2023-07-23, 11:08
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag tror inte domstolar går på vad skribenter skriver utan på brottsbalken och rättspraxis.

Det låter som du pratade generellt om män som blir oskyldigt anklagade. Det är inte rätt att bli oskyldigt anklagad, det håller jag med om.

Det ska absolut inte avdramatiseras. Det leder till en normalisering. Det som kan behövas är påföljder för de som bevisligen anklagat någon för ett brott de inte begått. Men eftersom vi pratar om barn under 15 kan de inte dömas. Vore intressant om du startade en ny tråd med diskussion om vuxna som falskt anklagar andra vuxna för brott.

Dumpen lägger upp loggar där det mer ofta än inte framgår att de vill förgripa sig på väldigt små barn.
Jag har rätt att ha min uppfattning oavsett vad nuvarande lagstiftning säger. Det är dessutom ganska roligt att konstatera att det finns en viss selektivitet när det kommer till lagstiftning hos Dumpen och deras sympatisörer. Dumpen gnäller på att lagen tillåter människor att skriva snusk till deras låtsasungdomar, men när det kommer till våldtäkt mot baaaarn så är den tydligen perfekt och närmast att betrakta som någon slags naturlag.

Menar du att det uppskruvade tonläget som råder kring sexbrott är sunt? Jag kan inte låta bli att göra den tolkningen när du skriver att brotten inte ska avdramatiseras.

Jag håller med om att det måste bli hårdare tag mot de som begår falsk tillvitelse. Jag tycker att straffmyndighetsåldern till att börja med borde sänkas till 13 år, att straffrabatterna borde sänkas kraftigt, och att falsk tillvitelse borde ge samma straff som övergrepp i rättssak eller mened. Det är rimligt att en problemflicka som ljuger om sexbrott får sitta inne under lång tid.
Citera
2023-07-23, 11:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag orkar inte disktuera huruvida sex med någon under 15 år automatiskt är våldtäkt mer. En del skribenter tycker det, jag tycker inte det. Låt oss nöja oss med det.

Med det sagt så behöver det inte ha förekommit några inviter eller något sex för att en person ska bli anmäld för våldtäkt. Många av anmälningarna är grundlösa och fullständigt påhittade. Jag tror att vi genom att avdramatisera sexbrott kan minska den typen av falska anmälningar.
Det är tydligt att det ligger något annat bakom detta än att din pappa skulle ha varnat dej för problemflickor.
Citera
2023-07-23, 11:11
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är tydligt att det ligger något annat bakom detta än att din pappa skulle ha varnat dej för problemflickor.
Haha, det där diffusa något annat är frekvent förekommande i tråden. Utveckla gärna vad du egentligen menar.
Citera
2023-07-23, 11:13
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Men vilka är dina källor till "Med kriminell bakgrund som sexualbrottsling så har han redan visat vad han är kapabel till."? Polisen säger ju: "Både på Dumpen.se och andra plattformar på internet har målsäganden omnämnts som en person som är dömd för sexualbrott mot minderåriga, vilket är felaktigt spridda uppgifter." Det behöver man inte Google Translate för att "tolka".

Det kanske stämmer att det bara är droger han blivit dömd för. Och det är mindre bra av dumpen att skriva falsk information. Jag vet inte vad de fått den faktan ifrån så det får stå för dem. Kanske de syftar till att han åkt runt och försökt locka med sig barn.

Det nollstället inte det han har loggat skrivit till en minderårig och de andra vittnesuppgifterna. Det gör det heller inte rätt att misshandla honom. Ett polisiära och ett läkaringripande hade behövts istället från myndigheternas sida.
Citera
2023-07-23, 11:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag har rätt att ha min uppfattning oavsett vad nuvarande lagstiftning säger. Det är dessutom ganska roligt att konstatera att det finns en viss selektivitet när det kommer till lagstiftning hos Dumpen och deras sympatisörer. Dumpen gnäller på att lagen tillåter människor att skriva snusk till deras låtsasungdomar, men när det kommer till våldtäkt mot baaaarn så är den tydligen perfekt och närmast att betrakta som någon slags naturlag.

Menar du att det uppskruvade tonläget som råder kring sexbrott är sunt? Jag kan inte låta bli att göra den tolkningen när du skriver att brotten inte ska avdramatiseras.

Jag håller med om att det måste bli hårdare tag mot de som begår falsk tillvitelse. Jag tycker att straffmyndighetsåldern till att börja med borde sänkas till 13 år, att straffrabatterna borde sänkas kraftigt, och att falsk tillvitelse borde ge samma straff som övergrepp i rättssak eller mened. Det är rimligt att en problemflicka som ljuger om sexbrott får sitta inne under lång tid.

Ja dina åsikter är lika värdefulla som någon annans. Så länge de håller sig till tankar och fantasier så är det inget brott att tänka och tycka.

Dumpen tycker att lagen borde skärpas och är långt ifrån perfekt. Just för att den misslyckas med att skydda barnen innan de blir utsatta. Dumpens metoder är också långt ifrån perfekta.

Det är en stor debatt för det är nyligen en ny lag som kom på plats. Det är också barn som ska skyddas av den här lagen. Brott mot barn är en passion just för att många människor har barn (egna eller i sin närhet) och de vill inte att deras barn ska bli utsatta för brott.

Dina idéer kommer nog inte gå hem hos många. Du får fortfarande ha dem som idéer. De är bara inte speciellt grundade i psykologisk fakta. Bolla den med någon som jobbar med barn som utsatts för faktiska övergrepp så får du veta mer om varför.

Det råkar nämligen vara så att det finns en gemensamt förhållningssätt att våldtäkt på barn är ett värre brott än förtal.
Citera
2023-07-23, 11:26
Medlem
Citat:

Ingenstans nämner du de vuxna som söker barn i sexuellt syfte, däremot hävdar du att barn som vittnar om övergrepp ska straffas hårt om de skulle våga vittna om det.
”Problemflicka” kallar du dem för, problem för vem?
Citera
2023-07-23, 11:31
Medlem
Citat:
Haha, det där diffusa något annat är frekvent förekommande i tråden. Utveckla gärna vad du egentligen menar.
Nu blev jag nyfiken, har din far varnat dig för ”problemflickor”? Vad menade han med begreppet ”problemflicka”.
Citera
2023-07-23, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det kanske stämmer att det bara är droger han blivit dömd för. Och det är mindre bra av dumpen att skriva falsk information. Jag vet inte vad de fått den faktan ifrån så det får stå för dem. Kanske de syftar till att han åkt runt och försökt locka med sig barn.

Det nollstället inte det han har loggat skrivit till en minderårig och de andra vittnesuppgifterna. Det gör det heller inte rätt att misshandla honom. Ett polisiära och ett läkaringripande hade behövts istället från myndigheternas sida.

Nu snackar vi! Tweedy må vara en påträngande jävel, men de flesta är nog överens om vid det här laget, att det hade varit bättre att polisanmäla honom för ofredande än att trigga de lägsta instinkterna hos högaffla-gänget och låta dem spöa honom.
Citera
2023-07-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Nu snackar vi! Tweedy må vara en påträngande jävel, men de flesta är nog överens om vid det här laget, att det hade varit bättre att polisanmäla honom för ofredande än att trigga de lägsta instinkterna hos högaffla-gänget och låta dem spöa honom.
Vem triggade?
I ett litet samhälle där ökände Tweedy utan körkort jagar småflickor med bil så behöver ingen utomstående trigga.

Och jo, han var polisanmäld flera gånger av ortsbefolkningen, du är inte påläst.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-23 kl. 11:45.
Citera
2023-07-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vad du "säger" spelar ingen roll för du skriver också vad du verkligen tycker, vilket är ganska rakt motsatsen. Jag håller med Vedis, du är som omslagsgubben för varför Dumpen behövs.

Är det skillnad på att få bollarna avklippta med en trädgårdssax och huvudet avhugget med en yxa? Enligt min åsikt är det skillnad.
Du anser alltså, på riktigt, att en dickpic på snapchat är lika illa som en fysisk våldtäkt?
Citera
2023-07-23, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vem triggade?
I ett litet samhälle där ökände Tweedy utan körkort jagar småflickor med bil så behöver ingen utomstående trigga.

Om man hade polisanmält ofredande i tid, så hade ingen behövt hoppa över skaklarna.

Citat:
Och jo, han var polisanmäld flera gånger av ortsbefolkningen, du är inte påläst.

Källor på det? Det har tydligen inte räckt till några domar för ofredande?
Citera
2023-07-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du anser alltså, på riktigt, att en dickpic på snapchat är lika illa som en fysisk våldtäkt?
Du fattar inte att det är barn det handlar om!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in