Citat:
Ursprungligen postat av
LeCastle
Du säger att man hittar på noveller.
Resurserna går till att fånga människor som söker efter barn i sexuellt syfte. Har du redan glömt bort det?
Då får jag förklara för dig igen.
Du grymtar om hur noveller ska få gäddor att sluta kontakta barn.
Då förklarar jag att det inte är tillägnat för dem.
Eftersom att det inte ger effekt.
Det vore ungefär som att försöka få goda människor att begå sexualbrott. Not gonna happen.
Berättelserna kommer från överlevare och det är för att andra ska förstå vikten av hur mycket pedofiler förstör människors liv. Samt att de inspirerar andra till att också våga prata ut.
Säger du att det är påhitt så har du passerat gränsen.
Nu kvarstår nästa fråga. Vad hoppas du göra för nytta i tråden som ska få alla att tycka att det är okej att ge sig på barn?
Nja, jag säger att konsensus i tråden var att novellen som publicerades under pseudonymen Kanelkakan var påhittad. Jag delar förvisso den bedömningen, men det var (har jag för mig) inte jag som kom med det ursprungliga påståendet.
Du säger att berättelserna från de som anklagar syftar till att andra ska förstå hur mycket deras liv är förstörda. Det är därför som jag ibland publicerar länkar till fall där påståendena har konstaterats vara lögn. Det ligger inte i mitt intresse att hetsen mot vita män ska bli ännu mer intensiv.
Jag tror att diskussionen skulle vinna på att vi lyfter blicken och ser Dumpen i ett större prespektiv. Jag har vid flera tillfällen skrivit att jag egentligen inte bryr mig särskilt mycket om sexbrott som sådana, men jag gillar inte åt vilket håll samhället har utvecklats under de senaste decennierna (främst en massa rättigheter för jobbiga grupper). Dumpen är en liten del i den utvecklingen.
Jag tror inte att jag lyckas övertyga någon med sekteristiskt tänkade på kort sikt, men motstånd kan vara värdefullt för att andra (som inte har någon direkt uppfattning) ska se att det inte råder konsensus om den sekteristiska bilden. På lång sikt så händer det även att det skapas tvivel hos de som tänker sekteristiskt. Som exempel på detta så kan jag nämna tolvstegstrådarna. Samma motstånd i början, men efter 5-10 år så visade det sig att flera av de mest hårdnackade tolvstegarna hade börjat vackla i sin till en början bergfasta tro.