2023-07-24, 02:38
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Johanna har fått flera frågor ang Majas deltagande men det är mycket "tror jag" och jag vet inte"

"F: Majas roll i det här i det som händer i badrummet?
J: Ja, det var väldigt mycket adrenalin i kroppen och det gick så fort så jag kan inte exakt säga
var Maja var
men jag vet att hon var med och hon höll i Toves händer och så och sen satt hon
ju liksom kvar där då och kände efter, försökte se om hon andades och så. Så det var ju, Maja
var ju med liksom"

"F: Du sa att Tove tog ett stryptag på dig först när hon låg ner förstår jag och att Maja då tog
bort hennes händer?
J: Ja någonstans där jag kommer inte ihåg exakt var det var. Det var väldigt mycket liksom.
F: Vet du om Maja höll kvar hennes händer när du tog stryptag? Om hon fortfarande höll i
Tove då?
J: Ja, jag tror det.
F: Men du vet inte eller hur skall jag förstå dig?
J: Nej jag kan inte säga exakt för alla sådana där detaljer är ganska diffusa så jag kan inte
säga det med säkerhet"

"J: Mmm först så säger hon det liksom va fan håller ni på med och då vet jag att hon tog sina
händer om min hals då och ja, runt där omkring är ju Maja hon är ju kvar i badrummet och
försöker hon ju ta undan Toves händer
.
F: Du säger försöker, gjorde hon det eller gjorde hon det inte?
J: Hon tog tag om Toves händer ja.
F: Så hon försökte, hon tog tag i händerna?
J: Ja.
F: Okej. I båda händerna eller?
F: Okej. Och vad gör Maja sen?
J: Ja hon sitter ju liksom kvar med Toves händer ett tag.
F: Nu säger du sitter.
J: Mmm.
F: Har Maja satt sig ner alltså?
J: Mmm.
F: Hur sitter hon?
J: Det minns jag inte.
F: Sitter hon på rumpan eller sitter hon på huk eller står hon på knä?
J: Det minns jag faktiskt inte.
F: Okej men hon står inte raklång upp utan på något sätt så har hon kommit ner mot golvet.
Är det så jag ska förstå dig?
BF: Och var är hon någonstans i förhållande till Tove och dig?
J: Alltså hon är ju bredvid här tror jag"

Tack. Så mytomaniserar en psykopat. Inte en chans att det hon säger här är sant. Hon försöker kollra bort förhörsledarna, men de har liksom varit med förr
Citera
2023-07-24, 02:41
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Ja, märkligt hennes profil inte blivit bannat därifrån för länge sedan

Det ska nog till bra mycket mer än såna texter för att bli borttaget. Väldigt fjortis över det hela. Men det blir på allvar när vi som är insatta i fallet, ser på budskapen med andra ögon.
Citera
2023-07-24, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om vi nu utgår från att M är helt jävla oskyldig till mordet på T, varför tar då J med sej M till lgh, det rimmar inte för fem jävla öre, Aldrig att jag skulle ta med ett vittne hem till mej om jag ska mörda någon, antingen är polaren med på mordet eller så går vi skilda håll.

Håller med det rimmar dåligt. M var med från början till slut.
Citera
2023-07-24, 02:53
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag är också ganska övertygad om att M skulle berättat om hon sett T avlida. Det är min huvudanledning till att tro att hon är oskyldig, att den synen skulle vara för tung att bära.

Men...jag kom just att tänka på att om M satt på Ts ben, bakom J (som någon tidigare föreslagit), så såg hon inte Ts ansikte och hon kunde även hållt Ts båda händer nertryckta i golvet. Det skulle även kunna förklara Js osäkerhet om hur M höll Ts händer och när hon släppte.

Lite märkligt är det dock att T inte har märken efter fasthållning, så helt övertygad är jag inte..

Jag är tvärtom övertygad att M ljuger och hon har sannolikt sett och deltagit i TT död.
Hon har ljugit sig blå i förhör på förhör så nog skulle hon kunna fortsätta hålla käften om mordet. FL försökte länge bryta ner henne innan hon erkände gravfridsbrott. Hon är inte den duvunge flera i tråden försöker få henne att framstå som. Hon är en simpel mördare med noll samvete
Citera
2023-07-24, 02:57
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge

Instämmer till fullo
Citera
2023-07-24, 03:13
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Aha, I see. Då vet jag. Varför bytte du bild förresten? Det var bra bild, som spred utseendet av JJ så att folk får veta för all framtid hur hon ser ut, så att hon inte kan undkomma något. Hänga ut henne alltså, vilket JJ förtjänar

Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Nån konstig censurgrej, bilden finns kvar men syns bara när man är inne på min profil. Men man kan göra en inställning så man kan välja att se censurerade bilder med.
(Ärligt, jag fattar INTE hur bilden kan ses stötande när samma bild varit i dagstidningar!?)

Hm märkligt, med tanke på, precis som du säger, att alla dagstidningarna, inklusive de som är PK, har publicerat bild på, inte bara JJ, men också MH. Förutom diskussionsforum, är ju det som FB är till för, dvs att outta folk, speciellt kriminella.
Senast redigerad av Tor-Odensson 2023-07-24 kl. 03:15.
Citera
2023-07-24, 03:27
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge

Det är möjligt att hon var, oavsett är det inte intressant för fem öre i detta, eller andra liknande fall.

Tycka och tro kan vi göra efter behag. Skuldfrågan skall bevisas bara, en inte så liten detalj.
Citera
2023-07-24, 03:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag är tvärtom övertygad att M ljuger och hon har sannolikt sett och deltagit i TT död.
Hon har ljugit sig blå i förhör på förhör så nog skulle hon kunna fortsätta hålla käften om mordet. FL försökte länge bryta ner henne innan hon erkände gravfridsbrott. Hon är inte den duvunge flera i tråden försöker få henne att framstå som. Hon är en simpel mördare med noll samvete
Jag tänker på om M sett Ts ansikte i dödsögonblicket och om hon sett det J beskrivit om tungan som åkt ut och in på något märkligt sätt.

Eftersom hon reagerat så starkt på när T släpats i gruset tänker jag att hon troligtvis även skulle reagera starkt på att se Ts ansikte. Hon ville inte se det när T skulle bäras ner.

Edit: J bekräftade att M inte ville se Ts ansikte då hon skulle bäras ner, vilket även det pekar på att M inte såg henne tidigare heller, tycker jag.
Senast redigerad av sybel 2023-07-24 kl. 03:48. Anledning: Edit:
Citera
2023-07-24, 04:28
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag vet inte hur det är för just psykopater men antar det är ungefär som för oss med ADHD.
vi har lägre dopamin än normala folk så går vi obehandlade så får vi dopamin genom olika "kickar" så att säga belöningar.
De kickarna kan vara droger, spel, mat, alkohol tex.

För Johannas del så ger nog hennes "hämndtankar" henne sin dos av dopamin som hon behöver, och då behöver hon inte knarket tex.

Skönt att höra att medicinerna fungerar bra för dig.
Kan de fungera sämre för vissa och bättre för andra? Inte konstigt att somliga ratar sin medicin om personen bara mår sämre av den.
Men vad för medicin får Maja tro? Hon har väl bl.a nåt som heter Seratralin (kan ha fel). Sen även något ångestdämpande.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2023-07-24, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om vi nu utgår från att M är helt jävla oskyldig till mordet på T, varför tar då J med sej M till lgh, det rimmar inte för fem jävla öre, Aldrig att jag skulle ta med ett vittne hem till mej om jag ska mörda någon, antingen är polaren med på mordet eller så går vi skilda håll.

Du utgår från att mordet var planerat. Du kan tro men du vet ingenting. Ingen vet.

Min tro är att det skedde i stundens hetta. Johanna blir okontrollerat rasande och stryper helt på egen hand Tove i hastigt mod. Med oresonligt hat i bakgrunden.

Ville Johanna mörda Tove, vilket hon har sagt sig vilja, hade bättre tillfälle varit att föredra. För guds skull döda eller mörda aldrig hemma om du vill komma undan med det.

Maja var på fel plats vid fel tillfälle. Stackars lilla naiva dominerade Maja.
Citera
2023-07-24, 07:13
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Verka inte gå så bra för MENA-iten JJ i fängelset heller. Vet någon vad detta rör sig om?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q72KMV/tove-mordaren-ertappad-i-fangelse-viskar-under-jacka

Den här damen stinker ju problem på långa vägar. Hur fan kunde hon ta studenten med toppbetyg?

Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Hon tog inte alla studenten med toppbetyg. Men hade A i psykologi…😑Däremot i grundskolan hade hon mycket bra betyg.

Hmm, hon borde då ha nyttjat sina kunskaper i psykologi, och repeterat symptom som avund och psykopati, för att bättre kunna avvärja sina känslor om att ta kål på TT, kan man tänka sig. Läste hon naturprogrammet? Vad tänkte horan bli liksom? Vet du förresten, varför JJ inte finns på ratsit, men att negern MH gör det?
Citera
2023-07-24, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tänker på om M sett Ts ansikte i dödsögonblicket och om hon sett det J beskrivit om tungan som åkt ut och in på något märkligt sätt.

Eftersom hon reagerat så starkt på när T släpats i gruset tänker jag att hon troligtvis även skulle reagera starkt på att se Ts ansikte. Hon ville inte se det när T skulle bäras ner.

Edit: J bekräftade att M inte ville se Ts ansikte då hon skulle bäras ner, vilket även det pekar på att M inte såg henne tidigare heller, tycker jag.

Om MH var med i badrummet när TT drog sin sista suck behöver hon inte ha sett/tittat på TTs ansikte (JJ satt väl lutad över henne vid strypningen).

Mördare eller ej, som jag har förstått det så är ansiktskontakt med ett BO efter ett mord något som undviks.

Tänker på vad MH sagt, TT släpas och MH säger att hon slog sitt huvud i något tydligen ganska hårt (eftersom hon hör det), kanske delar av skadorna i TT.s bakhuvud/rygg kommer därifrån + ev bärandet i trappen?
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-07-24 kl. 07:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in