2023-07-23, 16:30
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Folk som hittar 500 på gatan går vanligen inte till polisen, men de skulle inte stjäla 500. Man kan inte döma någon som tar upp 500 på samma sätt som stjäl 500.

Att hänga ut någon som visserligen går med på att ha sex, men i praktiken har noll möjlighet till det, är fel, att klandra och tala om för denne är rätt, men inte hänga ut.

Det enda tänkbara för mig att en underårig vill med medelålders är betalning. Att underårig går med på det är någonstans mellan en på 100 till en på 1000. Enligt trovärdiga källor.

Dumpen gör det fantastiskt stort, det är stort för de som har eller råkar ut för det, men det är inte stort i samhället. Använd bidragen och energin på att bekämpa gängvåldet.

Enligt lag måste alla belopp över dumma 30 kronor lämnas till polisen, annars är det ett brott du kan dömas för. https://www.dagensps.se/bors-finans/makro/kvinna-hittade-500-lapp-tvingas-bota-rekordsumma/

Tycker inte statistiken på hur ofta ett brott begås spelar in i det faktum att det är ett brott. Det är inte förmildrande att barn utsätts för våldtäkt sällan i jämförelse med annan brottslighet.

Om det inte hade varit stort så hade inte allmänheten reagerat som de gör. Dumpen publicerar, allmänheten reagerar. Hade det inte funnits något att reagera på I det publicerade så hade reaktion uteblivit. Det sker sällan när det gäller sexualbrott mot barn.

Jag tar gärna del av dina trovärdiga källor såväl som att jag gärna delar av mig av mina.
Citera
2023-07-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du anser alltså, på riktigt, att en dickpic på snapchat är lika illa som en fysisk våldtäkt?
Du anser alltså, på riktigt, att kastrering är lika illa som halshuggning?

Varför diskuterar du inte Dumpen istället för att gång på gång komma med helt sinnesslöa och felaktiga påståenden om vad andra skriver? Har du så svårt att läsa eller vill du mest ha uppmärksamhet?
Citera
2023-07-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Nu snackar vi! Tweedy må vara en påträngande jävel, men de flesta är nog överens om vid det här laget, att det hade varit bättre att polisanmäla honom för ofredande än att trigga de lägsta instinkterna hos högaffla-gänget och låta dem spöa honom.
Nu la de ut om honom i den lokala gruppen och varnade för ett äckel innan de ens blivit känt att äcklet var twatty, den kände gäddan. Så salta lite va.
Citera
2023-07-23, 16:54
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Du anser alltså, på riktigt, att kastrering är lika illa som halshuggning?

Bra jämförelser
Citera
2023-07-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Om man hade polisanmält ofredande i tid, så hade ingen behövt hoppa över skaklarna.

Källor på det? Det har tydligen inte räckt till några domar för ofredande?
Han blev även plockad av polisen, men de kan inte hålla kvar twats för ofredanden utan släppte honom efter förhör.
Citera
2023-07-23, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ingenstans nämner du de vuxna som söker barn i sexuellt syfte, däremot hävdar du att barn som vittnar om övergrepp ska straffas hårt om de skulle våga vittna om det.
”Problemflicka” kallar du dem för, problem för vem?
Fittstolen har tidigare berättat att han avser trasiga tjejer, såna som hamnar på SIS-hem, säljer sig, skär sig och så vidare. Vad fittis inte fattar är att dessa tjejer nästan uteslutande är skapade genom övergrepp på det barn de en gång var, han ser bara någon som "lockar" honom eller kan tjäna pengar på sex. Det är en riktigt ful och snedvriden verklighet Fittis beskriver genom att ge oss inblick i sin världsbild. Men värdefull och det är en av de som skriver här som gör en 100% på att Dumpen-liknande insatser behövs.
Citera
2023-07-23, 19:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Fittstolen har tidigare berättat att han avser trasiga tjejer, såna som hamnar på SIS-hem, säljer sig, skär sig och så vidare. Vad fittis inte fattar är att dessa tjejer nästan uteslutande är skapade genom övergrepp på det barn de en gång var, han ser bara någon som "lockar" honom eller kan tjäna pengar på sex. Det är en riktigt ful och snedvriden verklighet Fittis beskriver genom att ge oss inblick i sin världsbild. Men värdefull och det är en av de som skriver här som gör en 100% på att Dumpen-liknande insatser behövs.
För mig är det helt surrealistiskt att läsa den här typen av inlägg. Alla människor har ett val, och problemflickor kan givetvis sluta problema om de bara vill. Problemet är snarare att de inte vill mista alla de fördelar som följer av deras problemande.

Förresten så kommer jag, förutsatt att jag inte blir framad, aldrig att hamna på Dumpen. Jag sexchattar inte, och även om jag skulle chatta så skulle problemflickor vara de sista som jag skulle göra det med. Det finns inget som är mer avtändande än den typ av personer som Dumpen försöker utmåla sig som i sina chattar, och jag skulle hellre ligga med en grävling än att ligga med dem.
Citera
2023-07-23, 19:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nu gör du ett fel i tanken, att flickor som hamnar på SIS hem, hamnar där p.g.a. övergrepp. Många har varit utsatta som är på SIS, att det beror på övergrepp att de hamnar på SIS är ett antagande som ej kan tas för sanning. Kan vara så, men snarare är det så att SIS och att bjuda ut sig har en gemensam orsak. Inte att den ena orsaken skapar det andra fenomenet.

Angående Tweedy så kan det vara så att han uppmärksammats innan Dumpen gjorde det. Dumpen har hejat på och ökat uppmärksamheten, och bidragit med identifiering, med ex. v. visa bilens registreringsskylt.
Citera
2023-07-23, 19:37
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
För mig är det helt surrealistiskt att läsa den här typen av inlägg. Alla människor har ett val, och problemflickor kan givetvis sluta problema om de bara vill. Problemet är snarare att de inte vill mista alla de fördelar som följer av deras problemande.

Förresten så kommer jag, förutsatt att jag inte blir framad, aldrig att hamna på Dumpen. Jag sexchattar inte, och även om jag skulle chatta så skulle problemflickor vara de sista som jag skulle göra det med. Det finns inget som är mer avtändande än den typ av personer som Dumpen försöker utmåla sig som i sina chattar, och jag skulle hellre ligga med en grävling än att ligga med dem.

Du verkar så oerhört fokuserad vid probkemflickor. Hur definierar du dem så att alls vet vad de ska akta sig för. Vad är karaktäristiskt för en klassisk problemflicka?
Citera
2023-07-23, 19:41
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nu gör du ett fel i tanken, att flickor som hamnar på SIS hem, hamnar där p.g.a. övergrepp. Många har varit utsatta som är på SIS, att det beror på övergrepp att de hamnar på SIS är ett antagande som ej kan tas för sanning. Kan vara så, men snarare är det så att SIS och att bjuda ut sig har en gemensam orsak. Inte att den ena orsaken skapar det andra fenomenet.

Angående Tweedy så kan det vara så att han uppmärksammats innan Dumpen gjorde det. Dumpen har hejat på och ökat uppmärksamheten, och bidragit med identifiering, med ex. v. visa bilens registreringsskylt.

Om ett barn bjuder ut sig och en vuxen tackar ja så blir det automatiskt ett övergrepp och därav faller ditt argument. Ett övergrepp är inte påverkat av att barnet är en villig deltagare utan är baserat på rättspraxis och svensk lag.

Det var Facebook som var först med att visa reg. plåten. Dumpen har sammanlagt gjort två inlägg om Tweedy. En för varning och en för konfrontation.
Citera
2023-07-23, 19:55
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Vilket jävla skitsnack
Psykvården i sverige fungerar knappt, för att få rätt hjälp så måste man kämpa och kämpa och knappt ens då så får man den hjälp man behöver

Min erfarenhet är att man måste själv förstå vad som är fel och dessutom veta vilken typ av behandling man behöver för att kunna få rätt hjälp, psykvården lyfter inte ett finger för att ta reda på det

Och när man väll hittat någon som fungerar så måste man kämpa som en galning för att få behålla den hjälpen eftersom köerna är så långa

Det finns inte en människa som vill må dåligt utan det är bara jävligt fördomsfullt att tro ngt sånt
Citera
2023-07-23, 19:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Vilket jävla skitsnack
Psykvården i sverige fungerar knappt, för att få rätt hjälp så måste man kämpa och kämpa och knappt ens då så får man den hjälp man behöver

Min erfarenhet är att man måste själv förstå vad som är fel och dessutom veta vilken typ av behandling man behöver för att kunna få rätt hjälp, psykvården lyfter inte ett finger för att ta reda på det

Och när man väll hittat någon som fungerar så måste man kämpa som en galning för att få behålla den hjälpen eftersom köerna är så långa

Det finns inte en människa som vill må dåligt utan det är bara jävligt fördomsfullt att tro ngt sånt

Du tog upp många fördelar de här problemflickorna får av sitt problemande där. Vilket härligt liv det låter som! Men ändå har inte psykvården sagt åt flickorna "nu får du sluta problema dig!" Då hade problemet var löst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in