Citat:
Ursprungligen postat av
vittbrus
Jag anser att jag har förklarat utförligt utifrån mitt yrke som jurist varför jag anser att domen inte håller den klass som rättvisan kräver. Vi lever torts allt i Sverige och inte i en bananrepublik där man kan hänga niggern i närmaste träd efter eget godtycke.
Jag har hängt med mkt länge och det som förr betraktades som ett dråp ger i detta fall livstid. Och förglöm ej att det krävs mkt mer än det som domstolen kokat ihop för att döma till livstid på Maja. Tidsbestämt kanske, Men det fattas uppsåt, teknisk bevisning eller erkännande från Maja. Det enda som finns är ett utpekande från en medmisstänkt, vilket inte äger samma värde som ett vittnes. Lågt bevisvärde. Vi får se.
Kan vi snälla, rara, söta fokusera på rätt sak för en gångs skull? Jag har flertalet gånger ifrågasatt att du kallat det hela för ett "fyllebråk" men du verkar inte riktigt vilja försvara detta uttalande. Kan du en gång för alla antingen presentera ett positivt underlag för att kalla det för "fyllebråk" eller annars ta tillbaka det du skrev?
Jag menar, en jurist borde väl rimligen förstå att ett tidigare bekräftat mordförsök innebär att det högst osannolikt rör sig om ett "fyllebråk"?