Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Du pratar som om det du säger är fakta märkligt nog.
Det är helt klart en möjlighet att han har förväxlat dom eller att han minns SE från media. Men att bestämt utgå från det är ju bara dårskap.
Jag vet inte hur många gånger jag ska länka det här heller.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E63-00-C
"F: Får jag fråga, har du pratat med någon i bil, i något fordon
efter denna händelse, ett fordon som har stått i närheten.
SE får bara frågan om han pratar med någon i en bil efter att han upplevt sig själv bli beskrivnen. Han säger inte att han aldrig pratat med någon i en bil.
Fast den individ som JA beskriver den 8:e april, och sedan igen den 14:e maj, och den individ som utredningen via fotovisningen ville ta reda på vem det var, var den man som kom fram till bilen iförd glasögon, en rock åt det ljusare hållet och som pratade med flera på platsen.
Den individen trodde utredningen var SE, och detta ville man få bekräftat.
Kort sagt: Fotovisningen handlade om att peka ut den man som var framme vid bilen.
SE beskriver inte någon sådan rörelse på platsen. Detta gör däremot JÅS, och han hörs på LAC-bandet.
P.S. Du missade fortsättningen: SE säger att han INTE pratat med någon i en bil
under mordkvällen.
Polisens fråga, som du citerar, relaterar naturligtvis till förhöret med JA den 8:e april och mötet i Palmerummet den 20:e.
SE-relaterade kontroller kastas in lite här och var i diverse förhör, så han var på radarn.
Dessvärre kan missförståndet den 14:e maj ha lett till fördröjningen med Skandia-förhören.
De verkar ha kommit utredarna till godo först mot slutet av 1986, då SE-spåret blev hett igen.