Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ja, jag förstår vad du menar. Men jag delar inte uppfattningen att det skulle vara praktiskt ogenomförbart för M att hålla i T s händer om hon satt vid sidan. Själv tror jag hon satt bakom T s huvud. Men jag ser många möjliga alternativa positioner. Det är ju bara badrummets storlek och deras positioner som begränsar dom olika alternativen. Vi vet inte ens vilken position T låg i till att börja med.
Håller man i någons handled tror jag inte det behöver ge mjukdelsskador. Det är nog snarare huden som sträcks. Testa själv att håll runt din handled och dra i armen. Behöver inte trycka särskilt hårt för att hålla fast greppet.
Nu var inte det här inlägget till mig, men svarar ändå.
Min tro är att TT gick på toa innan hon skulle gå hem.
JJ/MH satt i köket och kanske kom på något som kanske från början skulle vara ett "prank". Rullen med soppåsar låg där och de kom på att vi sätter en över TT.s huvud.
När TT skulle gå ut från toa höll de för dörren, TT klämde sin hand. Plasten kom på över TT.s huvud, JJ fällde, TT försökte få sig loss och säger "vad håller NI på med". De hjälpes då åt med att få ner TT på golvet.
MH behöver inte ha haft tag i TTs båda händer/armar för att dessa blåmärken/skador ska uppstå.
TT ramlar, tar emot sig i fallet med en armbåge. MH håller i en arm, den andra försöker TT ta sig loss med, spjärnar mot golvet för sitt liv och där uppstår de skadorna.