Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag orkar inte disktuera huruvida sex med någon under 15 år automatiskt är våldtäkt mer. En del skribenter tycker det, jag tycker inte det. Låt oss nöja oss med det.
Med det sagt så behöver det inte ha förekommit några inviter eller något sex för att en person ska bli anmäld för våldtäkt. Många av anmälningarna är grundlösa och fullständigt påhittade. Jag tror att vi genom att avdramatisera sexbrott kan minska den typen av falska anmälningar.
Jag tror inte domstolar går på vad skribenter skriver utan på brottsbalken och rättspraxis.
Det låter som du pratade generellt om män som blir oskyldigt anklagade. Det är inte rätt att bli oskyldigt anklagad, det håller jag med om.
Det ska absolut inte avdramatiseras. Det leder till en normalisering. Det som kan behövas är påföljder för de som bevisligen anklagat någon för ett brott de inte begått. Men eftersom vi pratar om barn under 15 kan de inte dömas. Vore intressant om du startade en ny tråd med diskussion om vuxna som falskt anklagar andra vuxna för brott.
Dumpen lägger upp loggar där det mer ofta än inte framgår att de vill förgripa sig på väldigt små barn.