Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Gaslighting, avledning, halmgubbar, trams och så vidare. Tjafset från din sida tar liksom aldrig slut. Det är väldigt tröttsamt. Det gäller givetvis den slutsats som du upprepar gång på gång och som den senaste tidens inlägg från mig fokuserat på:
“The likely range of human-induced warming in global-mean surface air temperature (GSAT) in 2010–2019 relative to 1850–1900 is 0.8°C–1.3°C, encompassing the observed warming of 0.9°C–1.2°C, while the change attributable to natural forcings is only −0.1°C to +0.1°C. The best estimate of human-induced warming is 1.07°C.”
Du påstår att detta bevisar att människan orsakat ALL uppvärmning sedan 1850-1900 samtidigt som du medger att andra faktorer spelat in under första halvan av 1900-talet. Ditt resonemang är inkonsekvent. Skyll inte på mig.
Du anför hela tiden att det skulle finnas något problem med detta. Jag har många ggr frågat dig vad du ser för problem? Vad är det som är inkonsekvent?
Citat:
Om 35 års stadig uppvärmning med 0,5 grader mellan 1910 och 1945 orsakats av samverkande naturliga faktorer vad hindrar då fortsatt uppvärmning orsakad av dessa faktorer? Försök att svara på det utan att flaxa iväg med en massa ovidkommande bisaker och personangrepp.
Det är vad data och tolkning av data visar. Det är vad vetenskap visat.
Solen (mycket osannolikt som ensam aktör) , internal variability och vulkaner och supernovas
skulle kunna orsaka snabba klimatförängar (om de förändrades tillräckligt mycket tillräckligt snabbt (i avseende på forcing)) . Men ingenting tyder på det. Det allt tyder på är att vi orsakar uppvärmningen med ett bästa estimat på strax över 100 procent av den observerade. Det är vi som orsakat hela uppvärmningen och vi kommer att fortsätta trenden som saknar historiska analogier.