• 1
  • 2
2023-07-25, 17:49
Medlem
Jag hade en kreditvärdighet på 98% och idag när jag kolla så ligger den på 54% jag har aldrig tagit några lån och har inga betalningsanmärkningar så vad är det som spökar? Bor fortfarande hemma så det ända jag betalar är mitt mobilabonnemang. För 3 månader sedan hade jag 98% och nu 54% och under den tiden har jag betalat min räkning i tid. Har använt mig utav klarna få först betala sedan men jag har alltid betalat innan den gått ut, kan detta vara problemet?
Citera
2023-07-25, 17:52
Medlem
Räntorna har stigit därmed sämre betalningsförmåga vid eventuella lån?
Citera
2023-07-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifflarN13321
Jag hade en kreditvärdighet på 98% och idag när jag kolla så ligger den på 54% jag har aldrig tagit några lån och har inga betalningsanmärkningar så vad är det som spökar? Bor fortfarande hemma så det ända jag betalar är mitt mobilabonnemang. För 3 månader sedan hade jag 98% och nu 54% och under den tiden har jag betalat min räkning i tid. Har använt mig utav klarna få först betala sedan men jag har alltid betalat innan den gått ut, kan detta vara problemet?

Vad är problemet? Ditt kreditbetyg har blivit bättre.
Ju lägre % desto bättre är betyget. Alltså har du haft riktigt jävla asdåligt kreditbetyg som ni gått från riktigt jävla asdåligt till bara riktigt asdåligt.

Varför du har så dåligt vet jag dock inte men årsinkomst, lån, förfrågningar, inkasso och anmärkningar försämrar betyget och gör det högre
Citera
2023-07-25, 17:55
Medlem
Citat:
En personupplysning (UC3) är som synes en mer utförlig upplysning som alltid registreras på dig och påverkar därmed din kreditvärdighet, särskilt om det görs många personupplysningar på dig inom en kort period. Denna typ av upplysning är alltid standard vid till exempel låneansökan när långivaren behöver all information hen kan få för att göra en adekvat riskbedömning av dig.
https://advisa.se/blancolan/kreditup...te-kanna-till/
Citera
2023-07-25, 18:01
Medlem
Citat:

Hur tar man reda på sin kreditvärdighet?
Citera
2023-07-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Logga in på UC eller ladda ner kreddy på telefonen
Citera
2023-07-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Vad är problemet? Ditt kreditbetyg har blivit bättre.
Ju lägre % desto bättre är betyget. Alltså har du haft riktigt jävla asdåligt kreditbetyg som ni gått från riktigt jävla asdåligt till bara riktigt asdåligt.

Varför du har så dåligt vet jag dock inte men årsinkomst, lån, förfrågningar, inkasso och anmärkningar försämrar betyget och gör det högre

den sidan jag kollar på är 1 sämst och 100 bäst
Citera
2023-07-25, 18:15
Medlem
holmiums avatar
Kreditvärdighet är ointressant om du inte tänker dig en karriär som lånetorsk eller hyrestorsk.
Citera
2023-07-25, 18:18
Medlem
Citat:
Dina päron har inte tagit lån i ditt namn?
Ladda ner Kreddy så kan du se vad för lån som är skrivna på dig.
Citera
2023-07-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
minuc.se
Citera
2023-07-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Dina päron har inte tagit lån i ditt namn?
Ladda ner Kreddy så kan du se vad för lån som är skrivna på dig.

.... på kreddy står det att jag har "0.2 mycket bra" det kanske bara är den sidan jag kolla på som spöka?
Citera
2023-07-25, 19:08
Medlem
Citat:
.... på kreddy står det att jag har "0.2 mycket bra" det kanske bara är den sidan jag kolla på som spöka?
Ok men det är ju bra, måste ha varit sidan som spökade för dig.

Min systers väns föräldrar tog en massa lån i sin dotters namn när hon var yngre, hon fick betala tillbaka allting samt hade fogden efter sig trots att hon inte hade gjort någonting, glad att dina föräldrar inte gjorde samma sak mot dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in