Citat:
Ursprungligen postat av
Gammalhiphopare
Fast hur rättvis bild ger det där egentligen. Ligger ungefär 4-5 gånger så många lägenheter ute på Booli i de områden jag kollat på.
Nu vet jag inte hur utbudet sett ur på Booli tidigare år men misstänker att det totala utbudet i år är brutalt mycket större än tidigare år.
Ja, hemnet indikerar ju högsta nivån sedan de började mätningarna (2014). Så, högst. De har ju inte lagt ut så många olika mätvärden utan dessa verkar de hålla för sig själva.
Det har ju byggts en j-a massa nytt och nu kör de in i väggen.
Konsolideringen bland bostadsutvecklarna kan bli intressant att följa. De stora står nog och gnuggar händerna för att köpa upp intressanta när konkursen närmar sig. Hela grejen är ju att om folk inte köper så måste utvecklarna/byggarna vara bank längre (jobbigt!) och sedan även sänka priset (också jobbigt). Sänka avgiften går ju inte (brf:er) eftersom föreningen måste betala banklånen.
Ärligt talat så hade jag varit riktigt orolig. Men häromdagen såg jag på när en helt ordinär 1 1/2 plans villa på 100 kvm såldes för över sju miljoner i Sotenäs typ. Havsutsikt. Gick upp med över två miljoner. Finns fler exempel. Inte statistik men…
Det kan kanske vara så att det är jäkla gott ställt i Sverige så att OM uppsägningarna inte kommer i någon större skala så fixar vi detta utan problem. Kolla din granne vad han kör för bil! Helt sjukt vad folk kör för bilar nuförtiden och hur ofta de byter den.
Jag har alltid gått efter devisen att ha j-a låga kostnader. (Igår köpte jag kläder och jag kan f-n inte ens komma ihåg när jag köpte kläder innan det). Tror många i generation X tänker likadant. Snåla jävlar. Åtminstone jämfört med senare generationer.