2023-07-25, 21:49
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Det är Ryssland som utsätter Sverige för hot. Du får med andra ord fråga Ryssland varför vi "ska utsättas för ett hot från första början."
Ge ett exempel!!
Citera
2023-07-25, 23:29
Medlem
HRTs avatar
Dra in alla bidrag, köp biljett hem till deras ursprungsland så är det en win win för alla!!!

Ryssarna har gång på gång kränkt Svenskt vatten, luftrum med övade bombräder bl.a. mot Stockholm. De har to navigerat långt in på Svenskt militärt skyddat område och gått på grund med en atombestyckad ubåt.
Hoten i Tv, om att riktade missiler mot Sverige i 25 år minst.
Putins hot där han klassificerat Sverige som Fiende och Hot mot Ryssland
Putins hot mot hela Europa med kärnvapen.

Alltså mussarna i detta forumet förpestar fan hela vapendelen. Kräk! som inte ställer upp för den hand som göder dem.
Senast redigerad av HRT 2023-07-26 kl. 00:22.
Citera
2023-07-26, 14:33
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Dra in alla bidrag, köp biljett hem till deras ursprungsland så är det en win win för alla!!!

Ryssarna har gång på gång kränkt Svenskt vatten, luftrum med övade bombräder bl.a. mot Stockholm. De har to navigerat långt in på Svenskt militärt skyddat område och gått på grund med en atombestyckad ubåt.
Hoten i Tv, om att riktade missiler mot Sverige i 25 år minst.
Putins hot där han klassificerat Sverige som Fiende och Hot mot Ryssland
Putins hot mot hela Europa med kärnvapen.

Alltså mussarna i detta forumet förpestar fan hela vapendelen. Kräk! som inte ställer upp för den hand som göder dem.
Lyssna, när har de kränkt luftrummet?
”Kränkt”?

Det klart man får rikta missiler mot vilka mål man vill. Sverige riktar sina vapen mot alla möjliga mål. Kom till saken, yalla. När har Ryssland kränkt erat territorium?
Senast redigerad av Bahram 2023-07-26 kl. 14:36.
Citera
2023-07-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Lyssna, när har de kränkt luftrummet?
”Kränkt”?

Det klart man får rikta missiler mot vilka mål man vill. Sverige riktar sina vapen mot alla möjliga mål. Kom till saken, yalla. När har Ryssland kränkt erat territorium?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ryskt-militarflygplan-har-krankt-svenskt-luftrum

Bara ett av mååånga exempel på kränkningar.
Citera
2023-07-26, 14:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Tacksamhet till det nya landet verkar begränsad.
” 53 procent av invandrarna "kan inte tänka sig att göra värnplikt”

Att diskutera: är det bra eller dåligt för Sverige? Och har de fattat att det råder total försvarsplikt för alla svenska medborgare i händelse av krig?

https://www.friatider.se/unga-invandrare-mycket-negativa-till-att-forsvara-sverige
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/intresset-for-att-gora-lumpen-ar-lagre-for-gruppen-med-utomnordisk-bakgrund

Vet inte hur pass trygg jag hade känt mig om nu t.o.m. staten ska medverka till att beväpna babbarna..
Det ser man ju redan nu hur bra det går, det skjuts hejvilt och inte speciellt pricksäkert heller.

Efter allt hat som dessa skriker ut mot Sverige och svenskarna (som svarar med att låta det regna ännu mera bidrag från himlen), rättfärdigar stenkastning mot polis, nu efter koranbränningarna vill ha ihjäl varenda svensk, lurar, bedrar, misshandlar, våldtar, skapar egna parallella samhällen i vårt fina land osv osv..

Att därefter be dom ställa sig rakryggade, kräva att dom ska tjäna och försvara Sverige, gå i döden för oss.
Och då dessutom beväpna dom.

Nja, vettefan hur bra det hade blivit.
Citera
2023-07-26, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RecklessAbandon
Det är ganska dubbelt och en inte helt lätt fråga. Självklart hade jag velat att 100% hade velat göra värnplikten, och det är ett misslyckande av integrationen att det är så få som vill. Vi måste vara mycket tydligare med vad vi förväntar oss av de som kommer hit.

Patetiska politiker-fraser. Sverige är djävligt tydliga redan. In med dig bara. Sätt gärna barn till världen. Säger svenskar emot knäcker vi dem med radist-anklagelser.

Jag är pursvensk. Vill inte heller slåss för denna propagandistiska ryss- och svenskfientliga NATO-stat som mörkar och vinklar. Finns heller inga.ryssar som vill mig något illa. Hotet finns bland våra egna.
Citera
2023-07-26, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Det är Ryssland som utsätter Sverige för hot. Du får med andra ord fråga Ryssland varför vi "ska utsättas för ett hot från första början."

I helvete Ryssland gör men vi hotar dem med vapenleveranserna till Ukraina, NATO-medlemsskapet och att acceptera USAs förstörelse av Nordstream.
Citera
2023-07-26, 15:04
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ryskt-militarflygplan-har-krankt-svenskt-luftrum

Bara ett av mååånga exempel på kränkningar.
Det där är inte kränkning av era terrotorier. Tidningar skriver så men läs din källa.

Citat:
Jag tycker det är oansvarigt och oprofessionellt att flyga så nära ett lands gränser med militärflygplan. Det finns ingen anledning att man ska flyga så nära så att man av misstag kan gå in i ett lands territorium, man kan mycket väl vara 10-15 kilometer från gränsen, då behöver inte sådana här saker hända, säger Edström.

Sånt räknas inte som kränkning. Det händer hela tiden att länderna varnar varandra (hallå du är för nära). Kränkning är när Ryska plan flyger över en stad eller längre in i luftrummet.
Sedan är det här nåt Sverige påstår.
Citera
2023-07-26, 15:06
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
I helvete Ryssland gör men vi hotar dem med vapenleveranserna till Ukraina, NATO-medlemsskapet och att acceptera USAs förstörelse av Nordstream.
Det klart att de oxå kan jävlas. Sverige ställer sig öppet på Ukrainas sida. Skapar nåt fientlig luftrum mot ryssarna över Östersjön. Vad förväntas liksom?
Citera
2023-07-26, 15:11
Medlem
Citat:
Det där är inte kränkning av era terrotorier. Tidningar skriver så men läs din källa.

Sånt räknas inte som kränkning. Det händer hela tiden att länderna varnar varandra (hallå du är för nära). Kränkning är när Ryska plan flyger över en stad eller längre in i luftrummet.
Sedan är det här nåt Sverige påstår.

”Planet befann sig öster om Bornholm och flög därefter mot svenskt territorium. Under en kortare period kränkte planet svenskt luftrum för att sedan lämna området. Svensk incidentberedskap följde hela förloppet och fotograferade händelsen”

Luftrum som luftrum! Behöver för fan inte flygas över någon stad för att räknas som krängning! Stollerier.
Citera
2023-07-26, 15:11
Bannlyst
Citat:
Det klart att de oxå kan jävlas. Sverige ställer sig öppet på Ukrainas sida. Skapar nåt fientlig luftrum mot ryssarna över Östersjön. Vad förväntas liksom?

Javisst. Det du och jag klarar av är att visa förståelse och att ta eget ansvar. Det borgar för fred och inte för krig. Jag skulle också försvara Sverige om det var en självklarhet men det är sannerligen inte längre självklart. Inte som Sverige håller på så att det gynnar politiker-kåren, militären och vapenindustrin, med kriget i Ukraina som lämplig förevändning.
Citera
2023-07-26, 15:18
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Javisst. Det du och jag klarar av är att visa förståelse och att ta eget ansvar. Det borgar för fred och inte för krig. Jag skulle också försvara Sverige om det var en självklarhet men det är sannerligen inte längre självklart. Inte som Sverige håller på så att det gynnar politiker-kåren, militären och vapenindustrin, med kriget i Ukraina som lämplig förevändning.
De fattar ju inte. De vill till varje pris starta ett krig mot Ryssland. Sen vill de tvinga in såna som mig att kriga för dem. Jag har inget emot ryssarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in