2023-07-27, 16:34
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittbrus
Lägg ner. Du har helt fel, och är överbevisad av miljoner människor runt om i världen som upptäckt det som du av någon grumlig anledning vill negligera. Sorry, jorden är inte platt. Vi har varit på månen. Det du skriver är bara löjligt. Din faktaresistens och rashat är imponerande.

Vissa stegräknare har till och med en felprocent på 99%. Fakta är fakta och jag skulle bli förvånad om åklagaren skulle använda stegräknaren att basera sin talan på eftersom Majas advokat skulle demolera stegräknaren precis som du demolerar din egen trovärdighet bara genom att öppna käften.

Den i dina ögon äckliga negerns advokat har inte mkt att oroa sig för.
Och där tog det gamla rasistkortet upp. Jag hade avskytt negern oavsett om hon var svart eller vit. Kräver du att att jag ska se nåt fint i människan bara för att hon är just neger? Den vita är lika hemsk men har i alla fall erkänt mer eller mindre. Jag fattar att du ser mellan fingrarna för att Maja är negress och ful som stryk. Hon kommer att få vistas på den plats hon förtjänar och om hon inte var uppe och gick så kanske hon låg i sängen och drog armarna/fingrarna fram och tillbaka? Vad vet jag?
Citera
2023-07-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Grannens mobil har ju också åkt på en genomgång. Detta efter att J s försvarare begärde det. Vet du hur det ligger till med den andra genomgången av J och M s telefoner? Var det på uppmaning av någon försvarare eller var det åklagaren som själv tog beslutet?

Jag vet inte när de tänker presentera resultatet av undersökningar, men det lär inte ligga långt bort i tid. Det är nog åklagaren som velat kika lite.

Under tiden så har jag börjat kolla på de här stegserierna även om vi nog får bäst förutsättningar när protokoll väl släpps. Kommer nog inte gå att helt utröna hur MH rört sig men vi kanske kan få till en lite djupare analys än den som kommer presenteras av utredarna.

I filmsnutten här så emulerar jag en motsvarande iPhone som MH har. Det är med en särskild programvara som egentligen är overkill i sammanhanget (man kan köpa en Ferrari för vad den mest avancerade licensen kostar per år),men analyserna med det kan ge en del svar beroende på hur mycket info som släpps från utredningen av de här händelserna i mobiler. Videon är mer som demo än faktisk analys här inledningsvis.

Här är länken till videon, den går att spela direkt från Gofile och behöver alltså inte laddas ner. Kanske lättast att uppfatta allt om man kollar den i dator:

https://gofile.io/d/VpJS3Y

Håll utkik efter en SMS-notis...
Citera
2023-07-27, 16:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tänkte mest att om man är djupt kristen så tror man väl på helvetet, och det är där Maja riskerar att hamna enligt dem om hon inte erkänner och ångrar sina synder. Vågar de riskera ett evigt straff av Gud för ett kortare fängelsestraff i detta livet för sin dotter?

Det är nog en väldigt svår fråga för dem. Det "lättaste" för dem är nog att stoppa huvudet i sanden och tro på Ms oskuld.
Citera
2023-07-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kanske jag inte lyssade jättenoga, men jag tror att Majas försvarare menar att han sedan han kom in i bilden har haft tillgång till hennes mobil och de data som han kan ha kunnat se där i hälsoappen, samtidigt är det ju som du säger, sådant som har funnits tillgängliga i hennes mobil utan att behöva ha något som helst program.

Ser fram emot din nya grej, vad det nu kan vara.

Ja det väcker ju frågor om hur IT-forensiskt hennes mobil hanterats efter återlämnandet osv. En del klarnar snart kring resten.

Har precis skrivit ett inlägg som ger en fingervisning om min nya grej.
Citera
2023-07-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det fetade:
Är man ärlig behöver man inte anpassa sin berättelse.
Vi får hoppas att hon berättar ALLT i HR. Vare sig hon har deltagit i mordet eller ej.

Jag tror förstås att hon fortsätter med sin hittepåhistoria i HR för att få så milt straff som möjligt.
Citera
2023-07-27, 16:39
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Och då kommer de maniska försvararna härinne att påstå att hon äääntligen talat sanning haha..
Det är ju en jävla massa skickliga amatöradvokater här inne i tråden som ser varje kryphål för att mördaren Maja ska kunna vandra ut fri som fågeln. Antagligen miljöpartister som släpat hit allt kriminellt skit och tycker dom är godhjärtade. Eller också är det nåt annat som får dom att vurma för Maja.
Citera
2023-07-27, 16:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag kan inte se att sluttiderna, som väcker ytterligare frågor, och skärmtändningen egentligen förändrar något i nuläget. Mer info måste komma fram för att kunna dra några slutsatser.
Att M spatserade vid två tillfällen berättade hon långt innan stegräknaren bekräftade rörelsen, så det är inte nytt. Den takten stegräknaren visar att hon gått i kan inte stämma, den behöver förklaras. Och skärmtändningen kan tydligen vara lite vad som.

Det är klart intressant med fler hållpunktstider, men än så länge varken bekräftar eller dementerar de Ms eventuella skuld, som jag ser det.

Håller med dig, det är för många luckor.

Men en förundersökning bör göra en så tydlig tidslinje som möjligt, både utifrån de inblandades mobiler och utifrån grannens mobil. Då hade man kunnat komma nära en dödstidpunkt.

Förmodligen ligger denna runt 02:30 tiden som jag tror, men att Maja håller på med mobilen 02:33 ger henne inget alibi direkt. Man kan ju plocka upp mobilen nästan direkt efter eller lägga ifrån sig mobilen i nästa stund, även om det inte låter så troligt.

Min mobil (iPhone 12) hackar upp stegperioder i 3, 5 och tio sekunders perioder vid gång hemma och stannar jag på minsta sätt, om så bara några sekunder, påbörjas en ny starttid.

Min tro är att det är så man kollat på en sekvens på majs mobil, där man ser att mobilen är i rörelse, antingen i följd, eller det att det enbart är några sekunders möjligen minuters paus.Detta räknas sedan som en period då Maja ser ut att vara uppe och i rörelse.

Ex från min mobil, där jag pysslar med tvätt osv:

16:01:00- 16:01:03- 3 steg
16:01:03- 16:01:06 - 3 steg
16:01:39- 16:02:20 - 55 steg
16:02:30- 16:07:10- 68 steg
16:12:22- 16:22:16- 215 steg
16:23:15- 16:23:07- 11 steg

Man ser ju att jag är i rörelse, lite olika hur jag rör mig. Då kanske man i förundersökninen skulle säga tt starttiden är 16:01:00, och sluttiden 16:23:07?
Citera
2023-07-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Sen har man ju läst hur många versioner som helst här i tråden och speciellt från dom som vurmar för den svarta mördaren. Trötta Maja är exakt lika skyldig som stryparen. Punkt. Slut.

Så anser jag det också.
Citera
2023-07-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är nog en väldigt svår fråga för dem. Det "lättaste" för dem är nog att stoppa huvudet i sanden och tro på Ms oskuld.

Håller helt med dig. Med tanke på att vissa här i tråden fortsätter tro på henne trots alla lögner som mer och mer kommer fram så lär hennes föräldrar tänka likadant. De väljer nog att tro på allt hon säger för att det är lättast. Blir hon nu dömd vilket jag hoppas och tror kanske folk tar avstånd från kyrkan. Jag skulle inte vilja gå och be hos någon där dottern är dömd för mord och man själv väljer att ändå försvara henne.
Citera
2023-07-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror förstås att hon fortsätter med sin hittepåhistoria i HR för att få så milt straff som möjligt.

Hoppas då att Rullman pressar henne mer än förra gången och ifrågasätter tiderna. Hennes försvarare kommer få det jobbigt om hon håller fast vid en historia som är omöjlig.
Citera
2023-07-27, 16:44
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det står väl nåt i budorden också om att man inte ska ljuga också? Föräldrarna har misslyckats totalt och att man inte ska dräpa sin nästa borde vara prio ett av dom 7.

Googlade och såg att det var 10 budord. Dock bröt Maja mot dom flesta om man ska nagelfara lika skickligt som amatöradvokaterna här i tråden.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-07-27 kl. 16:56.
Citera
2023-07-27, 16:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tänkte mest att om man är djupt kristen så tror man väl på helvetet, och det är där Maja riskerar att hamna enligt dem om hon inte erkänner och ångrar sina synder. Vågar de riskera ett evigt straff av Gud för ett kortare fängelsestraff i detta livet för sin dotter?

Det gör de säkert... kristna är skenheliga jävlar som vill rida på att de är troende och därav mer renhårig än dig mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in