2023-07-26, 17:00
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag gav ett svar på att du ställde dig frågande till varför det inte förmedlats några till dig. Jag vill inte att du ska tro att jag undanhåller dem medvetet för dig.

Kan du utveckla vad du menar med ditt uttryck och vilken roll dumpen har i det?

Nej, jag är intresserad av det du säger när jag diskuterar med dig.
Jag är redan övertygad om att du efterfrågar källor för att trötta ut mig. Jag använder givetvis källor när det är lämpligt, vilket det sällan är på Flashback och aldrig i den här tråden. Att det rådde konsensus kring att Dumpen har publicerat noveller får du ta ställning till själv genom att gå tillbaka i tråden.

Nej, jag orkar inte utveckla vad ett uttryck är. Du får helt enkelt googla.
Citera
2023-07-26, 17:08
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag är redan övertygad om att du efterfrågar källor för att trötta ut mig. Jag använder givetvis källor när det är lämpligt, vilket det sällan är på Flashback och aldrig i den här tråden. Att det rådde konsensus kring att Dumpen har publicerat noveller får du ta ställning till själv genom att gå tillbaka i tråden.

Nej, jag orkar inte utveckla vad ett uttryck är. Du får helt enkelt googla.

Antingen får man vidareutveckla eller lämna en förklarande källa när man slänger ut sig ett påstående. Du kan inte bara säga något om en maffia och sen sätta dig på tvären när du blir ifrågasatt över vad det betyder och vad de har med dumpen att göra. Det är inte för att trötta ut, det är för att jag har ett genuint intresse. Men efter sig själv dömer man andra.
Citera
2023-07-26, 17:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det är inte tillägnat för gäddor ditt jävla pucko.

Tror du att berättelser kommer få människor som begår sjuka brott att sluta begå sjuka brott?
Det skulle jag vilja se med mina egna ögon.

Skulle en berättelse kunna få Dalai Lama att våldta barn?
Du får mer än gärna presentera dina lösningar. Är det viktigt så tycker jag att du ska berätta.
Vem novellerna är tillägnade uttalar jag inte mig om, men med tanke på hur Dumpen med följare har förfasat sig över att snuskpellar har begärt ut sexbrottsdomar för att ha som lektyr så känns det väl inte helt osannolikt (antagande att påståendet om domarna stämmer) att även Dumpens noveller används på samma sätt.

Jag tror att det kan verka i båda riktningar. Vissa tänker säkert att de inte ska göra som i novellerna, medan andra blir inspirerade. Beträffande Dalai Lama så vet jag för lite om hans sexuella läggning för att kunna uttala mig.
Citera
2023-07-26, 17:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Antingen får man vidareutveckla eller lämna en förklarande källa när man slänger ut sig ett påstående. Du kan inte bara säga något om en maffia och sen sätta dig på tvären när du blir ifrågasatt över vad det betyder och vad de har med dumpen att göra. Det är inte för att trötta ut, det är för att jag har ett genuint intresse. Men efter sig själv dömer man andra.
Fast nu var det en källa på att Dumpens brev är författade av dem själva som du efterfrågade.
Citera
2023-07-26, 17:19
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Fast nu var det en källa på att Dumpens brev är författade av dem själva som du efterfrågade.

Du hänvisade mig till en diskussion, inte en källa. Vad folk diskuterar på flashback blir inte en automatiskt källa utan en åsikt.
Citera
2023-07-26, 17:22
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du hänvisade mig till en diskussion, inte en källa. Vad folk diskuterar på flashback blir inte en automatiskt källa utan en åsikt.
Exakt, jag hänvisade dig till en diskussion. Om du är nöjd med det eller inte skiter väl jag i.
Citera
2023-07-26, 17:24
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Exakt, jag hänvisade dig till en diskussion. Om du är nöjd med det eller inte skiter väl jag i.

Jag ville som sagt ha en källa. Diskussionen tar jag själv del i med dig. Men då krävs att båda är villiga att föra den framåt. Jag vill gärna veta med om dina åsikter och jag kan gärna presentera mina åsikter till dig. Källor kan jag lämna om du frågar efter dem eftersom du gjort din ståndpunkt tydlig där.

Vill du berätta mer eller känner du dig nöjd?
Citera
2023-07-26, 17:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag ville som sagt ha en källa. Diskussionen tar jag själv del i med dig. Men då krävs att båda är villiga att föra den framåt. Jag vill gärna veta med om dina åsikter och jag kan gärna presentera mina åsikter till dig. Källor kan jag lämna om du frågar efter dem eftersom du gjort din ståndpunkt tydlig där.

Vill du berätta mer eller känner du dig nöjd?
Både du och jag vet att det inte existerar något utvärderat papper som visar att Dumpen ligger bakom de noveller som publiceras (vad skulle forskningsfrågan egentligen bestå av?), så du efterfrågar inte någon källa på riktigt. Det är helt och hållet ett retoriskt knep från din sida.

Jag tycker att vi avslutar tjafset om källor här. Om du vill gå tillbaka i tråden så får du göra det, det är inte mitt problem.
Citera
2023-07-26, 17:38
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Både du och jag vet att det inte existerar något utvärderat papper som visar att Dumpen ligger bakom de noveller som publiceras (vad skulle forskningsfrågan egentligen bestå av?), så du efterfrågar inte någon källa på riktigt. Det är helt och hållet ett retoriskt knep från din sida.

Jag tycker att vi avslutar tjafset om källor här. Om du vill gå tillbaka i tråden så får du göra det, det är inte mitt problem.

Jag ber dig lägga fram vad som har fått dig att bilda meningen att dumpen ligger bakom novellerna. Jag ber dig inte skriva en avhandling. Istället kan du berätta om vad grundar du den uppfattningen i? Sättet de är skriva? I så fall blir min följdfråga vad får dig att tycka att texterna är långsökta eller påhittade? Finns det någon som känns verklighetstrogen? Finns det någon speciell du tycker utmärker sig extra som långsökt? Hör det ihop till din teori om "maffian"? Ingen av de frågorna tycker jag kräver en avhandling för att svara på. Det krävs däremot att du kan utveckla ditt resonemang mer än du hittills gjort. Du får helt enkelt stå till svars för påståenden och det är inte alltid en lätt sak att göra.
Citera
2023-07-26, 17:39
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Vem novellerna är tillägnade uttalar jag inte mig om, men med tanke på hur Dumpen med följare har förfasat sig över att snuskpellar har begärt ut sexbrottsdomar för att ha som lektyr så känns det väl inte helt osannolikt (antagande att påståendet om domarna stämmer) att även Dumpens noveller används på samma sätt.

Jag tror att det kan verka i båda riktningar. Vissa tänker säkert att de inte ska göra som i novellerna, medan andra blir inspirerade. Beträffande Dalai Lama så vet jag för lite om hans sexuella läggning för att kunna uttala mig.
Vad har hans sexuella läggning med det här är att göra? Det var ju inte riktigt det som var poängen. Men det är såhär du jobbar. Ljuger och manipulerar. Det funkar inte i skriftligt tal bland vuxna människor.

Du får backa upp dina påståenden och se över vad du är ute efter att tillfoga för skada.

Och det som är en aning frustrerande är att du tror att du kommer få en själ att tänka om om pedofili genom att smutskasta överlevare som blev utsatta för sexuella övergrepp som barn.
Citat:

Det är många som kontaktar dumpen på löpande band. Du är paranoid och tror att alla är ute efter att skada er. Vi vill inte att barn ska råka illa ut och vi kommer stå fast vid det.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-26 kl. 17:44.
Citera
2023-07-26, 17:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vad har hans sexuella läggning med det här är att göra? Det var ju inte riktigt det som var poängen. Men det är såhär du jobbar. Ljuger och manipulerar. Det funkar inte i skriftligt tal bland vuxna människor.

Du får backa upp dina påståenden och se över vad du är ute efter att tillfoga för skada.

Och det som är en aning frustrerande är att du tror att du kommer få en själ att tänka om om pedofili genom att smutskasta överlevare som blev utsatta för sexuella övergrepp som barn.

Det är många som kontaktar dumpen på löpande band. Du är paranoid och tror att alla ör ute efter att skada er. Vi vill inte att barn ska råka illa ut och vi kommer stå fast vid det.
Jag har inte påstått någonting. Det jag skrev var att om Dumpen tror att deras noveller får gubbar att sluta sexchatta så är det ok för mig. Det var du som frågade mig om Dumpens noveller skulle kunna få Dalai Lama att vilja ligga med en ungdom (fritt översatt från dumpenspråk), på vilket jag svarade att jag inte vet. Inte mycket till påstående där heller.

På vilket sätt jag har smutskastat folk som anklagar andra för sexbrott (återigen översatt)? Jag har aldrig sagt att jag tror att alla är ute efter vita heteromän, bara att det finns en grupp som är det. Hur stor den gruppen är har jag inte specificerat, annat än att det rör sig om en minoritet.
Citera
2023-07-26, 17:54
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag har inte påstått någonting. Det jag skrev var att om Dumpen tror att deras noveller får gubbar att sluta sexchatta så är det ok för mig. Det var du som frågade mig om Dumpens noveller skulle kunna få Dalai Lama att vilja ligga med en ungdom (fritt översatt från dumpenspråk), på vilket jag svarade att jag inte vet. Inte mycket till påstående där heller.

På vilket sätt jag har smutskastat folk som anklagar andra för sexbrott (återigen översatt)? Jag har aldrig sagt att jag tror att alla är ute efter vita heteromän, bara att det finns en grupp som är det. Hur stor den gruppen är har jag inte specificerat, annat än att det rör sig om en minoritet.
Du säger att man hittar på noveller.
Resurserna går till att fånga människor som söker efter barn i sexuellt syfte. Har du redan glömt bort det?

Då får jag förklara för dig igen.

Du grymtar om hur noveller ska få gäddor att sluta kontakta barn.
Då förklarar jag att det inte är tillägnat för dem.
Eftersom att det inte ger effekt.

Det vore ungefär som att försöka få goda människor att begå sexualbrott. Not gonna happen.

Berättelserna kommer från överlevare och det är för att andra ska förstå vikten av hur mycket pedofiler förstör människors liv. Samt att de inspirerar andra till att också våga prata ut.

Säger du att det är påhitt så har du passerat gränsen.

Nu kvarstår nästa fråga. Vad hoppas du göra för nytta i tråden som ska få alla att tycka att det är okej att ge sig på barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in