2023-07-27, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
”Våra” piloter? Oj, ser svenska piloter också Rödluvan flyga omkring, det var det värsta.
Pentagon kan ägna sig åt riktiga lösningar på verkliga problem. Att tro på UFOn är en religion, inga miljarder i världen kommer att ge de svar de troende vill ha. Kanske är lösningen att bara säga, ”Okej, det var ufon med marsianer i som ville utföra rektoskopi på våra piloter, kan vi gå vidare nu?”
Nu antar jag att du ändå sett hearingen i sin helhet.
Och din förklaring på vittnesmålen i gårdagens hearing är...?
Citera
2023-07-27, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jämfört med teorin att fastställa att UFO:s faktiskt finns baserat endast på hörsägen?

De två sakerna är öht inte relaterade.
Citera
2023-07-27, 09:01
Medlem
zobras avatar
Det behöver inte vara objekt från rymden. Det kan även komma djupt från havet/underjord. Vi har trots allt utforskat vårt solsystem grundligare än vad vi gjort våra hav.

Är objekten från rymden, började det då dyka upp efter våra första atomklyvningar eller har dom varit här runt Tellus längre än Homo Sapiens? Dvs objekten måste inte komma utifrån vårt solsystem.

Objekten behöver inte vara farkoster. Det kan även vara ett fenomen vi ej förstår än. Kvantumfysik är trots allt bara lite mer än 100år gammalt med vårt moderna vetande.

Att helt avfärda det här är nog det mest korkade vi som människor kan göra bara för 1 av 1000x möjligheter låter löjligt i några personers öron. Lite som förkasta gravitation bara för det är svårt för gemene person att tänka kring.
Citera
2023-07-27, 09:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ingethoppingetjobb
Jag är så trött på människan och denna tråd är ett av många exempel varför. Över ljushastighet och andra dimensioner, vad pratar ni om? Hur fungerar detta, hur åker man fortare än ljuset? Om ni hävdar att det är varelser som bor i jordskorpan så finns det åtminstone någon form av rimlighet i det. Vi kan se ut i rymden och inget pekar på liv utanför jorden. Bara en sådan sak som att stanna en farkost som färdas nära ljusets hastighet borde kräva monumentala mängder energi och vi borde se spår av detta. Att hävda att det finns aliens på här på jorden är ett exceptionellt uttalande och det krävs bevis för att matcha detta. Ljud och ljusfenomen kan bero på så många saker men utomjordingar följt av gud är de minst troliga anledningarna. Vi närmar oss eller befinner oss i en verklighet där desinformation kan skapas och anpassas på en nivå som vi aldrig tidigare sett och jag är tyvärr övertygad om att människan inte kan klara av detta. Civ undergång genom trollning...
Lek med tanken att du har en civilisation som utvecklats kanske 500.000 tusen år mer än vår..

Där människan blir kanske 10.000 år.

Där AI utvecklats på ett sätt vi idag inte kan förstå..

Där man skickar iväg "människor" uppbyggda på AI teknik i en farkost som har kvalifikationer vi idag inte utvecklat.

Som kan vara utan mat och syre i evighet och får energi ex.vis via solen..

För att försöka förstå och se in i framtiden är vår enda chans att tänka "utanför boxen"...
Citera
2023-07-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Nu antar jag att du ändå sett hearingen i sin helhet.
Och din förklaring på vittnesmålen i gårdagens hearing är...?

Det finns väl ett par alternativ. Om man bara tittar på Grusch:

1. Grusch ljuger medvetet av en eller annan anledning.
2. Grusch tror på det han säger, men det är vanföreställningar.
3. Grusch har lurats av någon annan som visat fabricerade bevis. Han var trots allt inte så högt uppsatt, så allt han har fått se måste ha gidkänts uppifrån.
4. Grusch talar sanning.
Citera
2023-07-27, 09:25
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
”Våra” piloter? Oj, ser svenska piloter också Rödluvan flyga omkring, det var det värsta.
Pentagon kan ägna sig åt riktiga lösningar på verkliga problem. Att tro på UFOn är en religion, inga miljarder i världen kommer att ge de svar de troende vill ha. Kanske är lösningen att bara säga, ”Okej, det var ufon med marsianer i som ville utföra rektoskopi på våra piloter, kan vi gå vidare nu?”
De borde sätta upp en fiktiv myndighet som den i MIB. Där besökare kan få titta på kraschlandade "UFO:n" och mystiska "kroppsdelar". Bara att hänvisa dit nästa gång frågan dyker upp. Jag undrar hur många GB/s bandbredd som Internet hade sparat på det.
Citera
2023-07-27, 09:35
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det finns väl ett par alternativ. Om man bara tittar på Grusch:

1. Grusch ljuger medvetet av en eller annan anledning.
2. Grusch tror på det han säger, men det är vanföreställningar.
3. Grusch har lurats av någon annan som visat fabricerade bevis. Han var trots allt inte så högt uppsatt, så allt han har fått se måste ha gidkänts uppifrån.
4. Grusch talar sanning.
Han ljuger.

Grusch påstår att han har fått godkänt av Pentagon att avslöja informationen. Det hade han inte fått ok på om detta var verklig information som rör landets säkerhet. Det hade klassats som spionage och han hade suttit häktad nu. Men om det är en påhittad historia har han ju så klart rätt att berätta den för alla. Speciellt i USA. Pentagon sysslar inte med att censurera science fiction.
Citera
2023-07-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Räcker inte filmer och bilder uppbackade av vittnesmål och radarupptagningar från hela världen?
Inte för att jag är en renodlad tvivlare eller motståndare men efter alla år så har åtminstone min entusiasm sjunkit. Dåliga filmer och radarspår som kan vara vad som helst hjälper inte som bevis. Vittnesmål att människor ser eller upplever något måste ju förklaras för det är ju ett intressant fenomen och alla kan ju inte avfärdas. Bevis för mig är något fysiskt, något efterlämnat och det är väl det representanthuset försöker få fram. Det är lite underligt att inte andra länder hänger på och vill bli först med revolutionerande avslöjande och bevis och det får mig att tro att det inga finns. Men vem vet, det kanske kommer då USA väckt tävlingsanda. Vi får väl hoppas att vetenskapsmän tar mer tag i denna fråga för vad det än är så finns det ju något intressant i fenomenen som kanske kan ta vetenskapen längre. Inte bara tekniskt vetenskaplig men även pyskologiskt för människor har i alla tider berättat om möten med änglar, tomtar och troll. Tron på utomjorningar eller gud kanske bara visar sig vara en psykologisk abnorminitet hos människor baserad på rädsla för döden eller ensamheten.

Vad det gäller film så är det märkligt att med miljarder mobiler i byxfickan numera så finns det inte en enda bra film som kan bevisa något. Innan dessa mobilers intåg så fanns historier om UFO:n som flög omkring och tom landade inför grupper av människor men idag sinar även dom historierna för det skulle inte vara trovärdigt utan att en enda människa filmar. Kanske våra kära utomjordligar är medvetna om det och har infört regleringar, vad vet jag.

Ta bara konflikten i Ukraina där massor av människor riktar telefonerna uppåt för att filma flyg och missiler som far förbi, där tusentals drönare filmar marken och horizonten och där satelliter tar höguplösta bilder i massor, nada. Konflikten kan leda oss till världskrig och värre men utomjordingarna verkar ointresserade, inga "foo fighters" rapporterade (men det kanske kommer).

Denna fråga var kul och spännande då man var yngre men med åldern blir den bara mer utvattnad för inget mer läggs till utan det är bara samma gamla historier, bilder och filmer man sett tusentals gånger och inget blir någonsin skarpare eller kommer närmare en sanning. Men jag hoppas ändå på något revolutionerande för vi människor behöver verkligen det i någon form, ett uppvaknade och då menar jag inte dagens woke.
Citera
2023-07-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Han ljuger.

Grusch påstår att han har fått godkänt av Pentagon att avslöja informationen. Det hade han inte fått ok på om detta var verklig information som rör landets säkerhet. Det hade klassats som spionage och han hade suttit häktad nu. Men om det är en påhittad historia har han ju så klart rätt att berätta den för alla. Speciellt i USA. Pentagon sysslar inte med att censurera science fiction.

Ja, jag gör exakt samma tolkning. Eventuellt lider han av vanföreställningar och tror själv på det han säger.
Citera
2023-07-27, 09:54
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ja, jag gör exakt samma tolkning. Eventuellt lider han av vanföreställningar och tror själv på det han säger.

Intressant tolkning. Då måste ju David Fravor, Ryan Graves och alla andra vittnen som sett ufon också lida av vanföreställningar. Vad är sannolikheten för det?
Citera
2023-07-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Intressant tolkning. Då måste ju David Fravor, Ryan Graves och alla andra vittnen som sett ufon också lida av vanföreställningar. Vad är sannolikheten för det?

Om man tittar på historiska vittnesmål om människor som sett skogsrået eller näcken så är det faktiskt inte helt osannolikt. Finns gott om människor som drar en vals så länge någon lyssnar och defår vara i centrum.

Med det sagt så tror jag att det är mer sannolikt att det handlar om medvetna lögner.
Citera
2023-07-27, 10:15
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Om man tittar på historiska vittnesmål om människor som sett skogsrået eller näcken så är det faktiskt inte helt osannolikt. Finns gott om människor som drar en vals så länge någon lyssnar och defår vara i centrum.

Med det sagt så tror jag att det är mer sannolikt att det handlar om medvetna lögner.

Skogsrået och Näcken är dock endast fantasifoster. Flygande föremål som besitter avancerad teknik är högst verkliga. Så du kan inte dra den jämförelsen.

Du överdriver sannolikheten att dom skulle sitta där och ljuga. Kommer det fram att de ljuger så är det potentiellt långa fängelsestraff som väntar. Du kanske inte visste detta, men att ljuga under ed är en kriminell handling som är väldigt allvarlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in