2023-07-12, 22:32
Medlem
Testade tramadol första gången igår. Stor besvikelse. 3x50 mg. Kände ingenting! Kan toleransen verkligen vara så stor på olika individer?
Citera
2023-07-13, 14:20
Medlem
Tramadol är inget att rekommendera. Har varit med personer som tagit 800-1000 mg och fått krampanfall flera gånger, inget kul.
Citera
2023-07-14, 22:05
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akklari1
Testade tramadol första gången igår. Stor besvikelse. 3x50 mg. Kände ingenting! Kan toleransen verkligen vara så stor på olika individer?

400mg bör du ta, perfekt dos enligt mig. 300mg funkar väl också ifall du är ny inom tramadol. Är du liten och helt ny inom drogvärlden så kan du absolut känna av 150-200mg, men det är så olika det där ska vi komma ihåg.

Själv så har jag tagit 700mg som högst, 14st 50mg kapslar var det, skapligt skön dag det va.
Men minst 400mg för att jag ska känna av nåt. Dock har jag missbrukat tapentadol en del i mina dar, som är typ 3 ggr starkare än tram. Så kan va det som skapar en toleransökning också.
Citera
2023-07-15, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akklari1

Som sagt så slår den olika för många, lite som lyrica. Ingen stabil medicin som de förmodligen borde forskat mer på och förbättrat innan den släpptes. Jag kan knapra 1g utan knappt någon tolerans och det känns som ett långt kaffeinrus, smärtlindringen är bara okej. Andra säger att de krampar på 400mg även om jag själv aldrig sett någon krampa på det och jag känner många som knaprat flera g om dagen, men det är uppenbarligen en grej att tänka på.

Förmodligen borde du ha testat typ 300mg för att känna något.

Vill ni ta tramadol för att ha kul så säger jag skit i det. De känns väldigt sunkigt och det är vanligt att man blir ganska oskönt stissig/skakis. Ta ett par bärs istället eller rök en holk om det är er grej. Det blir nog bättre i det långa loppet än att börja trixa med piller.
Senast redigerad av kukpasta 2023-07-15 kl. 06:13.
Citera
2023-07-16, 20:00
Medlem
Suecokids avatar
Helvete vad skönt TramaDol är. Varit utan TramaDol i ett par veckor och smäller i mig några 200mgare och bara lyfter upp till molnen...
Citera
2023-07-18, 21:23
Medlem
Vet att jag för MÅNGA år sen ( typ 15-17 år) fick Tramadol för min knäskada, det jag kmr ihåg var att jag lika gärna kunnat äta "sockervadd "... hjälpte INTE ett skit! Det enda som hjälpte DÅ var Citodon...men då SOV jag hela tiden 🤨 Så jag kan lugnt säga att jag INTE förstår vad som skrivs om Tramadol....

Kmr dock ej ihåg doseringen jag hade
Senast redigerad av Skogis66 2023-07-18 kl. 21:25. Anledning: Glömde lite
Citera
2023-07-19, 17:57
Medlem
Suecokids avatar
Är det bara jag (förmodligen inte)? Men så förbannat mycket skönare när jag mortlade tramadolen och svalde pulvret med lite vatten?
Citera
2023-07-22, 04:40
Medlem
Thibideauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
I princip alla droger gör en (smått) efterbliven efter dagligt (miss)bruk, varesig det är tramadol, alkohol, benso, amfetamin..
Såvida man inte knarkat sönder hjärnan helt och hållet så brukar den vara bra på att reparera sig själv när man blir ren.

Hursomhelst, för hur många räcker egentligen 400mg som är den dagliga maxdosen enligt farbror doktor? Även om man haft uppehåll från alla slags opiater ett tag så tycker jag det känns som en låg dos. Jag tar enbart medicinskt och brukar känna mig relativt nöjd vid 800mg-1g, iallafall så stoppar jag där. Är detta bara jag? Sen läser man om folk som to.m får rus av 200mg (kan även vara spetsat med fentanyl?), och jag är inte ens ute efter rus.
Skumt att en medicin kan fungera så annorlunda för folk.

Tydligen saknar folk från norra Europa ett enzym som krävs för att konvertera Trammen till morfin, vilket leder till en sjukt hög tolerans och långsam metabolisering. Jag lider själv av detta, rekordet är 1.4g tram (med mycket benz såklart) och kunde ändå köra hem. Kände mig bäng men på ett äckligt sätt, som när man röker Meth.

PS. 7,4% har inte enzymet som krävs bland nordbor har jag för mig. MENA-folk blir svinbänga på typ 50-200mg lol.
Citera
2023-07-22, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thibideaux
Tydligen saknar folk från norra Europa ett enzym som krävs för att konvertera Trammen till morfin, vilket leder till en sjukt hög tolerans och långsam metabolisering. Jag lider själv av detta, rekordet är 1.4g tram (med mycket benz såklart) och kunde ändå köra hem. Kände mig bäng men på ett äckligt sätt, som när man röker Meth.

PS. 7,4% har inte enzymet som krävs bland nordbor har jag för mig. MENA-folk blir svinbänga på typ 50-200mg lol.

Men om vi saknar det varför fungerar det om man tar över den dagliga maxdosen? Jag känner nada av 400mg men vid 1-1.5g så börjar det pirra lite skönt i magen och smärtlindringen är utmärkt. Kan det vara så att vi faktiskt har har enzymet men det är jävligt envist och svårt att få igång? Kanske har något med DNA att göra från det kalla klimatet som format enzymet på ett speciellt sätt i hundratals, tusentals år? Skumt iallafall.
Citera
2023-07-26, 19:48
Medlem
Din.Tandborstes avatar
Tog nyss 600mg tramadol stada retard. Har lite opiat tolerans, tog Subutex för 4 dagar sen. Kan väl inte ligga kvar och blockera? Har väntat 3 och en halv timma. Knappt nått rus. Börjar klia lite nu typ. Kan det ta olika lång tid för olika retard tabletter? Beställd från pålitlig vendor på archetyp.
Citera
2023-07-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din.Tandborste
Tog nyss 600mg tramadol stada retard. Har lite opiat tolerans, tog Subutex för 4 dagar sen. Kan väl inte ligga kvar och blockera? Har väntat 3 och en halv timma. Knappt nått rus. Börjar klia lite nu typ. Kan det ta olika lång tid för olika retard tabletter? Beställd från pålitlig vendor på archetyp.

Nej det blockerar i typ 2-3 dagar möjligtvis har du lite tolerans i dig, men det blockerar inte efter 4 dygn. Krossade du inte depån, annars är det ju depå effekt så då släpper den inte ut allt på en gång utan lite i taget. Har du tagit sub för några dagar sen som är starkare än tramadol, det kan göra att du tycker tram är lite svagare. Men 600 mg är en stor dos, men 4 mg sub är mycket starkare och mycket bättre om du frågar mig.
Citera
2023-07-26, 20:08
Medlem
Din.Tandborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Nej det blockerar i typ 2-3 dagar möjligtvis har du lite tolerans i dig, men det blockerar inte efter 4 dygn. Krossade du inte depån, annars är det ju depå effekt så då släpper den inte ut allt på en gång utan lite i taget. Har du tagit sub för några dagar sen som är starkare än tramadol, det kan göra att du tycker tram är lite svagare. Men 600 mg är en stor dos, men 4 mg sub är mycket starkare och mycket bättre om du frågar mig.

Svalde hela. Bör väll kicka nu?! Har för mig att det brukar ta runt 3 timmar för att nå peak. Aja. Blir o slänga i sig en till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in