2023-07-26, 22:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Att jag kan få ut det betyder inte att han kan det.

Jag skulle vilja påstå motsatsen. Om du kan få ut det så kan han också. Frågan var hur du vet att hans förmåga att få ut informationen är begränsad.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har personligen väldigt grundligt informerat journalisten/journalisterna vad skillnaden är. Om du lyssnat på radioinslaget jag är med i så nämner jag ju för den intervjuande journalisten att båda dessa OLIKA saker loggas i mobilen. Har de ändå missförstått det som skärmupplåsning när de varit i kontakt med åklagaren eller utredare så kan jag inte svara för dem.

Det är heller ingen som håller dig ansvarig för vad journalisterna rapporterar. Jag påtalar bara det faktum att det kan vara vilken som av parterna i kommunikationen som missuppfattat. Det kan också vara Gillberg, även om det verkar som han i alla fall själv är tämligen övertygad om sin sak. Vad som är korrekt återstår att se. Men information från en försvarsadvokat som påstår sig ha informationen tycker jag tills vidare får anses mer trovärdig än inofficiell information som läckt till media, när dessa nu står i strid med varandra.
Citera
2023-07-26, 22:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittbrus
Hatets kolportörer ger sig till känna.

Åh vad god du är. Det riktigt skiner om dig och din gloria.

Det har inget med hat att göra, jag tittat på omständigheterna och finner det uppenbart att hon är skyldig. Varken mer eller mindre, jag har inga personliga kopplingar till det hela mer än att jag finner det positivt när rättvisa skipas.
Citera
2023-07-26, 22:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag håller med dig. Domaren är en fd åklagare som var ytterst hårdför och ökänd som bytte bana för att han inte fick folk dömda i den utsträckning han själv önskade. Maja hade aldrig en rättvis chans. Hon har haft maximal otur. Om det inte vore två livstidsdomar skulle domen och efterföljande infantila förklaringar betraktas som löjeväckande. Nu är det hela närmast att betrakta som ett brott.

Jag litar på att Hovrätten demolerar tingsrättens dom. Jag kan inte se någon annan utgång.

Haha, ja det var väl du

Ja, även jag litar på att hovrätten demolerar tingsrättens dom mot Maja. Faktum är att jag tycker att man kan rikta skarp kritik även mot Rullman för att ha åtalat Maja för mord trots att han inte har tillstymmelse till bevis.
Citera
2023-07-26, 22:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag anser att jag har förklarat utförligt utifrån mitt yrke som jurist varför jag anser att domen inte håller den klass som rättvisan kräver. Vi lever torts allt i Sverige och inte i en bananrepublik där man kan hänga niggern i närmaste träd efter eget godtycke.

Jag har hängt med mkt länge och det som förr betraktades som ett dråp ger i detta fall livstid. Och förglöm ej att det krävs mkt mer än det som domstolen kokat ihop för att döma till livstid på Maja. Tidsbestämt kanske, Men det fattas uppsåt, teknisk bevisning eller erkännande från Maja. Det enda som finns är ett utpekande från en medmisstänkt, vilket inte äger samma värde som ett vittnes. Lågt bevisvärde. Vi får se.

Kan vi snälla, rara, söta fokusera på rätt sak för en gångs skull? Jag har flertalet gånger ifrågasatt att du kallat det hela för ett "fyllebråk" men du verkar inte riktigt vilja försvara detta uttalande. Kan du en gång för alla antingen presentera ett positivt underlag för att kalla det för "fyllebråk" eller annars ta tillbaka det du skrev?

Jag menar, en jurist borde väl rimligen förstå att ett tidigare bekräftat mordförsök innebär att det högst osannolikt rör sig om ett "fyllebråk"?
Citera
2023-07-26, 22:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
"Möjligt"? "Troligt"? "Kan inte uteslutas"?

Kan du inte bara bestämma dig för en sannolikhetsgrad? Och när du väl gjort det så får du gärna börja svara på de frågor som jag faktiskt ställer istället för din egen tolkning av dem.
Du undrade hur det stökat till mina funderingar och jag svarade.
Citera
2023-07-26, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Är du alltså inte längre lika övertygad?

Att åklagaren lämnat uppgiften att mordet skedde vid 0230 framkommer bland annat i SR's intervju med rådmannen, och säkerligen också i de olika rapporteringarna som finns från rättegången. Men det blundar du väl för nu, precis som för allt annat som inte ligger i linje med ditt hat mot Maja.
Vad bladdrar du om? Ge källa på att Rullman sagt att mordet ägt rum exakt 2:30 eller lägg ner.
Citera
2023-07-26, 22:58
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Lägg ner nu och sluta sprid en massa skit som inte är sant. Det blir inte eftt djävla steg om du inte reser på dig och går. Hoppa går också bra vilket registreras men det gjode väl inte mördaren Maja när hon sov sin skönhetssömn?

Att du är faktaresistent förändrar inte det faktum att en mobiltelefon kan registrera steg när den ligger i fickan på någon som sover. Detta har många rapporterat om. Det finns ingen anledning att tro att fallet är så här, eftersom Maja själv säger att hon var på toaletten, men det finns heller ingen anledning att förneka detta faktum.
Citera
2023-07-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag reagerade starkt på att M bara tagit 5 resp. 9 steg per minut, men det föreföll inte som att någon annan mer än du tyckte att det var märkligt.

Så mycket klokare av ditt resonemang blev jag inte, för så berusad kan hon väl knappast varit.

Eller kan hon det? Eller rättare sagt kan hon ha "spelat" as kalas för att slippa undan?

Min teori är att de 33 stegen som appen reggat mellan 02:20 och 02:26 är under visningen av lägenheten. Det fungerar även rent tidsmässigt med vad J påstår angående att T blev dödad i slutet eller efter visningen. Helt i linje med Rullmans påståenden. Jag vet inte hur TR kom fram till tidpunkten för mordet men den är antagligen fel.
Citera
2023-07-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Nu när våran Avel har visat polisen hur man får fram inte bara starttider utan även sluttider i Majas hälsoapp så ligger hon risigt till, ja. Det är dessutom BEVIS, inte indicier.

Detta med avsaknaden av röster och dessutom bristen på motvärnsskador är något att ta fasta på. Men hon KAN ha varit med i badrummet utan att göra något

Det börjar se riktigt illa ut för Maja. För den som aldrig behövt ta ansvar, ofta har skyddat sig med lögner, som inte får några konsekvenser i hemmet - får nu veta vad detta innebär när fallet tas upp i HR.

Ja, troligen kommer hon fällas hon också.

Ja, nu har det kommit fram bättre bevis tack vare Avel.

Hoppas att MH får minst 10 års fängelse.
Citera
2023-07-26, 23:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad bladdrar du om? Ge källa på att Rullman sagt att mordet ägt rum exakt 2:30 eller lägg ner.

Börjar du bli desperat?

Mordet tog enligt åklagaren flera minuter, så det finns ingen "exakt" tidpunkt, vilket inte heller jag påstått. Det är bara i din fantasivärld som du hittar på sånt. Källa har du redan fått och dessutom ett citat av dig själv där du själv påstår att mordet skedde då.

Majas telefon bevisar att hon är oskyldig till åklagarens anklagelse. Visst är det fantastiskt!?
Citera
2023-07-26, 23:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, nu har det kommit fram bättre bevis tack vare Avel.

Hoppas att MH får minst 10 års fängelse.

Nja, nu bevisar ju faktiskt Majas telefon att hon omöjligt kan ha hållit i Toves armar då mordet enligt åklagaren begicks. För Maja höll ju vid precis den tidpunkten på att fippla med sin telefon. Hon bör då rimligen inte dömas alls för mord.
Citera
2023-07-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Ms Hälsaapp registrerade alltså futtiga 33 steg mellan 02:19:39 och 02:26. Kan det vara visningen av lägenheten som J nämner?

Kan det vara så att T och J satt i köket och pratade fram till 02:19. Och att M kanske vilade eller något annat. Sen när T och J pratat klart visar J lägenheten. Här följer M med och sen kommer de till badrummet och mordet sker. Upplåsningen av telefonen 02:33 kan vara direkt efter mordet.

Det kan ligga något i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in