰̝̹̖̈́̂̈́͋͜͝¢̶̧̥̘̹̳̄͒̋͊̕k̴̡̛̭͔̣͓̀͛̑͝ê̸ ͉͍̟̦͆͌̓͆͘ͅ†̸̙̯͈̦̜͊̏̈̈́͠ mer än så här, men då orkar ni inte läsa ju.

Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Antingen är han troll eller mentalt instabil - oavsett vilket skall han inte ha svar.
Både och, skulle jag säga.

Tror det raderades som OT, men en prominent flashback-användare skrev att det var kul att jag var tillbaka och att "man" först tror att jag ljuger i trådstarterna men inser att jag faktiskt talar sanning efter ett tag. Jag sitter inte här och ljuger och snackar skit, som kring 80%+ av användarna i dagens läge verkar göra. Det var sämre förr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in