2023-07-26, 15:23
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
”Planet befann sig öster om Bornholm och flög därefter mot svenskt territorium. Under en kortare period kränkte planet svenskt luftrum för att sedan lämna området. Svensk incidentberedskap följde hela förloppet och fotograferade händelsen”

Luftrum som luftrum! Behöver för fan inte flygas över någon stad för att räknas som krängning! Stollerier.
Nej, sånt händer hela tiden. Om man får varning och inte gör rätt då räknas det som kränkning. Vill du ha luftlinjal eller?
Citera
2023-07-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ge ett exempel!!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ryska_p%C3%A5sken
Citera
2023-07-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ryska_p%C3%A5sken

Det är bara påståenden och objekten har inte observerats under interception. Detta innebär att det mycket väl kan vara statlig propaganda.

Jag tror inte att Ryssland lyfter flyg i första hand om man nu skulle vilja anfalla Sverige. . Hotet från Ryssland baseras inte på svenska analyser. Dessutom är svenska politiker okunniga om militära angelägenheter vilket gör att de kan vilseledas.

Invandrare kommer som Bahram skriver aldrig kriga för Sverige. De kommer möjligen vilja ha betalt eller undersöka om man ens har en chans mot ryssarna. Om inte så kommer de som Bahram skriver ansluta sig till fienden. Efter kriget så kommer anspråk göras på det ena och andra. Så Bahrams teori kan mycket väl stämma.
Invandrare känner inte något för Sverige. Men de vill ha inflytande och det skulle vara ett bra tillfälle.
Citera
2023-07-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det är bara påståenden och objekten har inte observerats under interception. Detta innebär att det mycket väl kan vara statlig propaganda.

Jag tror inte att Ryssland lyfter flyg i första hand om man nu skulle vilja anfalla Sverige. . Hotet från Ryssland baseras inte på svenska analyser. Dessutom är svenska politiker okunniga om militära angelägenheter vilket gör att de kan vilseledas.

Invandrare kommer som Bahram skriver aldrig kriga för Sverige. De kommer möjligen vilja ha betalt eller undersöka om man ens har en chans mot ryssarna. Om inte så kommer de som Bahram skriver ansluta sig till fienden. Efter kriget så kommer anspråk göras på det ena och andra. Så Bahrams teori kan mycket väl stämma.
Invandrare känner inte något för Sverige. Men de vill ha inflytande och det skulle vara ett bra tillfälle.

Tack för den IRI-anska analysen av den ryska påsken.

Sverige bör kanske behandla invandrare på samma sätt som IRI behandlar MEK?

MENA-invandrare kommer inte att kriga, de kommer att fly omedelbums. Äpplet faller inte långt från trädet.
Senast redigerad av handelschon 2023-07-27 kl. 12:50.
Citera
2023-07-27, 22:03
Medlem
Citat:
Tack för den IRI-anska analysen av den ryska påsken.

Sverige bör kanske behandla invandrare på samma sätt som IRI behandlar MEK?

MENA-invandrare kommer inte att kriga, de kommer att fly omedelbums. Äpplet faller inte långt från trädet.
Ni får behandla förräderi och annat i enlighet med rikets lagar. Men Iran tvingade inte MEK eller någon att kriga. Tvingar ni folk att kriga så får ni räkna med sådana konsekvenser.
Men lilla pojken vi var tvungna att kriga. Annars hade de rensat oss och folket. Men du och dina kompisar verkar tro att det är kul att kriga? Vänta tills du får känna vågen av en missil.

Har du tänkt på vilka arbetskrafter som ska ta hand om skadade? Nej
Vilka ska driva myndigheterna?
Tror du att du får dricka Arlas mjölk?
Hur ska ni säkra transporterna?
USA matar er kanske? Vad kan värnpliktiga göra menar du?

Jag bläddrar i läroplanen för den svenska skolan från år 1995 och framåt. Ni har verkligen goda förutsättningar för att kriga. Skicka fram Jimmie Åkesson så får vi se honom i action. Eller SD-gänget med järnrör.

Citera
2023-07-27, 22:10
Medlem
KingHisss avatar
Då behövs bättre integration. Sedan tror jag det är en generationsfråga. Om 10 pr tror jag fler inser potentialen i lumpen. Som exempelvis för jobb osv. När ungarna som idag är 8-10 år blir 18-20 så kommer läget se annorlunda ut.
Citera
2023-07-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Då behövs bättre integration. Sedan tror jag det är en generationsfråga. Om 10 pr tror jag fler inser potentialen i lumpen. Som exempelvis för jobb osv. När ungarna som idag är 8-10 år blir 18-20 så kommer läget se annorlunda ut.
Ja, här har vi någon som säger något annat. Bra!
Om vi integrerar människor måste deras kultur få en representation i militära sammanhang. Hur löser du det?
Citera
2023-07-28, 06:35
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ja, här har vi någon som säger något annat. Bra!
Om vi integrerar människor måste deras kultur få en representation i militära sammanhang. Hur löser du det?

Delvis tror jag att de som föds här, lär sig Svenska tidigt (som ungar gör) så kommer dessa 47% bli iaf 30%. Sen måste det till insatser tidigt i grundskolan, skapa något de kan tro på och sträva mot. En gemensam fiende är ju alltid bra, nu är det snarare polarisering mellan grupper.

Sport och framförallt lagsport är bra, det lär samarbete. Det är kul och barn blir av med överenergi.

Vi har haft 3 st 9e klassare i smedjan som sommarjobbare, alla invandrare, de tror på Sverige bilden, vill integreras, göra rätt för sig. Lite det Sverige handlar om: göra rätt för sig. Jag hade hand om en av dessa så har lärt mig en del av iaf hans syn och tankar osv. Nu är det inte något avgörande för frågan, men om vi som är integrerade inte frågar och är nyfikna samtidigt som vi hjälper med kunskap och råd då kommer dessa unga polariseras.

Men att det skulle bli 100% som vill göra lumpen är nog orimligt. Tror inte heller 100% av alla etniska Svenskar vill göra lumpen.
Senast redigerad av KingHiss 2023-07-28 kl. 06:38.
Citera
2023-07-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ni får behandla förräderi och annat i enlighet med rikets lagar. Men Iran tvingade inte MEK eller någon att kriga. Tvingar ni folk att kriga så får ni räkna med sådana konsekvenser.
Men lilla pojken vi var tvungna att kriga. Annars hade de rensat oss och folket. Men du och dina kompisar verkar tro att det är kul att kriga? Vänta tills du får känna vågen av en missil.

Jag bläddrar i läroplanen för den svenska skolan från år 1995 och framåt. Ni har verkligen goda förutsättningar för att kriga.

Det är du som säger att alla invandrare i Sverige är femtekolonnare. Det förefaller alltså vara fullt legitimt att behandla samtliga nysvenskar på precis samma sätt som IRI behandlar MEK.

Jag undviker helst krig, men Ryssland bryr sig föga om mina preferenser.

"Iran tvingade inte någon att kriga". "Vi var tvungna att kriga".

IRI:anska mästerstrateger bläddrar alltså i skolplaner i syfte att bedöma ett lands stridsförmåga. Arma, arma IRI.
Senast redigerad av handelschon 2023-07-28 kl. 16:38.
Citera
2023-07-28, 17:12
Medlem
HRTs avatar
I händelse av nära förestående krig bör vi omedelbart gripa adidas maffian med familjer vi behöver dem som sandsäckar eller så skickar vi dem rakt i fiendens händer så de får fullt upp med dem.
Citera
2023-07-28, 17:48
Medlem
Citat:
Det är du som säger att alla invandrare i Sverige är femtekolonnare. Det förefaller alltså vara fullt legitimt att behandla samtliga nysvenskar på precis samma sätt som IRI behandlar MEK.
Jag säger inte att alla invandrare är femtekolonnare. Visst får ni agera efter de lagar som gäller i Sverige.

Citat:
Jag undviker helst krig, men Ryssland bryr sig föga om mina preferenser.
Det handlar inte om att Ryssland ska bry sig. Det handlar om din inställning. Ser du ryssar som konspirerar om er i sina medier lika mycket som ni gör? Ryssen hit och ryssen dit. Nej, jag ser inga hot från Ryssland. Jag ser hotet komma från USA men du är bländad av Ryssland. Invandrare från MÖ har flytt sina hem p.g.a. USA och du vill att de ska ställa sig på deras sida i en eventuell konflikt mot Ryssland?

Citat:
”Iran tvingade inte någon att kriga". "Vi var tvungna att kriga".

Ja, staten Iran tvingande ingen att kriga. Men vi ”folket” blev invaderade och var tvungna att beväpna oss. Vi blev inga medlemmar I NATO för det!

Citat:
IRI:anska mästerstrateger bläddrar alltså i skolplaner i syfte att bedöma ett lands stridsförmåga. Arma, arma IRI.
Ja vi bläddrar i era läroplaner, vårdprogram, sagoböcker, analys av eran mat och hur ni beter er o.s.v. Det gör alla militärer runt om i världen men farbror Joakim berättar inte det här för dig. Farbror Joakim vill att du inte vet så mycket och istället hamna i situationen. Då kan farbror Joakims företag tjäna pengar på dina frågor om dig själv. Psykologer, coacher och läkare ska alla vägleda dig utan att förklara för dig varför det blev som det blev.

Frågor:

Hur mycket av det du lär dig i lumpen kommer till nytta i ett krig?
Hur många % av era beslut tror du baseras på nationens intressen och inte ”privata” intressen?
Senast redigerad av IR5 2023-07-28 kl. 17:53.
Citera
2023-07-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
I händelse av nära förestående krig bör vi omedelbart gripa adidas maffian med familjer vi behöver dem som sandsäckar eller så skickar vi dem rakt i fiendens händer så de får fullt upp med dem.
Ja gör det. Fienden kommer att ta emot alla. Mycket värdefull informationskälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in