2023-07-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
De enda barn som är indoktrinerade är de som växer upp i religösa familjer. Jag var själv ett!

Religiös indoktrinering är inget aktuellt problem i dagens väst. Den indoktrinering som sker görs av makthavarna media och skolan. Inse detta. Religion är om något ett skydd mot den skadliga statsideologi som ökar psykisk ohälsa och får barn att bli transor.
Citera
2023-07-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Föräldrar har rätt att uppfostra sina barn. Du har absolut rätt att förklara för ditt barn varför du tror som du gör. Men om ditt barn så småningom vill gå sin egen väg, så har du ingen rätt att hindra det.

Vad betyder "rätt" här? Fysikens lagar tillåter att jag sätter stopp för att mitt barn tar hormoner och opererar könsorganen bortom räddning. Jag är villig att ta fängelse- och dödsstraff för att stoppa mitt barn från sån galenskap. Man tar ett sånt straff som ett hedersmärke, som en baddare från simningsskolan.
Citera
2023-07-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Bibeln begär dock det. Och det är evolutionärbiologiskt rimligt. Kvinnan har behövt lösa problemet att ta hand om barn vilket kräver hög grad av empati. Mannen har behövt ta de tunga besluten om var familjen ska röra sig och han har också behöver vara vaksam på fara.

Oj, wow!

Du försöker övertyga oss om att Jesus är Gud, men du tycker inte att vi ska rätta oss efter vad Jesus säger angående relationen mellan man och kvinna? För där är resten av bibeln viktigare?

Fastän alla de andra personerna i Bibeln - Moses, Paulus m.fl. - inte är Gud, till skillnad från Jesus, så ska vi ändå rätta oss efter de här andra personerna och inte efter Jesus när det gäller relationen mellan man och kvinna? Därför att Jesus hade fel där?

Tja, det står i Femte Moseboken någonstans att en kvinna som inte var oskuld på sin bröllopsnatt (fastän hon hade utgett sig för att vara det) skulle stenas till döds av "männen i staden". Det står också någon annanstans i Gamla testamentet att en son som inte lyder sina föräldrar ska stenas till döds. Och det står, i 2 Mos. 2:18 om jag minns rätt, att trollkvinnor inte ska få leva. Det är också tydligt i Gamla testamentet att det är tillåtet för män att ta sig många hustrur - ja, inte ens i Nya testamentet förbjuds månggifte.

Fina gamla levnadsregler! Dem ska vi inför igen, eller vad säger du?
Senast redigerad av Egna-tankar 2023-07-27 kl. 09:38.
Citera
2023-07-27, 09:34
Medlem
Citat:
Vad betyder "rätt" här? Fysikens lagar tillåter att jag sätter stopp för att mitt barn tar hormoner och opererar könsorganen bortom räddning. Jag är villig att ta fängelse- och dödsstraff för att stoppa mitt barn från sån galenskap.

"Fysikens lagar"!!!

Dödsstraff i Sverige!
Senast redigerad av Egna-tankar 2023-07-27 kl. 09:39.
Citera
2023-07-27, 09:37
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Exakt så. Det är just detta som vi ateister har påpekat i tråden hela tiden.
Jag hoppas att många hittar "Vägen" frivilligt.. och tror. Våga tro.
Tro kan försätta berg.
Inse att du har blivit grundlurad av den här världen. Precis som jag..

Allt står i Bibeln. Det kan vara svårt att förstå det skrivna för skapelsen och ffa Skaparen är så enastående och underbar. Så man måste lära det på ett speciellt sätt med liknelser. Tänk att Vi har en Levande Gud och kung. Som Guds avbild.. vilken kärlek.. Jag förstår att dessa ord provocerar och "skrämmer". Tänk större än bokstäverna. Gud är enbart god mot dig. Det är svårt att fatta.. Tänk vad underbart!
Du har det bästa som kan finnas!
Alla har tillgång till det bästa i världen här och nu.

Varför skulle din skit vara bättre? Kan du nämna nåt bättre?
Varför inte tro på det bästa. Du kan nå det här och nu. Det finns där. Tro bättre.

detta vill inte djävulen fienden att vi ska veta.

Därför är du ateist. det lurar många, det aset.

Citera
2023-07-27, 09:39
Medlem
Citat:
Att Jesus sa att en man ska lämna sin hustru och leva med henne var ett sätt för honom att försvara kvinnorna. För på Jesu tid hade de judiska männen rätt att snabbt och lätt lämna sina hustrur. Däremot var kvinnorna bundna till sina män så länge de levde, om inte männen övergav dem.

Observera att Jesus säger att en man ska lämna sin far och sin mor för att leva med sin hustru. Jesus lägger tydligt ansvaret på mannen. Observera att Jesus egen mamma själv hade blivit övergiven av den man som hade gjort henne med barn.

Den som läser Nya testamentet finner snabbt att människorna i Jesu närhet inte alls ansåg att hans mamma var en helig jungfru. Ingen av det vanliga folket i Nasareth eller Kapernaum eller något av de andra bibliska ställena talar om Maria som om hon vore speciellt utvald av Gud!
Sluta snacka skit.
Citera
2023-07-27, 09:40
Medlem
Citat:
Vad betyder "rätt" här? Fysikens lagar tillåter att jag sätter stopp för att mitt barn tar hormoner och opererar könsorganen bortom räddning. Jag är villig att ta fängelse- och dödsstraff för att stoppa mitt barn från sån galenskap. Man tar ett sånt straff som ett hedersmärke, som en baddare från simningsskolan.

Håller med 100%

Den indoktrinering som pågår i samhället för att förvirrade barn skall stympa sina kroppar i transideologins namn är otroligt mycket skadligare än något som några religiösa grupper sysslar med.

Och då har jag ändå träffat en del kristna, framför allt evangeliska sådana, som jag tycker lär sina barn en del mindre bra saker. Tex. att det är fel att fira jul. Men jämfört med transpropaganda så är till och med den mest fanatiska religiösa indoktrineringen att föredra.
Citera
2023-07-27, 09:57
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Du utgår från att Gud borde agera på ett visst sätt, det vill säga följa en viss moral. Eftersom Gud är definitionen av morallagen så blir det en motstridig frågeställning. Att Jesus frågade varför han var övergiven ser jag som ett uttryck för det tvivel som alltid kommer finnas hos människor, till och med hos de bästa av oss. Jesus var ju en människa trots allt. Han fick frestelser, erektioner och sånt precis som oss andra.

Ja, Gud borde åtminstone gjort vad alla föräldrar skulle ha gjort i den situationen, försöka att rädda sin son.
Man har ju läst om hans övernaturliga förmåga att klara av sådant som vi människor inte kan.

Så du tror att Jesus frågade varför Gud övergivit berodde på "ett uttryck för det tvivel som alltid kommer finnas hos människor"
Det tror inte jag.

Jag tror att när han utsattes för den tortyr som en korsfästelse är så var han verkligen övergiven
och troligen förtvivlad när Gud lämnat honom åt sitt öde.

Jag läste att det brukar ta 6 timmar innan en kors på tfäst människa dör.
Citera
2023-07-27, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Tror Pillerarm bara tröttnade på att du istället för att lägga fram några verkliga fakta eller bevis för dina påståenden, istället bara postade en länk till något arkeologisk psudo-fiction trams som inte har ett dugg med vetenskap att göra.

Antar det är upp till dig att tycka arkeologiska fynd är trams. I så fall är det ju upp till mig att se de som historiska och vetenskapliga bevis.
Citera
2023-07-27, 10:09
Medlem
Citat:
Jag har dock en fråga till dig angående din avatar med tjejen med de orimliga brösten. Om du har en dotter, vill du att hon ska försöka se ut så? Om du har en son, vill du att han ska gå på jakt efter tjejer som ser ut så?

Ingen kan se ut som tjejen i din avatar utan att operera sig. Tror du att Jesus hade gillat det? Eller Paulus?

Visst är brösten rätt stora men ibland sker stora mirakel. Brösten blir stora när man är gravid. Sen ser hon väldigt naturlig ut tycker jag själv. Inga tatueringar, smal midja, allmänt hälsosam. Finns tjejer med så stora tuttar. Googla "Abigail Shapiro mommy milkers". Ja jag är pervers, det kan du tacka porr-samhället för. Det är därför jag jagar ödet och Guds nåd. Jag ber varje dag att Gud ska släcka min omättliga törst efter stora bröst, men tills han gör det så kan jag bara spela rollen som Författaren skrivit åt mig så gott jag kan.

Det är också en slags proportionerlig rättvisa. I media så är nästan alla unga män numera dopade med steroider. Då tycker jag lite stora tuttar inte är så farligt. Kvinnor har väldigt höga krav på oss män. De borde slappna av lite, flörta lite.

Ja min dotter få klä sig så, så länge hon älskar Gud och sanning och förstår att lågt IQ är oattraktivt. I ett bra samhälle ser man mycket urringning och stora bröst. Kolla bara på hur miserabelt Mellanöstern är. De ser ut som spöket laban eller morran!!
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-07-27 kl. 10:15.
Citera
2023-07-27, 10:11
Medlem
Ballooonies avatar
Precis. Det finns en kärlek.
Hur kan det komma sig?
För att vi blev älskade först. Så mycket att Han gav oss allt.
Man kan ta del i den eller stå utanför.

Vi älskar dig ändå. Som du vill..

Det är svårt att se, vara och fungera i dessa banor och plan..

Måste ta även hänsyn till våra kroppar.

Bara genom Jesus blod. Guds lamm.. den perfekta återlösaren..
Citera
2023-07-27, 10:15
Medlem
Citat:
Vad är dina krav för att någon ska anses ha existerat? Att du sett dem med egna ögon?

Gott om bevis från flera trovärdiga och av varandra oberoende källor. Och nej, Jesus lever inte upp till de kraven.

Det kan säkert ha funnits flertalet faktiska personer som sagofiguren Jesus löst baserats på, men karaktären som beskrivs i Bibeln har givetvis inte funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in