2023-07-27, 09:42
Bannlyst
Och så nästa pålisidiottråd (skulle kunna posta 20-30, men det är bäst att fokusera på dom allra mest efterblivna "incidenterna")... I fredags hade jag oturen att befinna mig på Stureplan vid 17-tiden. Jag skulle hem till Söder och det ena ledde till det andra, och helt plötsligt står man där: Stureplan vid 17-tiden och joxar lite med en Djurgårdsfotboll.

Jag är rätt okej på fotboll och har bra kontroll då jag jonglerar, skjuter mot en vägg och liknande. I det här fallet sköt jag lite löst mot någon betonggrej folk sitter på och så gjorde jag väldigt, väldigt lösa passningar (4-5?) till en del som gick förbi. Tanken (som ALLA vet, utom pålisen?) är att dom man passar ska spela tillbaka bollen. Inte så krångligt och det är roli't, utvecklande, socialt och allt möjligt. MEN, det här gillades inte hos pålisen. Helt plötsligt dyker en pålisbil upp och jag tänkte: "Nej, det KAN inte vara sant...". Men det VAR sant. Ut stormar någon pålisidiot och hetsar: "VAD HÅLLER DU PÅ MED? FOLK KAN BLI SKADADE!!!!!!" Han stod typ 30 centimeter från mig (MAKT!) så jag bad honom att hålla avstånd. Det gjordes inte. Och sen dök det upp en till töntig pålistölp som också stod med armarna i kors. Nära (MAKT!). Jag AVVISADES från Stureplan (Tack, jag vill ALDRIG vara där). Så jag sa "Gärna!" när jag var tvungen att DRA. Då när jag går till cykeln rycker en pålistölp mig i väskan av otroligt oklara skäl. "B.la. b.la. b.la. b.la." - man orkar inte ens minnas. Jag frågade i alla fall vilket område AVVISNINGEN gällde och hur länge. Fick ett halvdiffust svar, men det var bättre än inget. Tror det var diverse hot om att köra hem mig också (MAKT!). Urk, usch och fy.

Så själva frågeställningen, som kanske inte ens hör hemma i Juridik: hur har det blivit så att påliser beter sig på det här viset, och i stort sett inte någon svenne reagerar på det? Pålisen har ju alltid varit sketna rövhål, men dom har tagit det till helt nya nivåer tycker jag.

Det var en italienare (från Roooooooma!) som pratade med mig efter eländet: "WHAT THE FUCK?????????". Han sa att en amerikan som såg eländet reagerade likadant nu när svensk pålis skämmer ut sig, och landet, inför öppen ridå. Vi umgicks på kvällen där sen och blev väl vänner via det här. Tack, till svenska pålisarslen för det åtminstone då.
Citera
2023-07-27, 10:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Och så nästa pålisidiottråd (skulle kunna posta 20-30, men det är bäst att fokusera på dom allra mest efterblivna "incidenterna")... I fredags hade jag oturen att befinna mig på Stureplan vid 17-tiden. Jag skulle hem till Söder och det ena ledde till det andra, och helt plötsligt står man där: Stureplan vid 17-tiden och joxar lite med en Djurgårdsfotboll.

Jag är rätt okej på fotboll och har bra kontroll då jag jonglerar, skjuter mot en vägg och liknande. I det här fallet sköt jag lite löst mot någon betonggrej folk sitter på och så gjorde jag väldigt, väldigt lösa passningar (4-5?) till en del som gick förbi. Tanken (som ALLA vet, utom pålisen?) är att dom man passar ska spela tillbaka bollen. Inte så krångligt och det är roli't, utvecklande, socialt och allt möjligt. MEN, det här gillades inte hos pålisen. Helt plötsligt dyker en pålisbil upp och jag tänkte: "Nej, det KAN inte vara sant...". Men det VAR sant. Ut stormar någon pålisidiot och hetsar: "VAD HÅLLER DU PÅ MED? FOLK KAN BLI SKADADE!!!!!!" Han stod typ 30 centimeter från mig (MAKT!) så jag bad honom att hålla avstånd. Det gjordes inte. Och sen dök det upp en till töntig pålistölp som också stod med armarna i kors. Nära (MAKT!). Jag AVVISADES från Stureplan (Tack, jag vill ALDRIG vara där). Så jag sa "Gärna!" när jag var tvungen att DRA. Då när jag går till cykeln rycker en pålistölp mig i väskan av otroligt oklara skäl. "B.la. b.la. b.la. b.la." - man orkar inte ens minnas. Jag frågade i alla fall vilket område AVVISNINGEN gällde och hur länge. Fick ett halvdiffust svar, men det var bättre än inget. Tror det var diverse hot om att köra hem mig också (MAKT!). Urk, usch och fy.

Så själva frågeställningen, som kanske inte ens hör hemma i Juridik: hur har det blivit så att påliser beter sig på det här viset, och i stort sett inte någon svenne reagerar på det? Pålisen har ju alltid varit sketna rövhål, men dom har tagit det till helt nya nivåer tycker jag.

Det var en italienare (från Roooooooma!) som pratade med mig efter eländet: "WHAT THE FUCK?????????". Han sa att en amerikan som såg eländet reagerade likadant nu när svensk pålis skämmer ut sig, och landet, inför öppen ridå. Vi umgicks på kvällen där sen och blev väl vänner via det här. Tack, till svenska pålisarslen för det åtminstone då.

Blev inte du intagen till psyket i din förra tråd när du röjde i lägenheten?
Citera
2023-07-27, 10:08
Medlem
Sonny00s avatar
Inget svar på TS fråga kanske, men det förekommer fickstölder i samband med bolljoxande: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ficktjuv-fintar-som-zlatan

Polisen kanske trodde att du ingick i en stöldliga?
Citera
2023-07-27, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Polisen gjorde rätt att avvisa dig från platsen då du stör den allmänna ordningen.
Tack för info. Pålisidioterna svarade inte på frågan om dom hade gjort samma sak om det varit Messi eller Zlatan som joxade. Då vet vi i alla fall vart du står i frågan om Messi kommer och joxar lite kring "Sturan".
Citera
2023-07-27, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Inget svar på TS fråga kanske, men det förekommer fickstölder i samband med bolljoxande: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ficktjuv-fintar-som-zlatan

Polisen kanske trodde att du ingick i en stöldliga?
Nä, det hade knappast med någon stöldliga att göra. Inkompetens kombinerat med extrem rädsla gissar jag på.
Citera
2023-07-27, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Du lever ett händelserikt liv!
Jadå. Jag kan citera ett av alla mina kvinnliga fans (jobbar på storhetsvansinne/megalomani). Skrev ner det på en lapp faktiskt. Det stack ut:
"Vad lever du för ...cl...cl... Clark Olofsson-liv-egentligen?????"
Mkt tjusig flicka/fan det där om jag minns rätt. Men, händelserikt. Jag vet inte riktigt, jag försöker leva som vanligt och är inte rädd för normala saker. Vilket många andra är. Rädslan i Sverige är ju extrem numera.
Citera
2023-07-27, 12:59
Medlem
Det stavas "polis".
Citera
2023-07-27, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Det stavas "polis".
Nej, inte längre. Organisationen (grisarna) är för mycket Åsa-Nisse + Kling och Klang för att det ska stavas "polis". Ordet "polis" har antagligen ärofyllda grekiska rötter som inte är värdigt dom här otroligt svagt begåvade tomtarna.

Rockenroll:
https://www.youtube.com/watch?v=Tgzo1fC49RY
...dom är inte värda att döda heller direkt. Sverige är inte LA, men klart värt att lyssna på lite för "inspo" tycker jag. Däremot ska ju dom som förtjänar det "sys in", så klart. Vidriga fegisar är vad dom är.
Citera
2023-07-27, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Blev inte du intagen till psyket i din förra tråd när du röjde i lägenheten?
Jo, men det hade inget med röjningen att göra. Det är dessutom helt åt helvete fel. Ta reda på vad Clark Olofsson hade gjort i samma sits så VI vet hur jag ska utnyttja situationen (och Dom Heliga Skattebetalarna - D.H.S.) . Tack på förhand.
Citera
2023-07-27, 14:35
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ

Du är helt dum i huvudet
Folk kan skada sig,.idiot
Citera
2023-07-27, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Du är helt dum i huvudet
Folk kan skada sig,.idiot
Eeeeeeeh? Varför ",." - eeeeh? Visst, någon kan åka på en korsbandsskada då dom vänder sig för att passa bollen, men jag säger: DET ÄR VÄRT RISKEN. VÅGA LEVA! MAN LEVER BARA EN GÅNG! LEV I NUET! VÅGA FJUTTA TILL EN FOTBOLL LITE LÖST!
Citera
2023-07-27, 14:38
Medlem
Varför måste du hålla och bråka sådär? Kan du inte bara gå därifrån när folk säger till dig att du stör?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in