2023-07-25, 17:25
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Till stora delar utvecklad i Sverige glöm inte det!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Raytheon-Bofors_Excalibur

Edit; passande musik, aldrig fel med CCR.

Man får nypa sig i armen för att man ibland glömmer vilka vapensystem i världsklass som vi har utvecklat.

Här ska det dock vara HIMARS:

Two Rare 2S7 Pions Destroyed by Very Accurate HIMARS Strikes
https://www.youtube.com/watch?v=2q_r7dQpJIo
Citera
2023-07-25, 17:27
Medlem
Kaptenkirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Det finns ännu inget som tyder på att Bakhmut faller.
Det stora framsteget skedde vid Andriivka, inte i Bakhmut.
Nu låter det som att jag är pro-ryss men rätt ska vara rätt. Sanningen är viktigast.

Och hur vet vi att det är CV90? För att det står i beskrivningen av videon? Sanningen är viktigast.

Visst kan det vara en cv90 men jag undrar varför ryssarna blir så glada för att dom lyckats förstöra en vagn. Alla vet ju om att dom inte odödliga på något sätt.
Citera
2023-07-25, 17:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Du misstolkar avsiktligt.
Istanbulfördraget från mars 2022 som Zelensky avfärdade till slut innehöll ingen annekteringsklausul.
Men utan förhandlingar går ryssarna självfallet vidare militärt tills Zelensky kapitulerar och accepterar villkoren.
Det var poängen med Macrons uttalande nämligen att berätta för omvärlden att Kreml menar allvar denna gång (efter alla turer med Minskavtalen osv).
Det är så det fungerar i många internationella konflikter.
Däremot är det inte troligt att västra Ukraina blir integrerat i själva ryska federationen utan det blir nog en "tysk" lösning.
Man ser till att regimen byts ut i Kiev och sedan fortsätter Ukraina som stat att existera även om den blir rumphuggen geografiskt.
Ditt hypotetiska Istanbulfördrag innebär i praktiken att Ukraina upphör att existera som självständig stat.
Ingen nation/ledare kan acceptera ett sådant avtal om det finns någon som helst möjlighet att kämpa emot.
Det förstår du väl?
Det vore landsförräderi och ett oerhört svek mot väljarna.
Citera
2023-07-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Hur vore det om du istället kollade upp lite fakta istället för att tvivla? Du kanske blir förvånad?

Jag har kollat fakta. Det var därför jag kunde skriva det jag gjorde.
Citera
2023-07-25, 17:42
Medlem
Snapcounts avatar
Jahapp.., nu blev det nya bud från Ryssland :

Russland vil la norske turister søke om e-visum fra 1. august. De opplyser at det forenklede visumet vil gjelde for opphold på 16 dager. De skriver at borgere i 52 land – inkludert Norge – vil kunne søke om et forenklet e-visum fra 1. august.

– Slike visum utstedes til utlendinger som skal til Russland for følgende formål: turisme, gjeste- eller næringsbesøk, sosialpolitiske, vitenskapelige, kulturelle og sportslige forbindelser, skriver konsulatet

De opplyser at man må søke om visum senest fire dager før planlagt avreisedato. Visumet utstedes for 60 dager og gjelder opphold på inntil 16 dager.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/07/25/195937751/russlands-konsulat-apner-for-e-visum-for-norske-turister

Så man öppnar upp landet för turism, det såg jag inte komma.
Citera
2023-07-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Visst kan det vara en cv90 men jag undrar varför ryssarna blir så glada för att dom lyckats förstöra en vagn. Alla vet ju om att dom inte odödliga på något sätt.
Ja, det är ju en slags komplimang.
Citera
2023-07-25, 17:57
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Under hela WW2 samt under det "kalla kriget" var Sverige neutralt - trots närheten till det farliga Sovjet
Nu när Ryssland styrs av en tönt utan pengar och vapen då skiter svenska regeringen på sig och ropar på hjälp av Nato
Får inte ihop din logik där?
Btw du behöver inte svara.

Att du inte förstår rediga människors logik är inget jag bekymrar mig över.
Bor man granne med en psykopat som hela tiden hotar och gapar om mord och våldtäkt skaffar man sig vänner beskydd och försäkring.
Citera
2023-07-25, 17:58
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Ja?

– Den ryska ambitionen är att ta kontroll över hela Ukraina. Vladimir Putins mål ligger fast, säger en talesperson för Elyséepalatset

Påstår alltså Frankrike. Dvs det finns inga ryska ambitioner att erövra hela Ukraina.
Uralnegern putin försökte ta hela landet och misslyckades och nu springer ni runt med retoriken:

Vi dett inte denn vinna grejer meen vi vill bora ta grejer longst granseen hihi.

Fuck of, ni är så jävla arroganta och tror att ni med er korrupta samhällsstruktur kan ta ett land med endast 150000 uralnegrer. Och nu dör ni i drivor motherfuckers....
Citera
2023-07-25, 18:00
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Russland vil la norske turister søke om e-visum fra 1. august. De opplyser at det forenklede visumet vil gjelde for opphold på 16 dager. De skriver at borgere i 52 land – inkludert Norge – vil kunne søke om et forenklet e-visum fra 1. august.

– Slike visum utstedes til utlendinger som skal til Russland for følgende formål: turisme, gjeste- eller næringsbesøk, sosialpolitiske, vitenskapelige, kulturelle og sportslige forbindelser, skriver konsulatet

De opplyser at man må søke om visum senest fire dager før planlagt avreisedato. Visumet utstedes for 60 dager og gjelder opphold på inntil 16 dager.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/07/25/195937751/russlands-konsulat-apner-for-e-visum-for-norske-turister

Den som åker till ryssland idag och turistar tar en enorm risk, skulle aldrig sätta min fot där idag.
Till och med ryssar i förskingringen tvekar ju att åka dit .
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Vem vill åka till en skithåla?!
Citera
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Fråga om bron står till sista december…

Citat:
The Russian government has extended the deadline for rebuilding the Crimean bridge until December 31, 2023

Earlier it was reported that the bridge will be rebuilt within a month, later they revised the terms and announced November, now the new deadline is the end of 2023.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1683835127825301507?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Citera
2023-07-25, 18:02
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Fråga om bron står till sista december…

https://twitter.com/nexta_tv/status/1683835127825301507?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw

Varför laga nått som ända snart är sönder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in