Citat:
Jag tycker han är tydlig med att ingenting av det som framkommit är nytt, inklusive de två skärmtändningarna vid 0233, där påpekar han dessutom att den information som framkommit nu är inkorrekt, och hävdar att den information som han har är mer korrekt, alltså att det som påstås om upplåsning är fel och att det som han säger, skärmtändning utan upplåsning, är korrekt. Detta tyder ju på att han har sin egen källa till information från mobilen.
Ja, det kan vara så han menar när det gäller stegserien, men knappast när det gäller skärmtändningarna.
Ok. Ja här skiljer sig då våra uppfattningar åt, och jag hänvisar då till det jag nämnde ovan om att Gillberg menar sig ha annan, mer korrekt information, än vad som framkommit nu.
Det kan dock vara så att han under dagen har fått information från utredningen, redan hunnit sätta sin in i dessa detaljer och på så vis påtalar detta fel i medias uppgifter. Läckan från polisen till media var väl knappast skriftlig, så där kan ju ha skett en hel del "viskningslek".
Ja, det kan vara så han menar när det gäller stegserien, men knappast när det gäller skärmtändningarna.
Ok. Ja här skiljer sig då våra uppfattningar åt, och jag hänvisar då till det jag nämnde ovan om att Gillberg menar sig ha annan, mer korrekt information, än vad som framkommit nu.
Det kan dock vara så att han under dagen har fått information från utredningen, redan hunnit sätta sin in i dessa detaljer och på så vis påtalar detta fel i medias uppgifter. Läckan från polisen till media var väl knappast skriftlig, så där kan ju ha skett en hel del "viskningslek".
Protokollen får väl tala sitt tydliga språk vad som är gjort och inte gjort här sen.
Den som lämnat uppgiften till radion har högst troligt inte haft koll på skillnaden på skärm tänds och låses upp. På den vägen KAN det vara.
Jag struntar ärligt talat i när/var/hur advokaten visste att det är backlight som loggats 02:33. Det jag vet är att han har begränsade möjligheter att ta ut sådan data ur mobilen själv.
Som försvarare vill han så klart sortera dessa bevis som strunt.