2023-07-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag känner att Sverige har förändrats och den förändringen omfattar också iidealen. Jag tror inte att den här nya generationen ”svenskar” gör ett skit för Sverige. Det som återstår är invandrare som i princip utgör arbetarklassen i Sverige. De är inga gäster, de bor här permanent och har avlat halvblod och grejer. Men för att mobilisera till ett krig kommer det att krävas villiga att kriga för Sverige.
Varför ska man göra det? Varför ska man inte slåss på fiendens sida så Sverige faller i sin nuvaranda regeringsform? Det ger utlänningar mer än att försvara en regering som har en arbetsmarknad av foodora folk (slavarbete på moppe) och rasism.

Ja det är en bra fråga!
Varför ska en invandrare vars tro och identitet förnedrats i olika strukturer kriga för Sverige?

Varför ska inte invandraren ansluta sig till fienden?
Citera
2023-07-24, 23:29
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det tror jag inte!
Du kan inte tvinga människor att kriga. De vill inte och deras närvaro äventyrar säkerheten.
Värnplikt i krig är ingen dans på rosor nej.
Citera
2023-07-24, 23:58
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Värnplikt i krig är ingen dans på rosor nej.
Går inte att tvinga utlänningar, speciellt om männen utfört värnplikten i ett annat land.
Citera
2023-07-25, 00:12
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Går inte att tvinga utlänningar, speciellt om männen utfört värnplikten i ett annat land.
Nu handlar det väl inte främst om redan vuxna utan barn till invandrare som har medborgarskap, födda här eller kommit som små.
Och klart det går att tvinga dem eller sätta dem i fängelse som andra totalvägrare
Citera
2023-07-25, 07:04
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Nu handlar det väl inte främst om redan vuxna utan barn till invandrare som har medborgarskap, födda här eller kommit som små.
Och klart det går att tvinga dem eller sätta dem i fängelse som andra totalvägrare
Du menar såna som jag. Nej, jag kommer inte kriga för Sverige. Aldrig i livet att jag försvarar Sveriges nuvarande position. Visst jag kan fängslas istället. Men det lär inte vara nåt som gynnar Sverige.
Citera
2023-07-25, 07:07
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Problemet handlar snarare om regeringens icke-demokratiska förfaringssätt. Varför ska svenskar utsättas för ett hot från första början?
Att Sverige går med i Nato innebär att man låter Natos infrastruktur växa mot Rysslands intressen.

Vilka känner sig motiverade för ett sådant krig? Jag tror inte du kan hitta så många. Dessutom behöver Sverige ha människor med kompetens som kan kriga. Det här handlar inte om att rädda Sverige. Det här går ut på att vissa vill att Sverige ska hamna i krig. Från dag 1 har alla era strategier varit att förlita er på en amerikansk konsekvensanalys. De militärer som råder politiker till detta är korrupta.

Motivation kommer inifrån och då ett folk känner sig involverade. Det är just då människor kan tänka sig försvara ett land.
Men var är motivet? Varför ska man kriga? På vilket sätt krigar man för Sverige när man krigar för Natos expansion?

Varför ska flyktingar som flytt från krig göra värnplikten? Dessutom anser en del att de också ska kriga. Paradoxerna är många..

Det är det jag menar oxå. Vad ska man försvara? Förorterna? SD? Villaägarna på Djursholm? Pizzerorna som toppen på slavarnas karriär? Segregationen? Vad exakt är det man ska försvara som utlänning?
Citera
2023-07-25, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det är det jag menar oxå. Vad ska man försvara? Förorterna? SD? Villaägarna på Djursholm? Pizzerorna som toppen på slavarnas karriär? Segregationen? Vad exakt är det man ska försvara som utlänning?

Med den inställningen du och IR5 har till att försvara demokratin, kung och fosterland förstår jag fan inte vad ni har här i Sverige att göra. Åk hem till era hemländer i stället!
Citera
2023-07-25, 08:43
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Med den inställningen du och IR5 har till att försvara demokratin, kung och fosterland förstår jag fan inte vad ni har här i Sverige att göra. Åk hem till era hemländer i stället!
Vilken demokrati?
Aha, du menar orten (fängelser) där foodorafolket ska hylla din kung? Tror du på det själv eller?
Ja, jag kan åka vart jag vill. Du bestämmer inte vart folk ska åka. Acceptera istället att du inte har kuken att försvara ditt land. Jag tänker inte försvara Sverige. Det här är inte Sverige jag känner igen. Det är rassarnas land och få se nu om dina rassar kan försvara sig.

Som sagt jag kommer att samarbeta med ryssarna för att få till en förändring i Sverige. Putin kommer nog att uppskatta mitt samarbete
Citera
2023-07-25, 11:47
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Problemet handlar snarare om regeringens icke-demokratiska förfaringssätt. Varför ska svenskar utsättas för ett hot från första början?
Att Sverige går med i Nato innebär att man låter Natos infrastruktur växa mot Rysslands intressen.

Vilka känner sig motiverade för ett sådant krig? Jag tror inte du kan hitta så många. Dessutom behöver Sverige ha människor med kompetens som kan kriga. Det här handlar inte om att rädda Sverige. Det här går ut på att vissa vill att Sverige ska hamna i krig. Från dag 1 har alla era strategier varit att förlita er på en amerikansk konsekvensanalys. De militärer som råder politiker till detta är korrupta.

Motivation kommer inifrån och då ett folk känner sig involverade. Det är just då människor kan tänka sig försvara ett land.
Men var är motivet? Varför ska man kriga? På vilket sätt krigar man för Sverige när man krigar för Natos expansion?

Varför ska flyktingar som flytt från krig göra värnplikten? Dessutom anser en del att de också ska kriga. Paradoxerna är många..
Exakt, mycket bra skrivet. 👍🏼👍🏼
Citera
2023-07-25, 16:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ja det är en bra fråga!
Varför ska en invandrare vars tro och identitet förnedrats i olika strukturer kriga för Sverige?

Varför ska inte invandraren ansluta sig till fienden?

Varför skulle svenskarna förvänta sig hjälp av dem, svenskar som rånats, misshandlats, våldtagits av sådana varelser. De ÄR våra fienden.
Citera
2023-07-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Varför skulle svenskarna förvänta sig hjälp av dem, svenskar som rånats, misshandlats, våldtagits av sådana varelser. De ÄR våra fienden.

Du måste tänka lite längre...
Generationer dör i krig. Sverige är ett litet land med en stor andel äldre människor.
Det är verkligen beklagligt att Sverige har valt att indirekt medverka till det omfattande kriget mot Ryssland. Men det gäller ju inte bara att gå ut i krig. Det gäller också att bevara sin kompetens så landet fungerar.
Citera
2023-07-25, 18:14
Medlem
Citat:

Det är Ryssland som utsätter Sverige för hot. Du får med andra ord fråga Ryssland varför vi "ska utsättas för ett hot från första början."
Senast redigerad av handelschon 2023-07-25 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in