2023-07-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Föreningen Allmänna Barnhusen har visat undersökning där 1 % av 18 åringar sålt sig. Det gör mig tveksam till att det är vanligt att underåriga säljer sig för cigaretter, vilket Dumpen vill påskina. Fakta talar emot det, hur förklarar man den skillnaden? För en förening som värnar barn, kan väl inte ha fel, eller?

Jag vet vad ni kanske svarar, en är en för mycket, visst, men det gäller i allt. Att det finns de som kan tänka sig sex med underårig är tydlig. Men hur vanligt är det att underårig vill ha sex med överårig?

Du kan nog lita mer på statistiken än Dumpen som är förblindade av hat och partiskhet. Även självmord är ovanligt bland barn tack och lov. Risken ligger på runt 0,0534 % för de som har blivit utsatta i åldrarna 10-19 per år. När jag tog upp detta i en annan tråd så blev jag kallad pedofil. Riktigt hög nivå på de som hänger på Dumpen...
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-23 kl. 20:10.
Citera
2023-07-23, 20:11
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du kan nog lita mer på statistiken än Dumpen som är förblindade av hat och partiskhet. Även självmord är ovanligt bland barn tack och lov. Risken ligger på runt 0,0534 % de som har blivit utsatta i åldrarna 10-19 per år. När jag tog upp detta i en annan tråd så blev jag kallad pedofil. Riktigt hög nivå på de som hänger på Dumpen...

När du fått svar på den frågan kan du kolla upp hur många av de som hängts ut på dumpen som har skickar material med våldtäkt på barn, hur många av gäddorna har en historia av sexualbrott och hur många som har tidigare offer som valt att ta sina liv. Spännande att samla statistik. Kör hårt!
Citera
2023-07-23, 20:13
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Du tog upp många fördelar de här problemflickorna får av sitt problemande där. Vilket härligt liv det låter som! Men ändå har inte psykvården sagt åt flickorna "nu får du sluta problema dig!" Då hade problemet var löst...

Nu framstår du bara som ett troll
Men det ksk e de du är?
Annars kan du alltid drömma om att människor med psykiska problem plötsligt skulle må bra bara dom försökte att "skärpa till sig"
Tyvärr fungerar det inte
Citera
2023-07-23, 20:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du verkar så oerhört fokuserad vid probkemflickor. Hur definierar du dem så att alls vet vad de ska akta sig för. Vad är karaktäristiskt för en klassisk problemflicka?
Intressanta frågor som vi hoppas få svar på.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-07-23 kl. 20:16.
Citera
2023-07-23, 20:15
Medlem
Citat:
När du fått svar på den frågan kan du kolla upp hur många av de som hängts ut på dumpen som har skickar material med våldtäkt på barn, hur många av gäddorna har en historia av sexualbrott och hur många som har tidigare offer som valt att ta sina liv. Spännande att samla statistik. Kör hårt!

Vad är ens ditt argument? Vad är det du vill ha sagt? Det du säger anknyter inte ens till något av det som jag skrev.
Citera
2023-07-23, 20:21
Medlem
Citat:
Menar du att barnahuset eller att dumpen har fel?

Att 1% av alla barnen i den där undersökningen har sålt sig kan tyckas lite. Men vi borde alla vara överens om att den siffran ska vara på noll. Det ska inte finnas vuxna i ett land som köper ett barn under 18.

Dumpen kan ge olika exempel med olika typer av barn de låtsas vara för att fånga en gädda. Faktum kvarstår ändå att gäddan i tron om att han kommunicerar med ett barn stämmer träff för att förgripa sig på denne.

Att ett brott är ovanligt gör det inte bättre. Terrorbrott är ovanliga. Få människor dör i Sverige. Vi vill ändå inte att det ska ske.

Du visar på att det finns få barn som säljer sig, söker vuxna i sexuellt syfte. Ja, undersökningen från 2015 visar att det inte är ett vanligt brott. Ändå tycks dumpen inte ha svårt att fånga gäddor som VILL begånde brotten.

Så allting över 0 % är högt? 0 % är en utopi, en fantasivärld. <10 % brukar man säga är ''ovanligt'' eller låg incidens.
Citera
2023-07-23, 20:24
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Intressanta frågor som vi hoppas få svar på.

Jag har hittat ett offer av en gädda som avslutat sitt liv (#185). Ryktet säger att även han avslutade sitt liv. Kanske hade det med dumpen att göra, kanske hade han skuld över det han utsatte henne för eller kanske det hade med något helt annat att göra.
Länkar till artiklar om Jenny:

Till alla er som vill ha källor. Här handlar om flickan som han våldtog INNAN han pratade med dumpen:
https://www.expressen.se/nyheter/jenny-lastes-in-pa-hem-efter-valdtakterna-tog-sitt-liv/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anitas-dotter-tog-sitt-liv-pa-ett-sis-hem-mitt-liv-har-tappat-sin-mening

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/17-ariga-jenny-tog-livet-av-sig-hittades-livlos-pa-last-sis-hem-i-falkoping
Citera
2023-07-23, 20:26
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Vad är ens ditt argument? Vad är det du vill ha sagt? Det du säger anknyter inte ens till något av det som jag skrev.

Nähä. Trodde du var på gång att samla statistik. Missförstod.
Citera
2023-07-23, 20:27
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Vilket jävla skitsnack
Psykvården i sverige fungerar knappt, för att få rätt hjälp så måste man kämpa och kämpa och knappt ens då så får man den hjälp man behöver

Min erfarenhet är att man måste själv förstå vad som är fel och dessutom veta vilken typ av behandling man behöver för att kunna få rätt hjälp, psykvården lyfter inte ett finger för att ta reda på det

Och när man väll hittat någon som fungerar så måste man kämpa som en galning för att få behålla den hjälpen eftersom köerna är så långa

Det finns inte en människa som vill må dåligt utan det är bara jävligt fördomsfullt att tro ngt sånt
De behöver inte psykvård, de behöver lära sig att veta hut. Det är inte direkt personer som är bipolära eller schizofrena som vi talar om. En inte oansenlig del av problembilden är att flickorna lärs upp till att ta för sig från unga år, samt att en del personer tycker synd om dem. Med tanke på hur manipulativa de ofta är så utnyttjar de detta (i kombination med att samma personer ofta tycker att sexbrott är det värsta tänkbara) för att skaffa sig fördelar.
Citera
2023-07-23, 20:29
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Så allting över 0 % är högt? 0 % är en utopi, en fantasivärld. <10 % brukar man säga är ''ovanligt'' eller låg incidens.

Vi har låg nivå av terrorbrott i Sverige. Ändå är det något vi arbetar emot och som allmänheten mår dåligt av. Nu är sexualbrotten rapporten behandlar endast inriktade på barn då därför borde siffran vara noll eftersom vuxna över 20 inte ska ta kontakt med barn under 15 i sexuellt syfte. Det är ett brott. Brott är dåligt, då kan du bli tagen av polisen. Så trots att det är ovanligt så är det fortfarande ett brott som dumpen visat att många vuxna är beredda att begå. Att det nu finns få offer gör inte antalet som vill begå brotten färre.
Citera
2023-07-23, 20:45
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Du kan nog lita mer på statistiken än Dumpen som är förblindade av hat och partiskhet. Även självmord är ovanligt bland barn tack och lov. Risken ligger på runt 0,0534 % för de som har blivit utsatta i åldrarna 10-19 per år. När jag tog upp detta i en annan tråd så blev jag kallad pedofil. Riktigt hög nivå på de som hänger på Dumpen...

Du kan ta upp att 0.011 av gäddorna har tagit livet av sig. Så självmordsrisken är fortfarande högre bland barn (0.05 > 0.01) när åldrarna 9 och nedåt blir uteslutna.

Om någon är dum mot dig i ett annat forum måste du berätta för admin. Inte okej att säga elaka saker till någon.
Citera
2023-07-23, 20:47
Medlem
MrPikes avatar
Citat:
Du kan ta upp att 0.011 av gäddorna har tagit livet av sig. Så självmordsrisken är fortfarande högre bland barn (0.05 > 0.01) när åldrarna 9 och nedåt blir uteslutna.

Om någon är dum mot dig i ett annat forum måste du berätta för admin. Inte okej att säga elaka saker till någon.

hur får du fram 0.011% av alla gäddorna på dumpen? Varit på drycken ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in