Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
Det får den visst. Däremot är det inte rekommenderat att göra det. Men om du kollat ALLT jag skrivit innan du ger dig in i en pågående diskussion så hade du sett att jag redan skrivit om detta.
Ps. Kan du länka till lagen?
Kan du lägga ner ditt fjantiga nonsens? I förhållande till detta specifika fallet är det meningslöst dravel, och du framstår bara som en idiot som förstör tråden med poängslöst trams och felaktigheter.
En tik får transporteras max 5 mil om det är mindre än 2 veckor kvar till den beräknade födseln. Det är mig veterligen mer än 5 mil mellan Polen och Sverige.
Det är inte någon "rekommendation", det är lagen.
https://lagen.nu/sou/2020:7
"I rapporten granskades 100 ärenden angående brott mot djurskyddslagen. I 53 procent av fallen hade förundersökningen lagts ned. Dessa ärenden avsåg främst enligt rapporten transport av dräktiga djur eller av sjuka eller skadade djur. I rapporten angavs att det ofta föreligger bevissvårigheter i fråga om när tidsgränsen för transport har passerats respektive om en skada har uppkommit till följd av transporten eller funnits sedan tidigare."
Bara för att dessa brott ofta läggs ner pga. bevissvårigheter så är det inte mindre brottsligt.