2023-07-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Detta är nog det som stör mig mest med Dumpen och deras sympatisörer. I grunden så är det inte det sexuella som stör mig, utan det offentliga samhällets samt en liten del av befolkningens syn på baaaarn. Det är ironiskt, eftersom att Dumpens sympatisörer till stora delar sammanfaller med de som efterfrågar hårdare straff när det till exempel kommer till gängrelaterad brottslighet, trots att det i nästan samtliga fall rör sig om baaaarn som skjuter baaaarn. Själv så anser jag att vi måste lära ungdomar att veta hut och ta betydligt större ansvar än idag, så jag är i alla fall konsekvent. Jag är så trött på skäggbarn, problembarn, maskrosbarn, gängbarn, etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Skriver under här. Ibland känns det som vi blivit ett samhälle där man helt enkelt måste vara offer för någon orättvisa? Tycker det är en skymf mot de som verkligen varit utsatta.

Citat:
Jsg förstår skillnaden, men du svarade inte på frågan:
Var står det, eller vad tolkar du som att barn som blivit våldtagna ska hålla käften?
Lär dig skriva under rätt inlägg om du inte står för samma sjuka idé
Citera
2023-07-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Vid ett enskilt åtal för förtal mot Dumpens ansvarige utgivare kan målsäganden yrka på ersättning för rättegångskostnad (advokatarvode bland annat). Vid fällande dom döms då den dömde att betala rättegångskostnaden.

Generellt är jag inte helt övertygad om att en gädda skulle gå lottlös från rätten efter en stämning för förtal. Det går på goda juridiska grunder att argumentera både för och mot förtal, vilket jag har behandlat tidigare i tråden. Först efter en rättegång får vi dock facit.

Emellertid finns en aspekt av Dumpens publiceringar som jag bedömer talar mer för förtal än mot, det vill säga oavsett hur man ser på publiceringen som helhet med utpekandet för klandervärt beteende i form av ansikte (att publiceringen trots allt är försvarlig), och det är publiceringen av snoppbilder: just de bilderna torde vara svåra att argumentera för, det vill säga att de i förtalsregelns mening är försvarliga att publicera. Därmed skulle det kunna bedömas som förtal i den delen, om inte annat.
Naturligtvis är det så, men att skadeståndsbelopp i det här landet inte motsvarar vad många skribenter har en föreställning om, det står jag för. Vad som dras fram i ljuset vid en stämning är troligen vad som hindrar gäddorna från att försöka, men det kommer väl och sa bli intressant att se.

Personligen får jag inte ut något av att se konfrontationerna men läser ofta loggar där jag gärna sluppit se kukbilder och röv. Tror fler känner som jag så jag vet inte om det gynnar Dumpen på något sätt att visa dessa, även om en stor del av klientelet här verkar tycka det är ett naturligt beteende unga borde tolerera från vuxna och kanske är det den inställningen Dumpen vill illustrera.
Citera
2023-07-23, 10:46
Medlem
Citat:
Jag betraktar inte problemflickor som våldtagna (om de inte genom våld har tvingats till samlag), och givetvis så vill jag få tyst på deras anklagelser. Jag vill öka tryggheten för skötsamma män i Sverige.
Självklart vill du det och uppvisar så väl varför Dumpen behövs.
Tack för din medhjälp!
Citera
2023-07-23, 10:46
Medlem
Citat:
Jag betraktar inte problemflickor som våldtagna (om de inte genom våld har tvingats till samlag), och givetvis så vill jag få tyst på deras anklagelser. Jag vill öka tryggheten för skötsamma män i Sverige.
Skötsamma män går inte på snorisar. Punkt.
Citera
2023-07-23, 10:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Ett barn under 15 kan inte gå med på samlag. Det räknas som våldtäkt eller sexuella övergrepp om de så efterfrågat handlingarna. Det är för att vuxna ska ta ett ansvar och säga nej. Då riskerar inte skötsamma män att anklagas. Undvik sexuella närmanden till alla som är under 15 så blir problemet löst.

Sen tror inte jag de verkligt laglydiga och skötsamma männen har något att oroa sig för.
Jag orkar inte disktuera huruvida sex med någon under 15 år automatiskt är våldtäkt mer. En del skribenter tycker det, jag tycker inte det. Låt oss nöja oss med det.

Med det sagt så behöver det inte ha förekommit några inviter eller något sex för att en person ska bli anmäld för våldtäkt. Många av anmälningarna är grundlösa och fullständigt påhittade. Jag tror att vi genom att avdramatisera sexbrott kan minska den typen av falska anmälningar.
Citera
2023-07-23, 10:52
Medlem
Citat:
Jag känner en viss uppgivenhet, och viss sympati över din oförmåga att föra ett resonemang.
Läs för guds skull vad det står i inlägget innan du kommenterar med något som är totalt irrelevant.
Jag har många gånger uttryckt att jag avskyr övergrepp.
Dumpen lever på stigmatisering. Det är inte så svårt att accepter. Barn blir groomade och övergrepp begås, ja. Det är hemskt. Vuxna blir i vissa fall oskyldigt anklagade, eller utpressade, ja. Det är också hemskt.
Är det skillnad på att bli brutalt våldtagen som barn och att få en dickpic? Enl min åsikt så är det skillnad.
Det är en fasansfull värld där barn inte ska bli utsatta av vuxna på något sätt.
Att du väljer att minimalisera något så gränsöverskridande som att skicka dickpics till barn i förhållande till värre visar bara att Dumpen behövs och det är nu.
Citera
2023-07-23, 10:53
Medlem
Citat:
Jag orkar inte disktuera huruvida sex med någon under 15 år automatiskt är våldtäkt mer. En del skribenter tycker det, jag tycker inte det. Låt oss nöja oss med det.

Med det sagt så behöver det inte ha förekommit några inviter eller något sex för att en person ska bli anmäld för våldtäkt. Många av anmälningarna är grundlösa och fullständigt påhittade. Jag tror att vi genom att avdramatisera sexbrott kan minska den typen av falska anmälningar.
Det är skitsamma vad du eller jag tycker, det är juridiskt våldtäkt. Punkt.
Citera
2023-07-23, 10:55
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Jag tror inte domstolar går på vad skribenter skriver utan på brottsbalken och rättspraxis.

Det låter som du pratade generellt om män som blir oskyldigt anklagade. Det är inte rätt att bli oskyldigt anklagad, det håller jag med om.

Det ska absolut inte avdramatiseras. Det leder till en normalisering. Det som kan behövas är påföljder för de som bevisligen anklagat någon för ett brott de inte begått. Men eftersom vi pratar om barn under 15 kan de inte dömas. Vore intressant om du startade en ny tråd med diskussion om vuxna som falskt anklagar andra vuxna för brott.

Dumpen lägger upp loggar där det mer ofta än inte framgår att de vill förgripa sig på väldigt små barn.
Citera
2023-07-23, 10:56
Medlem
Citat:

Avdramatisera?
Vad du tycker och vad lagen faktiskt säger, vet du skillnaden?
Varför försöker du försvara att vuxna ska få våldta barn?
Citera
2023-07-23, 11:01
Medlem
Citat:
Jag känner en viss uppgivenhet, och viss sympati över din oförmåga att föra ett resonemang.
Läs för guds skull vad det står i inlägget innan du kommenterar med något som är totalt irrelevant.
Jag har många gånger uttryckt att jag avskyr övergrepp.
Dumpen lever på stigmatisering. Det är inte så svårt att accepter. Barn blir groomade och övergrepp begås, ja. Det är hemskt. Vuxna blir i vissa fall oskyldigt anklagade, eller utpressade, ja. Det är också hemskt.
Är det skillnad på att bli brutalt våldtagen som barn och att få en dickpic? Enl min åsikt så är det skillnad.

Vad du "säger" spelar ingen roll för du skriver också vad du verkligen tycker, vilket är ganska rakt motsatsen. Jag håller med Vedis, du är som omslagsgubben för varför Dumpen behövs.

Är det skillnad på att få bollarna avklippta med en trädgårdssax och huvudet avhugget med en yxa? Enligt min åsikt är det skillnad.
Citera
2023-07-23, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Men då har du en källa och en FUP redan. Du kan klistra in den i Google translate och få den uppläst på flera olika språk också. Blandar du det med vad dumpen har lagt upp av allt han har skrivit så får du en rätt bra bild på vem han är. Sen är det upp till allmänheten att välja om de vill ha honom nära just sitt barn.

Men vilka är dina källor till "Med kriminell bakgrund som sexualbrottsling så har han redan visat vad han är kapabel till."? Polisen säger ju: "Både på Dumpen.se och andra plattformar på internet har målsäganden omnämnts som en person som är dömd för sexualbrott mot minderåriga, vilket är felaktigt spridda uppgifter." Det behöver man inte Google Translate för att "tolka".
Citera
2023-07-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jo, den publiceringen är graverande för Dumpen i förtalsmening. Han utpekas faktiskt såsom brottslig (”…hotade me att han skulle slå henne” - olaga hot). Oavsett hur en domstol skulle se på försvarligheten, skulle Dumpens ansvarige utgivare få svårt att bevisa att uppgiften om olaga hot, mot Tweedys förnekande härom, är sann, vilket utgivaren måste bevisa för att undgå förtalsansvar.
Har inte läst FUP så kan inte svära på saken, men har för mig att hans hot var inspelat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in