Citat:
Jag har rätt att ha min uppfattning oavsett vad nuvarande lagstiftning säger. Det är dessutom ganska roligt att konstatera att det finns en viss selektivitet när det kommer till lagstiftning hos Dumpen och deras sympatisörer. Dumpen gnäller på att lagen tillåter människor att skriva snusk till deras låtsasungdomar, men när det kommer till våldtäkt mot baaaarn så är den tydligen perfekt och närmast att betrakta som någon slags naturlag.Jag tror inte domstolar går på vad skribenter skriver utan på brottsbalken och rättspraxis.
Det låter som du pratade generellt om män som blir oskyldigt anklagade. Det är inte rätt att bli oskyldigt anklagad, det håller jag med om.
Det ska absolut inte avdramatiseras. Det leder till en normalisering. Det som kan behövas är påföljder för de som bevisligen anklagat någon för ett brott de inte begått. Men eftersom vi pratar om barn under 15 kan de inte dömas. Vore intressant om du startade en ny tråd med diskussion om vuxna som falskt anklagar andra vuxna för brott.
Dumpen lägger upp loggar där det mer ofta än inte framgår att de vill förgripa sig på väldigt små barn.
Det låter som du pratade generellt om män som blir oskyldigt anklagade. Det är inte rätt att bli oskyldigt anklagad, det håller jag med om.
Det ska absolut inte avdramatiseras. Det leder till en normalisering. Det som kan behövas är påföljder för de som bevisligen anklagat någon för ett brott de inte begått. Men eftersom vi pratar om barn under 15 kan de inte dömas. Vore intressant om du startade en ny tråd med diskussion om vuxna som falskt anklagar andra vuxna för brott.
Dumpen lägger upp loggar där det mer ofta än inte framgår att de vill förgripa sig på väldigt små barn.
Menar du att det uppskruvade tonläget som råder kring sexbrott är sunt? Jag kan inte låta bli att göra den tolkningen när du skriver att brotten inte ska avdramatiseras.
Jag håller med om att det måste bli hårdare tag mot de som begår falsk tillvitelse. Jag tycker att straffmyndighetsåldern till att börja med borde sänkas till 13 år, att straffrabatterna borde sänkas kraftigt, och att falsk tillvitelse borde ge samma straff som övergrepp i rättssak eller mened. Det är rimligt att en problemflicka som ljuger om sexbrott får sitta inne under lång tid.
Tweedy må vara en påträngande jävel, men de flesta är nog överens om vid det här laget, att det hade varit bättre att polisanmäla honom för ofredande än att trigga de lägsta instinkterna hos högaffla-gänget och låta dem spöa honom.